IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 суперколи, които заслужават наследници

След спирането им техните производители оставиха празнина в гамата си

5 суперколи, които заслужават наследници

Повечето суперколи се правят от компании, които не произвеждат друг тип автомобили. Такива са Bugatti, Ferrari, Lamborghini и McLaren. Има, разбира се, и модели, дело на масови производители, които също са заслужили мястото си на върха в автомобилната индустрия. Става дума за Audi R8, Nissan GT-R и Chevrolet Corvette, както и на възродените наскоро Ford GT и Acura NSX.

5 суперколи, които засужават наследници

Други компании - като Mercedes и Aston Martin, на свой ред се опитват да се върнат в играта, която напуснаха доста отдавна. А има и автомобили, които оставиха сериозна следа в този клас, но вече не се произвеждат. Техните производители се насочиха към други сегменти и така в гамата им се образува празнина, която внозина се надяват да бъде запълнена. Ето 5 суперколи, които заслужават да имат наследници.

Jaguar XJ220

Първото място в списъка е именно за британския производител, който някога редом с луксозните си седани произвеждаше и култови суперколи като XKSS, XJR-15 и XJ220. Именно последната от тях влезе в историята.

5 суперколи, които засужават наследници

Този автомобил не само се конкурираше с най-бързите коли на Ferrari и Porsche, но дори ги побеждаваше. За своето време XJ220 беше най-бързият сериен автомобил на планетата. Само че производството му беше спряно през 1994 г., а амбициозните  планове за пускане на експерименталният концепт С-X75 в серийно призводство така и не се осъществиха. И мястото в линията модели на Jaguar за подобен автомобил е празно.

Maserati MC-12

Maserati продължава да се приема от мнозина като производител на спортни коли, но през поседните години марката се съсредоточи предимно върху борба с BMW и Jaguar, а не с Ferrari и Lamborghini, както беше някога. Последната реална суперкола на Maserati – MC-12, бе произведена преди повече от 10 години.

5 суперколи, които засужават наследници

Всъщност този автомобил представлява Ferrari Enzo и е замислен за състезания. Направени са 50 бройки, които вече е почти невъможно да бъдат открити и купени. Тъй като се намира под крилото на Fiat, Maserati бе принудена да се разкара от територията на Ferrari. Сега обаче Ferrari вече представлява отделна корпоративна структура и Серджио Маркионе (шефът на Fiat-Chrysler) просто трябва да позволи на Maserati да направи нова суперкола.

BMW M1


„Ултимативен драйвърски автомобил” – така се определят моделите на баварската марка. Истината е, че BMW има само един модел в историята си, който е ориентиран изцяло към блестящото му представяне на пътя и на пистата. Това е M1, заради което за дизайнер е нает Джорджето Джуджаро и е търсена помощ от Lamborghini за разработката. От 1978 до 1981 г. са произведени 457 бройки от модела.

5 суперколи, които засужават наследници

Няколко десетилетия по-късно BMW направи друг автомобил с централно разположение на двигателя. Това е i8, но той има съвсем различна ориентация. А феновете на марката (и не само те) продължават да мечтаят за достоен приемник на M1. Според последните информации, има огромна вероятност тази мечта да се сбъдне.

Dodge Viper


От този автомобил все още могат да се купят отделни екземплари, но след затварянето на завода в Корнер Авеню производството му беше спряно и наследник не се предвижда. Впрочем подобно нещо се случи и през периода 2010-2013 г., когато Viper отново беше спрян.

5 суперколи, които засужават наследници

Това дава надежда да вярваме, че Viper един ден може да се завърне на сцената. Ако това стане, във Fiat-Chrysler ще трябва да измъкат повече мощност от сегашния 8,4-литров V10 двигател с 645 к.с. Причина е, че той изостава от машините на Dodge – версиите Hellcat на Charger и Chalenger развиват 707 к.с., а показаният само преди месец Demon разполага с 840 к.с.

Lexus LFA


Малко производители са влагали толкова усилия в създаването на суперкола като Lexus. Неговият LFA първоначално бе направен от алуминий, но после бе преработен напълно, за да се заложи на карбон. Специално за тази машина бе проектиран и изработен напълно нов V10 двигател, заради когото бе посторен и отделен производствен комплекс.

5 суперколи, които засужават наследници

Резултатът е суперскъпа кола, която на пистата не отстъпва на Ferrari и Aston Martin. Жалкото е, че нейното производство приключи през 2012 г., а за възможен наследник изобщо не се споменава. Сега на върха на гамата на Lexus е LC, но колкото и да е класен този модел, той не е суперкар.

Снимки: Производителите

0 от 500