IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo се отказва от дизеловите двигатели

След 2023 г. шведите няма да произвеждат автомобили с такова гориво

Volvo се отказва от дизеловите двигатели

Компанията Volvo се отказва от разработката нови дизелови двигатели, съобщава изданието Frankfurter Allgemaine Zeitung, като се позовава на президента на шведския производител Хакан Самуелсон. Причината е, че привеждането на такива мотори къв съвременните норми за нива на въглероден окис е прекалено скъпо.

Volvo се отказва от дизеловите двигатели

В съответствие с новите европейски нормативи за токсичност, през 2021 г. средните нива на изхвърлените СО2 в гамата на всеки един производител трябва да бъдат намалени от сегашните 130 на 95 гр на км. При Volvo около 90% от продажбите в Европа на кросоувъра XC90 са с дизелови мотори, а за останалите модели, предлагани в ЕС, процентът е около 50.

Самуелсон е категоричен, че компанията му ще продължи да модернизира дизеловите мотори от семейството Drive-E, които вече се поставят на моделите на марката, но и тяхното производство ще бъде спряно през 2023 г. След това шведите ще се съсредоточат върху разработката на електрически и хибридни агрегати.

Първият електрически автомобил на Volvo ще излезе през 2019 г. Той ще бъде изграден на нова платформа, която ще позволи поставянето на акумулатори с капацитет до 100 кВт/ч и на двигатели с мощност от 100 до 450 кВт/ч.

Снимка: Volvo

Тагове: volvo co2
0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "А водород се произвежда и чрез възстановими източници,не е по-скъп от бензина,а по-евтин. 5 $ на 100 км."Ти лично можеш ли да си го произведеш на тази цена?Ако видиш, че горивото ти намалява, можеш ли да спреш в първото село, за да заредиш в нечий селски двор, пък макар и за няколко часа?Инсталацията на 10кв.м. фотоволтаици струва около 2000 евро и може да ти осигури на нашите ширини 10 хиляди километра пробег всяка година, с гаранция 25 години. Водородът може ли да бие това?
  • #37
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Приус отживелица?? Колата с повече и най-модерни авто технологии от всички на пазара.Ами ако Приус е отживелица,то Пасат дизел е направо от каменната ера,а Мерцедес Е320 бензин от бронзовата епоха. Направо сравнени с технологичния приус почти всички други коли изглеждат 100 годишни като технологичност. Да не поставям акцента над супер технологичния Мирай и Хонда Кларити,дето държат толкова патенти и са изключително модерни автомобили.
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    както не веднъж съм писал японеца задава технологиите,другите следват.Тойота зададе посоката с хибридите и правят най-добрите хибриди в света. След години и останалите започнаха да правят опити,повечето неуспешни. БМВ направо се съюзи с Тойота,за да получи достъп до хибридите й технологии,а най-вече до водородните й технологии,понеже германските коли на водород са като хибридите им-провал. А водород се произвежда и чрез възстановими източници,не е по-скъп от бензина,а по-евтин. 5 $ на 100 км.
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Четете! Цената на водорода постояннно пада. Щом Тойота преосмислиха позицията си ...
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе, вечен електромотор???чак пък толкова здрави???няма нищо вечно!
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Jey leno ( преди 6 години )
    Когато,може да измине 400-500 км и цената е по поносима става,но сега нещо не се връзва 60 000 лв,рено баничарка електричарка и преход 130-150 км???
  • #32
    1 rate up comment 2 rate down comment
    ами сега ( преди 6 години )
    не че харесвам приус но по-долния казава че бил отживелица и затова тойота минавали към водород, че водородните не са ли пак хибриди с батерия? голям смях все едно че водородните тойоти се продават повече от приус. Що за човек би си купил автомобил на водород с горивни клетки?Водорода за 100км е по-скъп от бензина за същия пробег
  • #31
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В Лондон има Приуси ама друг път. До ъук чета само лъжливи хвалби за Приус. Ако кмаше бъдеще, Тойота нямаше да наблегнат на водородната технология. Приуса е отживелица. Вижте последния, ужасен е.
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не го обиждай, той сега искал да си смени главата с някоя овча, и така щял да почне да мисли. ;)
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Швабен зи каскен , говориш без да мислиш :)