IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сблъсък на мастодонтите в Ню Йорк

Големите всъдеходи са сред най-интересните експонати на изложението

Сблъсък на мастодонтите в Ню Йорк

Може ли да се смята за всъдеход или кросоувър автомобил, чиято дължина е под 5 метра? Според повечето американци – не може. Вероятно и това е една от причините много от производителите да изберат именно автосалона в Ню Йорк, където да покажат своите приличащи на мастодонти огромни машини.

Buick Enclave – голям и тих

Сблъсък на мастодонтите в Ню Йорк

Модели като Cadillac XT5, Chevrolet Traverse и GMC Acadia са вече добре познати, а сега към тях се добавя и техният „брат” – Enclave. Дължината му е 5,2 метра, като може да побере на борда си 8 пасажери, в това число и шофьора. Към тях се добавят и 757 литра багаж. Според американския стандарт, товарното помещение е с обем 668 литра, но има още 89 литра, скрити под пода на багажника.

Традиционно и този Buick е насочен към по-възрастната аудитория и затова неговите създатели залагат основно на комфорта и тишината. Машината е оборудвана със специална система, поглъщаща шумовете, има още адаптивно окачване, пълен комплекс електронни асистенти, луксозен салон, вентилиране на предните седалки, безкабелно зарядно за смартфони и други подобни глезотии.

Единственият двигател, предвиден за тежащия 2 тона Enclave, е 3,6-литров V6 с мощност 309 к.с., който работи в комбинация с 9-степенна автоматична скоростна кутия. Базовата версия е със задно предаване, а срещу доплащане се предлага и 4х4 с две многодискови муфи. Първата отговаря за прехвърляне на въртящия момент към задните колела, а втората за блокиране на задния диференциал. 

Ford Explorer – стар познайник

Сблъсък на мастодонтите в Ню Йорк

Всъщност обновяването на Explorer е незначително, така че той не се се различава кой знае колко от добре познатия модел. Технически изменения няма, а промените във външния вид са козметични и човек трябва много внимателно да се вгледа, за да ги открие. Променени леко са броните и решетката на радиатора, поставени са и нови дневни светлини.

В интериора също няма кой знае какво ново. Все пак всъдеходът на Ford е получил система SYNC от ново поколение, която вече разполага с вграден модел 4G и Wi-Fi.

Ford Expedition – отговор на Chevrolet Tahoe

Сблъсък на мастодонтите в Ню Йорк

Всъщност новият Expedition бе представен още на автосалона в Чикаго през февруари, но машината предизвища сериозен интерес и сред публиката в Ню Йорк. Причината е, че в този клас от години лидери са Chevrolet Tahoe и Suburban и във Ford най-после се опитаха да променят съотношението на силите.

Expedition е истински американски „full-size” – дължината на базовата версия е 5334 мм, а има и вариант с с 5600 мм, който е поучил добавка Max. Под капака е поставен 3,5-литров V6 EcoBoost, развиващ 375 к.с. Той работи с 10-степенна автоматична скоростна кутия. Базовите версии са със задно предаване, но се предлагат и такива със система 4х4. Те са с понижаващи предавки и блокировка на задния диференциал.

В основата на Ford Expedition е пикапът Ford F-150, от който е взет предния панел. Салонът на всъдехода обаче е по-добре оборудван, а допълнителните системи и опции са повече на брой. Освен това този автомобил побира 8 души, като вторият ред седалки може да се мести.

Infiniti QX80 Monograph – стар или нов

Сблъсък на мастодонтите в Ню Йорк

Така трябва да изглежда следващото поколение на всъдехода Infiniti QX80. Ако се съди по платформата, формата на стъклата и други детайли, то всъдеходният флагман на Infiniti го очаква не смяна на поколенията, а дълбока модернизация. Тя обаче ще доведе до появята на дизелов двигател, какъвто при сегашното поколение отсъства.

Lincoln Navigator – лукс и разкош

Сблъсък на мастодонтите в Ню Йорк

Този автообил е построен на базата на Ford Expedition, в чиято основа на свой ред е пикапът F-150. Шефовете на концерна Ford обаче не спестили средства, като са позволили на инженерите и дизайнерите да направят нов интериор. Той е луксозен, качествен и модерен.

В салона има цели 11 изхода за зареждане на смартфони и таблети, а шофьорската седалка може да запомни до 30 различни положения на настройките. Има и версия Black Label, която предлага възможно най-луксозното оборудване, в което влизат дори система за ползване на различни услуги, в това число и достъп до най-елитните ресторанти.

Освен това Navigator е значително по-мощен от Expedition. Двигателят е същият 3,5-литров V6, но е форсиран до 456 к.с. Идеята и тук е да се подчертае премиум-статуса на този автомобил. Базовата версия е със задно предаване, но има и такива със система за задвижване на четирите колела. Този модел да се конкурира с Cadillac Escalade, който също се предлага само със задно в по-ниските си нива.

Subaru Ascent – грамаден японец


Сблъсък на мастодонтите в Ню Йорк

В Subaru най-сетне решиха да направят действително голяма машина. Тя е с три реда седалки, като на втория са поставени две луксозни кресла. Засега Ascent е само концепция, но никой не се съмнява, че до 2-3 години този гигант ще се появи в серийно производство. Любопитното е, че в Subaru нямат намерения да изменят на принципите си и всъдеходът ще получи фирмен турбомотор, тип „боксер, както и система за задвижване на четирите колела.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Alien ( преди 7 години )
    GMC YUKON XL DENALI - Full-size LUXURY SUV ne e za podcenyavane v tozi Сблъсък на мастодонтите в Ню Йорк !
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 7 години )
    Буика и Инфинитито целят различни групи купувачи но и двата модела са интересни ми по своему. Линкълн винаги са ми били слабост. Този Навигатор е каквото човек би очаквал от Линкълн- мека возия, тишина и комфорт. Беше време Субару да извадят голямо возило, дано да имат успех.
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Русия ( преди 7 години )
    Инфинити е круто!Форд Експлорер е противен, Линкълна по малко , но тоже. Другите биват.