IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Паркирането на дизелови коли в Лондон поскъпна

Властите продължават битката за опазване на въздуха в града

Паркирането на дизелови коли в Лондон поскъпна

Властите в Лондон взеха решение да увеличат таксата за плащане на паркирането на дизелови автомобили в центъра на града. От 3 април собственици на превозни средства с такова гориво ще плащат с 50 повече от досега, съобщава изданието Autocar.

Паркирането на дизелови коли в Лондон поскъпна

По този начин сумата за паркиране на дизелов автомобил нараства до 2,4 паунда (около 2,8 евро). Решението за това поскъпване се дължи на високото замърсяване в района. В Мерилебон - един от кварталите на Уестминстър, са отбелязани най-високите стойности на вредни вещества в цял Лондон. Цената за бензинови коли обаче не се променя.

От 4 февруари в Лондон влиза в сила забраната за оставяне на автомобили с включен двигател за повече от 5 минути. Тя също важи за централните райони на столицата, като нарушетилите ще трябва да платят глобва в размер на 80 паунда (92 евро).

На война с дизеловите автомобили тръгнаха и властите в Осло, които забраниха влизането на превозни средства с такива мотори в града. Аналогично ограничение действа и в Мадрид, докато в Париж бе избран друг подход. Там е забранено придвижването с дизелови коли, произведени преди 2000 г.

В белгийския град Антверпен пък бе спрян достъпа в централната част на автомобили с бензинови двигатели, които са на повече от 20 години, както и на такива с дизелови двигатели, произведени преди повече от 15 години. Нарушителите рискуват минимална глоба от 125 евро.

Снимка: Wikipedia
 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Benc Power ( преди 7 години )
    Аз карам Audi S3 и 2 пъти ме връщат на прегледа, накрая ми писна и го минах по българския начин...
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    X5 M50D ( преди 7 години )
    Да умират колкото си искат , въобще не ме интересува,DPF нямаM и съм без катализатори.
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 7 години )
    Даам нещата в БГ са оставени на съвестта на *** Балкански, но той такава няма щото е "премиум". В Румъния, хората не са по-богати от нас, но като гледам "премиумите" са по-малко, и повече нови коли се карат (сиреч има държавна политика). Ако и в България има адектватни мерки, във връзка със замърсяването, *** вместо стар "премиум" ще си купи нова Дачия, и ще замърсява по-малко (или ще си плаща за дяволъка ;))). В София замърсяването на въздуха е 3-5 пъти над нормите в някой квартали.
  • #6
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    18 хиляди души умират годишно в БГ от мръсния въздух а някъв *** по-долу пак иска да си кара старата дизелова кошница
  • #5
    22 rate up comment 2 rate down comment
    неГаньо ( преди 7 години )
    Коли, които можете да поддържате изправни без да вредите на останалите? Бензин, ако щете газ?
  • #4
    25 rate up comment 3 rate down comment
    1 ( преди 7 години )
    Веднага ти казвам - такава, на която DPF-a не ти струва между 3 и 8 средномесечни заплати :) Така няма да ми тровиш въздуха, щото си *** и не можеш да си позволиш да си платиш ремонта на колата. Така ще ти остане некой лев за вносна бира.
  • #3
    3 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    а какви коли да си купиме бе неГаньо такъв?!
  • #2
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да, определено няма по-прости хора от българите. Бай *** е на всяка крачка. Купил немски премиум на 200-300к км, DPF-а който струва няколко хил. лева му се прецака и кара естествено без. И прави димна завеса зад себе си и трови ли трови... а на Фандъка не й дреме, ще обяснява колко зелен град е София с лицемерната си нездрава физиономия.
  • #1
    27 rate up comment 3 rate down comment
    фсдфсдф ( преди 7 години )
    Няма страшно да идват към София, тука не ни пука за разните му там фини частици и незнам си кво си. За тва DPF, EGR off и после гас до ламарината, а който се отровил, отровил...Не е истина колко *** парчета има на тази територия наречена България....