В историята на автомобилостроенето има цяла плеяда от налудничави инженерни решения, някои от които са толкова абсурдни, че години по-късно продължаваме да се чудим на кого, по дяволите, това му се е сторила добра идея. Създателите на тези изобретения са ги намирали за изключително находчиви и логични, но историята е доказала обратното.
Автоматично затъмняващи се фарове
Идеята е проста. Ако отсреща се появи кола, фаровете автоматично намаляват яркостта си, за да не заслепят другия шофьор. Звучи чудесно на теория, но на практика решението се оказва крайно непрактично, защото фаровете се включват и изключват не само при насрещно движещ се автомобил, но и при преминаване покрай по-ярки улични лампи.
|
Eдно колело отпред и две отзад
Любимите моторизирани рикши на индийците и английският Reliant Robin са може би най-явните представители на триколките с единично предно колело. Общото между тях е, че са доста склонни към преобръщане и не се славят с почти никаква стабилност. Ето защо концепцията така и не се налага на пазара. Единствените такива машини, които имат някакъв смисъл, са тези, базирани на красив и класически италиански скутер. И при тях забравяме за динамично преодоляване на завои, но поне са чаровни доставчици на пити със сирене в тесните улички на Венеция, например.
Воланът на смъртта
Преди няколко десетилетия в Щатите навлиза нестандартна мода - волани с нещо като гигантски хромиран куршум посредата. Изглежда добре на борда на някой “muscle car”, но представете си какво би се случило с главата на шофьора в случай на удар. На кого изобщо му е хрумнало да предлага подобно нещо.
Ваза за цветя до волана
Volkswagen New Beetle имаше изключително тежката задача да оправдае името си. Това така и не се случи, а причините за това са многобройни. Една от тях е ясната стратегия на германците да ориентират модела еднствено към жени. И как го правят? Вграждайки в таблото малка вазичка за цветя. Страхотно решение, особено ако пътят е неравен, а цветята са потопени във вода.
Дигитално табло
Писали сме и преди за дигиталните табла, които през 80-те предизвикват значителен фурор в автомобилния свят. Те изглеждат добре, но са доста по-ненадеждни и скъпи от аналоговите си събратя. Или поне дигиталните табла от миналото бяха такива. Сега компаниите все повече залагат на дисплеи, които нямат диоди, лампички и сложни платки, които могат да изгорят във всеки момент.
Отварящи се фарове
Ако има нещо, което може да накара всяко момче да зяпне с отворена уста, то със сигурност това са отварящите се фарове на спорт. Свързваме ги основно със спортните купета от близкото минало, както и с множеството проблеми, които създаваха с течение на годините. Моторчетата им винаги се разваляха и в резултат на това фаровете продължаваха да осветяват, но не пътя пред колата, а двигателния отсек и задната част на бронята.
Грамофон в колата
Компакт дискове, стандартни и 8-пистови касегофони, MP3 плейъри, а защо не и грамофон? В края на 50-те Chrysler предлага точно такава опция в някои от моделите си. Имайки предвид размера на грамофона, както и принципа му на работа, това не е било много мъдро решение. Вибрациите и дупките не се отразявали добре на възпроизвеждането на музика, а и добър набор от музикални плочи заемал твърде много място, за да не се нарече всичко това едно практично решение.
Автоматични колани
Да накараш всички да слагат обезопасителни колани е благодорна цел, която трябва да бъде поощрена. През 70-те обаче, компаниите решават да го направят по един доста особен начин. Автоматичните колани изглеждат добре на хартия, но реално предлагат по-ниска защита от стандартните колани, които всеки поставя ръчно. Освен това, те могат да дефектират в случай на удар, рискувайки здравето на пътниците, които потенциално могат да изхвърчат от купето.
Калъф за куче
Кучетата обожават да подават глава през отворения прозорец на колата в движение, нали? Защо тогава да не направим съоръжение, което да позволява на кучетата да се возят извън купето. Така се родил този “калъф”, който в наши дни изглежда като нещо за изтезание, а природозащитниците биха ви линчували, само ако си позволите да помислите да транспортирате домашния си любимец по този начин. Дали на кучето би му било приятно при 140 км/ч на магистрала? А при 200 км/ч?
Минибар в колата
Тази екстра се е предлагала стандартно в Cadillac Eldorado Brougham от 1957 г., а интересното в случая е, че за разлика от лимузините, които понякога имат минибар на задните седалки, тук той е разположен в жабката. Чашите за шотове били магнетизирани, за да стоят стабилно върху металния поднос. Остава да стискаме палци шофьорът да не се изкушава.
Тази екстра се е предлагала стандартно в Cadillac Eldorado Brougham от 1957 г., а интересното в случая е, че за разлика от лимузините, които понякога имат минибар на задните седалки, тук той е разположен в жабката. Чашите за шотове били магнетизирани, за да стоят стабилно върху металния поднос. Остава да стискаме палци шофьорът да не се изкушава.