Красотата е относително понятие, тъй като вкусът на един може изобщо да не се хареса на друг. Има обаче автомобили, които няма как да бъдат наречени "красиви". Ето една подборка на такива машини, която не е подредена като класация. И от която умишлено липсват китайски модели.
Subaru Baja
Доста страно изглеждащият пикап се произвежда през периода 2002-2006 г. Източник на вдъхновението за неговото създаване са състезателните коли, участващи в легендарната надпревара Baja 1000. Моделът се оказва пазарен неуспех, тъй като в Subaru планират да продават по 24 000 бройки на година, но в крайна сметка за 4 години са реализирани общо едва 30 000. Причината за провала е очевидна.
Chevrolet Malibu Maxx
През 2004 г. излиза шестото поколение на Chevrolet Malibu, което всъщност представлява Opel Vectra C с променена външност. Тогава дебютира и Malibu Maxx - хечбек със средни размери и пет врати. Въпреки бонуси като люк над задните седалки и нелошите 6-цилиндрови мотори, автомобилът така и не става популярен.
Nissan Murano CrossCabriolet
Ако кабриото на базата на Range Rover Evoque изглежда наистина хармонично, то същото не може да се каже и за откритото Murano. Много забавен е покривът на автомобила, но и той не го прави по-красив. Моделът се произвежда от 2011 до 2014 г. и резултатите му принудиха Nissan да се откаже изобщо от кабриолетите.
Vanden Plas 1500
Този автомобил е познат още и като Austin Allegro, като най-странното при него е квадратният волан. Въпреки това от модела са продадени повече от 12 000 бройки, най-вероятно заради кожения салон с дървени елементи, специалните стелки и подобрената шумоизолация.
B Engineering Edonis
Помните ли как изглежда Bugatti EB110? Това е именно този автомобил, но преработен от компанията B Engineering. Промените са засегнали и двигателят, като оригиналните 4 турбини IHI са заменени от 2, които са на същия производител. В компанията планират да произведат 21 бройки от модела в чест на настъпилия току-що ХXI век, като цената на всяка машина през 2003 г. е 760 000 евро.
Bristol Blenheim
Сега марката Bristol преживява своето второ раждане, но не в толкова далечното минало тя предлагаше бързи и луксозни (по стандартите на 70-те години на миналия век) автомобили. Последното купе бе произведено през 2011 г., като получи елементи от Opel Senator и дори от BMW. Те не го направиха кой знае колко по-красиво.
Skelta G-Force
Дивата австралийска кола бе показана през 2008 г., като ако се съди по нейния въннеш вид, тя е правена с оглед регламента за болидите във Формула 1. Машината е доста ефективна на пистата, но по улиците на Австралия и Великобритания почти не се среща. Задвижва се с двигател от Honda S2000, форсиран до 300 к.с.
Marcos Mantis
През 1968 г. компанията Marcos показа приличащата на аквариум суперкола Mantis XP, която предизвика възторг. Серийната версия обаче накара хората да гледат с недуомение - микс от странни линии, комбинирани с висока цена. Машината струва 3185 паунда, което е с 1000 паунда повече от представителния Rover 3500. През 1971 г. производството е спряно, като от конвейра слизат само 32 бройки.
Consulier GTP
Удивително лекият (998 кг.) и мощен (175 к.с.) автомобил е създаден в САЩ от Уорън Мослер. Постепенно това е и първата суперкола на компанията, носеща името на създателя си. Машината има впечатляваща история, най-вече благодарение на участията си в пистовия състезания, но това, което не и стига, е естетичният външен вид.
Pontiak Aztek
Някой на шега беше казал, че Aztek е баща на BMW X6, но това в никакъв случай няма да ни накара да погледнем на този грозен автомобил по друг начин. Моделът се продава в продължение на 4 години в началото на века, като е оборудван с 3,4-литров V6 двигател и 4-степенна автоматична скоростна кутия.
Weber Faster One
"Форма, продиктувана от функции" - така определят своето творение представители на швейцарската фирма Weber. Може би са прави, но няма как да наречеш Faster One "красив автомобил". В момента фирмата рекламира следващото си творение - Faster F1 One, като обещава това е да е най-бързият автомобил, предназначен за стандартните пътища.
SsangYong Rodius
Според замисъла на дизайнера Кен Гринли, на външен вид Rodius трябва да прилича на луксозна яхта. Някакво сходство се наблюдава в задната част на машината, но като цяло нещата не са приятни за гледане. През 2013 г. се появи второто поколение, което бе малко по-хармонично, но това не го направи по-симпатично. Първата генерация се предлагаше с 5-и и 6-цилиндрови мотори, но заради дизайна на това не бе обърнато внимание.
Fiat Multipa
Когато се каже "грозен автомобил", почти всеки се сеща именно за този. Интересното е, че Multipa изкара доста години в производство - от 1998 до 2010 г., като въпреки външния си вид, получи доста похвали заради практичността си. Най-странното в случая е, че този автомобил се предлагаше и с допълнителен пакет, дело на ателието Abarth.
Neoruon Chicago
От 1974 до 1976 г. са построени само два Neorion Chicago, което всъщност е добра новина. Това чудо се е родило в Гърция благодарение на милионера Янис Холандрис, като разработката му е отнела 8 месеца. В основата на машината е Jeep Wagoneer с V8 от AMC. Тази компания е известна с ултракомпактните си електромобили, като в случая иска с един изстрел да убие два заека - да привлече както любителите на ретро-колите, така и феновете на оф-роуда. Е, не се е получило.
Снимки: Производителите