През октомври австралийската компания Holden, която е част от концерна General Motors, ще закрие своя последен завод, в който все още се произвеждат автомобили от семейството Commodore. Спортното подразделение на фирмата - Holden Special Vehicles (HSV), ще отбележи тъжното събитие с пускането на ограничена серия суперседани HSV GTSR W1.
През цялата си 30-годишна история HSV е доработвала оборудваните със задно предаване и V8 двигатели автомобили на Holden. Новата версия W1 е получила най-мощния мотор от серийната гама на GM. Това е V8 LS9 6.2 с механичен компресор от предишното поколение на купето Chevrolet Corvette ZR1. Мощността на агрегата е 644 к.с. и 815 Нм въртящ момент, като единственият вариант за трансмисия е 6-степенна механична Tremec TR-6060 с два диска. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,2 секунди.
За автомобила са предвидени лети 20-цолови джанти с гуми Pirelli P Zero Trofeo R - 265 мм отпред и 295 мм отзад. Машината разполага с регулируеми амортисьори, които заменят досегашното пасивно окачване, производство на австралийската фирма Supashock. В салона се залага на Alcantara, с която са обшити не само седалките, но също така волана и предния панел.
От модификацията HSV GTSR W1 ще бъдат пуснати 300 бройки, всеки на цена от 128 750 щатски долара, което превръща седана в най-скъпия автомобил в историята не само на Holden, но и на австралийското автомобилостроене.
Заедно с този модел компанията показа и още 2 по-скромни машини - седан GTSR и пикап GTSR Maloo. Те разчитат на по-слаба версия на същия двигател, като тя се поставя на седана Cadillac CTS-V. При американския автомобил моторът развива 585 к.с., но за двете австралийски коли мощността е 592 к.с.
Седанът и пикапът могат да се поръчат както с механична скоростна кутия, така и с 6-степенен автоматик. Окачването им също е регулируемо. От седана ще бъдат произведени 1300 бройки (цена от 82 905 долара) и 670 пикапа (цена от 73 440 долара).
Снимки: Holden