IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефовете на VW посъветвани да не напускат Германия

Адвокатите се притеснявали от нови арести след задържането на Оливер Шмид в Маями

Шефовете на VW посъветвани да не напускат Германия

Някои от най-високопоставените мениджъри във Volkswagen са били посъветвани от адвокатите си да не напускат Германия, за да избегнат риска от задържане, съобщава уважаваното издание Automotive News, позовавайки се на неназован източник.

Шефовете на VW посъветвани да не напускат Германия
Оливер Шмид е бил арестуван на връщане от зимна почивка

В събота Оливер Шмид, бивш шеф на отдел в американското поделение на компанията, бе арестуван от ФБР в Маями, докато пътувал към дома след зимната ваканция. На Шмид ще бъде повдигнато обвинение по "заговор с цел заблуждаване на американския народ". Германецът е задържан под стража заради високия според прокурорите риск да побегне. 48-годишният Шмид по същество е бил служителят на VW за връзка с американските регулаторни органи. Според обвинителите той е бил сред хората, които през 2015 са убедили началниците си в концерна, че регулаторите не подозират за измамния софтуер в дизеловите двигатели и не се налага той да бъде премахван.

Шефовете на VW посъветвани да не напускат Германия
Новият шеф на VW Матиас Мюлер (вляво) не е сред замесените в Дизелгейт, макар измамният софтуер да бе открит и в автомобили на Porsche - компанията, която той ръководеше по онова време

Според AM арестът е изненадал неприятно шефовете на Volkswagen, които са в напреднали преговори с американското правителство за размера на глобите и компенсациите, които концернът ще изплати. И двете страни се надяваха да постигнат окончателна договорка до 20 януари, когато встъпва в длъжност администрацията на новия президент Доналд Тръмп и по закон всички преговарящи от страна на щатското правителство трябва да бъдат подменени. Индикациите, че договорката е вече близка, бяха достатъчни да тласнат нагоре цените на акциите на VW с близо 5 на сто.

Арестът на Шмид и евентуалните други подобни обвинения, които може би се подготвят в САЩ, целят да проверят дали висшите мениджъри на VW са знаели за скандалния софтуер, или това е било решение на по-ниско ниво. От концерна от самото начало на Дизелгейт уверяват, че членовете на борда не са били в течение. Междувременно обаче няколко от ръководителите на компанията, начело с главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, бяха уволнени или подтикнати да се оттеглят.

 

Тагове: volkswagen vw
0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Закривай!
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Моя стар Сивик с двигател ISUZU и два часа да работи на място през зимата снега около ауспуха не почернява от сажди.
  • #19
    11 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 7 години )
    VW е държавна мафия! Направиха милиарди с лъжи и нартовиха половината свят със скапаните им дизели а сега Меркел им пази задниците....
  • #18
    9 rate up comment 4 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 7 години )
    да, номер едно са, по брой опандизени членове на борда...
  • #17
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Вагонетките счупиха всички възможни рекорди по оcиране. По-голям резил историята на автомобилостроенето не познава.
  • #16
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Днес реших да припаля колата, която е с 1.9ТДИ. За съжаление снега почерня. Това е. Другото са празни приказки.
  • #15
    16 rate up comment 5 rate down comment
    до TDI ( преди 7 години )
    Тъкмо днес в Младост видях лепенка No smoke , No power - на задното стъкло на едно Ауди 80, на което му бееше кипнал радиаторът и чичото тъкмо вдигаше капака :D
  • #14
    17 rate up comment 4 rate down comment
    AAV ( преди 7 години )
    Отношението на всички шофьори към екологията ще се промени чак тогава, когато направят задължително излизащото съдържание от ауспуха да минава първо през купето на колата и чак тогава навън. Тогава вече няма да коментират само "оня отпред", а ще се наслаждават на собственото си "производство". И може би чак тогава мнозина ще се замислят за състоянието на двигателите на собствените им коли и дали искат да дишат този отровен коктейл. Може дори да се замислят дали изобщо искат да карат кола с ДВГ
  • #13
    8 rate up comment 11 rate down comment
    VW - TDI ( преди 7 години )
    No smoke , No power
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    до WV ( преди 7 години )
    научи марките първо бе , после си купи истински автомобил и чака тогава давай оценкиаман от неграмотни хейтъри