IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои коли се препродават най-бързо след купуването им?

В първата десетка има 4 модела на BMW и 2 на Mercedes-Benz

Кои коли се препродават най-бързо след купуването им?

Американската организация iSeeCars, занимаваща се с изследвания на автомобилния пазар и продажбата на машини, посочи най-чето препродаваемите модели през първата година от придобиването им. Лидерските места по този показател са за автомобили от премиум-сегмента.

Кои коли се препродават най-бързо след купуването им?

Експертите са проучили близо 24 млн. препродажби на нови автомобили, произведени от 2015 до 2017 г. С помощта на VIN-кодове са определени коли, които в период от 4 месеца след първата им продажба (като чисто нови) са попадали на пазара на машини втора ръка и са препродавани отново.

В групата не са били включени коли с малък или много голям пробег, както и модели, които са продадени в тираж под 50 000 бройки. В крайна сметка на първо място в тази класация се BMW 3-Series – 8% от общата продадена бройка от този модел е сменила собственика си още през първата година. Още 3 модела на баварците, както и два на Mercedes-Benz влизат в челото на рейтинга.

Най-често препродаваните коли през първата година след купуването им

1. BMW 3-Series – 8,0%

2. BMW 5-Series – 7,1%

3. Mercedes C-Class – 6,1%

4. Nissan Versa Note – 4,0%

5. Dodge Dart – 3,9%

6. BMW X3 – 3,9%

7. BMW 4-Series – 3.9%

8. Mercedes E-Class – 3,9%

9. Chrysler 200 – 3.8%

10. Subaru WRX – 3,3%

Наличието на голям брой премиум модели в списъка се обяснява с факта, че дилърите на тези марки много често купуват нови коли, които дават на клиентите си за ползване, докато техните автомобили са на ремонт. Подобни машини се поддържат от фирмите, които в края на първата година ги продават отново.

Друг фактор в случая са недоволните кленти, които често се разочароват от премиум-моделите си. По информация на iSeeCars, почти всички препродадени „тройка” на BMW са били с най-ниски нива на оборудване, като едновременно с това те са и първите коли, които техните собственици са си купили. Само след няколко месеца клиентите са решили, че за подобни пари могат да придобият автомобили с повече екстри и затова са препродали машините си.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #5
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Съгласен съм. И аз като професор, бях си купил Е-класа, но се разочаровах набързо и го продадох и си купих бяла Корола. Сега съм много доволен.
  • #4
    16 rate up comment 4 rate down comment
    питащ ( преди 7 години )
    защо ни занимавате с американския пазар, без да уточнявате това?
  • #3
    10 rate up comment 25 rate down comment
    истинката причина ( преди 7 години )
    А истинската причина е , че хората си купуват новия модел просто - имат пари - позволяват си го , а не да ги карат по 20 години докато се разпаднат от самосебеси, като на бедния дошовак легена
  • #2
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Друг фактор в случая са недоволните кленти, които често се разочароват от премиум-моделите си."
  • #1
    32 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Само след няколко месеца клиентите са решили, че за подобни пари могат да придобият автомобили с повече екстри и затова са препродали машините си." ....