IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Holden си отива със специална серия

Суперседанът HSV GTSR W1 разчита на мотор с 644 к.с.

Holden си отива със специална серия

През октомври австралийската компания Holden, която е част от концерна General Motors, ще закрие своя последен завод, в който все още се произвеждат автомобили от семейството Commodore. Спортното подразделение на фирмата - Holden Special Vehicles (HSV), ще отбележи тъжното събитие с пускането на ограничена серия суперседани HSV GTSR W1.

Holden си отива със специална серия

През цялата си 30-годишна история HSV е доработвала оборудваните със задно предаване и V8 двигатели автомобили на Holden. Новата версия W1 е получила най-мощния мотор от серийната гама на GM. Това е V8 LS9 6.2 с механичен компресор от предишното поколение на купето Chevrolet Corvette ZR1. Мощността на агрегата е 644 к.с. и 815 Нм въртящ момент, като единственият вариант за трансмисия е 6-степенна механична Tremec TR-6060 с два диска. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,2 секунди.

Holden си отива със специална серия

За автомобила са предвидени лети 20-цолови джанти с гуми Pirelli P Zero Trofeo R - 265 мм отпред и 295 мм отзад. Машината разполага с регулируеми амортисьори, които заменят досегашното пасивно окачване, производство на австралийската фирма Supashock. В салона се залага на Alcantara, с която са обшити не само седалките, но също така волана и предния панел.

Holden си отива със специална серия

От модификацията HSV GTSR W1 ще бъдат пуснати 300 бройки, всеки на цена от 128 750 щатски долара, което превръща седана в най-скъпия автомобил в историята не само на Holden, но и на австралийското автомобилостроене.

Holden си отива със специална серия

Заедно с този модел компанията показа и още 2 по-скромни машини - седан GTSR и пикап GTSR Maloo. Те разчитат на по-слаба версия на същия двигател, като тя се поставя на седана Cadillac CTS-V. При американския автомобил моторът развива 585 к.с., но за двете австралийски коли мощността е 592 к.с.

Holden си отива със специална серия

Седанът и пикапът могат да се поръчат както с механична скоростна кутия, така и с 6-степенен автоматик. Окачването им също е регулируемо. От седана ще бъдат произведени 1300 бройки (цена от 82 905 долара) и 670 пикапа (цена от 73 440 долара).

Снимки: Holden
 

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да.До скоро даже имаха Holden Astra VXR, която е взета директно от разработения Opel Astra OPC. Истината е, че ГМ могат за 6 месеца да го пуснат това в Европа, леко модифицирано за нашия континент от Опел, но няма пазар с достатъчен обем, които да осмисли модела. Ако имаше Камаро щеше да се продава на олелия.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    дон момо ( преди 7 години )
    Това е най-мощната Opel Omega
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    няма нужда да идват в европа, просто да бяха пуснали опели с v8 двигатели и задно, но няма как в европа да има достатъчно търсене на подобни автомобили, за да е обосновано създаването им и предлагането им тук
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    EmoXide ( преди 7 години )
    Жалко...Нищо не копират от Pontiac, често е било обратно.В крайна сметка Holden и Pontiac са доста сродни брандове в корпорацията GM
  • #4
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Чалга поколението явно не е чувало за Понтиак, а представата за световното автомобилостроене е базирана на това какви коли има в клиповете на Пайнер. За това и като видят двойна предна решетка се кълнат в БМВ..
  • #3
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Рапър ( преди 7 години )
    Копира предна решетка на BMW сички копира от бмв наи иаката кола
  • #2
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Некъф понтиак на стероиди.
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Жалко... все се надявах че някой ден ще дойдат и в Европа, а те....