Volkswagen окончателно изоставя плановете за създаване на 10-степенен автоматик и дори е унищожил разработения прототип, разкри шефът по двигателите в концерна Фридрих Айхлер на последния международен автомобилен симпозиум във Виена.
"Преди два месеца унищожихме прототипа", призна Айхлер пред репортер на AN-Europe.
Бившият шеф на VW Мартин Винтеркорн искаше да замени 7-степенната DSG с 10-степенна. Но Дизелгейт сложи край и на проекта, и на самия Винтеркорн
Амбициозният план за 10-степенна кутия с два съединителя (DSG) бе представена за пръв път на същия симпозиум от тогавашния главен изпълнителен директор на VW Мартин Винтеркорн. Това трябваше да е отговорът на германците на подготвяните от GM/Ford и Hyundai 9- и 10-степенни трансмисии.
Винтеркорн твърдеше, че подобна система има много предимства пред досегашните 6- и 7-степенни DSG. Тя бе предвидена най-вече за новите турбомотори на компанията, и по план трябваше да дебютира в супер хотхеча Golf R400.
После обаче проектът бе замразен заради наложените от Дизелгейт икономии. Сега Айхлер твърди, че самата идея представлявала стария подход на VW "повече е по-добре", който вече не е актуален. Все пак шефът по двигателите е запазил цялата информация по проекта, ако някой ден мениджърите размислят.
В момента на пазара се предлагат няколко 9-степенни автоматични трансмисии, начело с разработената от германската ZF. Последната обаче получи доста по-скептични отзиви от специалистите в сравнение с 8-степенната кутия на същия производител.