Tesla Model S и BMW i3 не бяха оценени с отличие по време на краш тестовете на Американския застрахователен институт за безопасност на пътищата (IIHS). Машините са били подложени на два различни челни удара - в деформируема бариера и с покритие на малка площ, а също така на удари отстрани и отзад, както и на проверка на твърдостта на покрива. Tesla Model S не е успял да покрие изискванията за щети при челен удар с малко покритие, като организаторите на теста са открили проблем с предпазните колани, заради който използваният манекен се е преместил и се е ударил във волана.
От компанията на Илон Мъск се оправдаха, че в изпитанията е бил използван Tesla Model S, произведен след октомври 2016 г. Според производителя на електромобили след 23 януари в производството на модела са били внесени необходимите изменения за отстраняване на този проблем.
"Направихме корекции, за да подобрим безопасността на пасажерите и се надяваме, че скоро IIHS ще изпробва и обновения ни модел. Както винаги, целта пред нас е да произвеждаме най-безопасния автомобил в света", обясниха от пресцентъра на Tesla Motors, като припомниха, че по-рано Model S е получи най-високи оценки от Националната администрация за безопасност по пътищата в САЩ (NHTSA).
За разлика от Tesla Model S, електрическият BMW i3 получи оценка "добър" по всички показатели. Единственият тест, с който колата не успя да се справи, бе със защитата на шията и главата на водача при съприкосновения с подглавника по време на удар. От IIHS отбелязват, че баварците са единственият производител на малки автомобили, който не е обърнал внимание на този елемент от защитата на водача и пътника до него.
Другите два тествани модела - хибридните Chevrolet Volt и Toyota Prius Prime, са се справили с всички изпитания и са получи максималната оценка Top Safety Pick+.
Снимки и видео: IIHS