IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият електрически автобус тръгна из София днес

Китайската машина обслужва линия 84 и има автономен пробег от 320 километра

Първият електрически автобус тръгна из София днес

Първият изцяло електрически автобус се движи от днес из София, обслужвайки пътниците по линия 84 на градския транспорт. Машината, производство на китайската компания Yutong, бе представена официално вчера от заместник-кмета по транспорта Дончо Барбалов и шефа на "Столичен автотранспорт" Слав Монов.

Първият електрически автобус тръгна из София днес

Автобусът е с 85 места, колкото и останалите машини по линия 84, задвижва се от електромотор и 16 литиево-йонни батерии с максимален автономен пробег от 320 километра. Зареждането на батериите отнема 5-6 часа.
.
За момента това е единствената произведена машина от този тип. Тя ще се движи из София в изпитателен режим през следващите пет месеца. Плановете на "Столичен автотранспорт" и софийската община предвиждат до средата на 2018 по улиците вече да има 20 напълно електрически автобуса. От компанията засега не коментират каква е цената на тестовия модел и как изборът им се е спрял на него.

Първият електрически автобус тръгна из София днес

Yutong е един от водещите китайски производители в този сегмент, с над 69 000 машини, доставени през миналата година. 110 от тях, само че с конвенционално задвижване, бяха купени от Столична община.
 

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    д-р Исня ( преди 7 години )
    Много замърсяват тези електрички! Около тях е такъв облак от електростатици, че едвам дишам! Само като мине покрай мен тролей и смърди яко на ток! Вкъщи всичко е механично, дори сега пиша на лист хартия и го пращам към мейл конвертора с гълъб!
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Защото енергията, която слънчеви колектори с тази площ могат да събират за ЦЯЛ ДЕН при идеални условия стига за пробег от 10-на километра.
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не знам защо на покривите, които са с маса площ, на тези машини няма колектори! Също така спирачните усилия да се насочат към генератори, вместо дискови спирачки. Да затягат по-силно, когато има нужда и така да произвеждат повече ток.
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това е супер новина. Колкото по-бързо са въведат толкова по-добре.
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    БАХОВСКИЯ ( преди 7 години )
    Тъй като явно все още не медиите не знаят подробности, просто за информация да споделя че тези автобуси ги внася г-н Гриша Ганчев (Litex Bus)! И ще се сглабят в БГ!
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    има значение как да няма значение нали трябва да се отоплява тоя автобус от къде мислиш че ще използват енергияи стига с тая Тесла много са далече от рационалното използване на заряда от батерията
  • #7
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Преди време тестваха по линия 11 електрически автобус с ултракондензатор, който се зарежда след последната спирка и енергията му стига за една обиколка- далеч по-ефективно е от 5-6 часа в бокса за презареждане на батерия, която след 2000 цикъла ще е за смяна
  • #6
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Зависи каква е батерията. Ако температурата на батерията се поддържа (както е при Тесла), външната температура няма значение.
  • #5
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    не съм съгласенв това време с минусови температури на дали и 150 километра ще изкара
  • #4
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    При положение, че автобусите в София се влачат с 30 км/ч дори по Цариградско при нулев трафик, може и 1000 км да изкара.