Някои от най-високопоставените мениджъри във Volkswagen са били посъветвани от адвокатите си да не напускат Германия, за да избегнат риска от задържане, съобщава уважаваното издание Automotive News, позовавайки се на неназован източник.
Оливер Шмид е бил арестуван на връщане от зимна почивка
В събота Оливер Шмид, бивш шеф на отдел в американското поделение на компанията, бе арестуван от ФБР в Маями, докато пътувал към дома след зимната ваканция. На Шмид ще бъде повдигнато обвинение по "заговор с цел заблуждаване на американския народ". Германецът е задържан под стража заради високия според прокурорите риск да побегне. 48-годишният Шмид по същество е бил служителят на VW за връзка с американските регулаторни органи. Според обвинителите той е бил сред хората, които през 2015 са убедили началниците си в концерна, че регулаторите не подозират за измамния софтуер в дизеловите двигатели и не се налага той да бъде премахван.
Новият шеф на VW Матиас Мюлер (вляво) не е сред замесените в Дизелгейт, макар измамният софтуер да бе открит и в автомобили на Porsche - компанията, която той ръководеше по онова време
Според AM арестът е изненадал неприятно шефовете на Volkswagen, които са в напреднали преговори с американското правителство за размера на глобите и компенсациите, които концернът ще изплати. И двете страни се надяваха да постигнат окончателна договорка до 20 януари, когато встъпва в длъжност администрацията на новия президент Доналд Тръмп и по закон всички преговарящи от страна на щатското правителство трябва да бъдат подменени. Индикациите, че договорката е вече близка, бяха достатъчни да тласнат нагоре цените на акциите на VW с близо 5 на сто.
Арестът на Шмид и евентуалните други подобни обвинения, които може би се подготвят в САЩ, целят да проверят дали висшите мениджъри на VW са знаели за скандалния софтуер, или това е било решение на по-ниско ниво. От концерна от самото начало на Дизелгейт уверяват, че членовете на борда не са били в течение. Междувременно обаче няколко от ръководителите на компанията, начело с главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, бяха уволнени или подтикнати да се оттеглят.