IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai започва драстични икономии

От по-евтини крушки до понижени заплати на шефовете: корейците реагират на намаляващата печалба

Hyundai започва драстични икономии

Корейският автомобилен гигант Hyundai Motor отчита за четвърта поредна година намаляваща печалба, съобщи Automotive News и разкри за драстични икономии в компанията: от купуване на по-евтини крушки до орязване на полетите в бизнес класа. 

Драстични икономии в Hyundai

Hyundai записва спад в печалбите по две основни причини – недостатъчно убедително присъствие на някои развиващи се пазари и недостатъчно SUV модели в гамата. SUV возилата остават най-популярните автомобили в световен мащаб и продажбите им растат непрекъснато.

Налагането на строгите икономии има една основна цел – Hyundai има нужда от време и средства, за да подготви нови модели, както и да им осигури по-модерен дизайн. „Опитваме се да се справим с несъответствието между тренда на пазара и нашата гама модели – обясни пред Automotive News източник от Hyundai, който потвърди, че компанията ще се насочи към производството на повече SUV модели. – Това е дългосрочен план. Засега се опитваме да спестим всеки цент.”

Драстични икономии

От октомври насам шефовете на Hyundai Motor Group са със заплати, намалени с 10% - нещо, което се случва за първи път от 7 години насам. Но има и нещо друго – за последните 5 години бройката на шефовете и директорите в Hyundai Motor е нараснала с 44%, до 293 човека, за последно преброявани през 2015 година. Други мерки за намаляване на разходите включват наемането на по-евтини хотелски стаи при командировки, включително и за големите шефове, както и заместването на пътуванията с видео конференции – всеки път, когато това е възможно. 

В отговор на информацията за драстичните икономии, която беше разпространена и от агенция Reuters, от Hyundai обясниха, че компанията „предприема различни мерки за намаляване на разходите”, продиктувани от растящата несигурност пред бизнеса. 

Според Ко Тае-бонг, анализатор в Hi Investment & Securities, другите разходи на Hyundai трудно могат да бъдат намалени, тъй като става въпрос за доставката на компоненти и части, при които маржът на печалба е критично малък, както и свиване на разходите на труд, въпреки че в заводите на компанията почти не присъстват профсъюзи. 

Според анализатора, Hyundai трябва спешно да започне да инвестира повече в развитие на нови технологии, сред които попада и автономното придвижване на автомобилите. Hyundai разполага със сериозни кешови резерви, но много финансови специалисти са на мнение, че орязването на различни представителни разходи няма да има сериозен ефект върху бюджета на компанията.

Ръстът отмина

Hyundai демонстрира сериозно развитие веднага след световната икономическа криза – през 2009 година корейската компания беше единственият автомобилен производител, който успя да увеличи продажбите си в САЩ. Но Hyundai изостана в битката за лансиране на SUV модели на развитите пазари и заложи твърде много на развиващи се пазари като Русия, където продажбите намаляха. 

За последните три години цената на акциите на Hyundai спадна с 40%, което е най-слабият резултат измежду всички големи световни автомобилни производители. В същото време шефовете на компанията в САЩ напуснаха, директорът по продажбите в Южна Корея беше сменен, както и шефът на поделението в Китай. 

Предполага се, че тази година спадът в продажбите на Hyundai, както и в продажбите на Kia – марката, която е собственост на гиганта, може да доведе продажбите до 8 милиона коли. Това ще е първият спад от 1998 година насам, когато Hyundai купи по-малкия си корейски съперник. В Hyundai обаче очакват ръст на продажбите през следващата година. 

„2016 беше трудна година за нас – призна изпълнителният вицепрезидент на Hyundai-Kia Парк-Хонг-джа. – Но нещата ще се подобрят, като очакваме важни пазари като Русия и Бразилия да си стъпят на крака.” 

В същото време друг източник от компанията твърди, че очакванията за продажби за 2017 са намалени до 8,2 милиона коли. В средата на 2016 тази прогноза за следващата година беше 8,35 милиона коли. 

Още сериозни мерки 

Първите мерки, на които ще станем свидетели от страна на Hyundai, ще са по-добри оферти за купувачите на SUV модели, фейслифт на модела Sonata и пренасочване на коли от по-инертни пазари като Близкия изток към такива, където търсенето е по-голямо – като САЩ. 

За периода януари – ноември, продажбите на SUV модели на Hyundai в Щатите са били 28% от всички сделки, преди година този процент е бил 23%, така че тук има ръст. Но този показател при корейците е по-нисък от средния за автомобилната индустрия. И в завода си в Монтгомъри, Алабама, Hyundai започна да произвежда повече бройки от популярния SUV Santa Fe, за сметка на седана Sonata. 

Освен това, догодина Hyundai планира да предложи на пазара в САЩ субкомпактен SUV модел, като засега проектът носи името OS. Този модел трябва да се появи и в Южна Корея, както и в Европа. Що се отнася до предлаганите седани в Америка, то големите модели като Azera и Grandeur ще станат по-достъпни, а корейците планират и допълнителни усилия за развитието на новата им луксозна марка Genesis. При по-малките модели – като Elantra и Sonata, в Щатите Hyundai губи битката с други азиатски компании – като Honda. 

Следващото поколение модели на Hyundai трябва да излезе на пазара през 2019 година, като според Люк Донкерволк, който е старши вицепрезидент в Hyundai и отговаря за дизайна, колите ще доста по-различни от актуалните модели.

Тагове: hyundai
0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 6 rate down comment
    W10 ( преди 7 години )
    Ами тя базова Астра е 29 990 лв. Базова i20 е с десет бона под тази цена. Четете преди да пишете.
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    В България имат странна политика. Четеш в сайта им някакви високи цени, а в магазина започват с 10% надолу. Но хората четат в и-нет и не отиват до магазина. Това е тъпотия.
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Бързо бяха разкрити. Почва се с икономиите, това няма да доведе до нищо добро. Те и досега бяха със спорно качество
  • #10
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това с понижаването на цените и повишаването на качеството трудно ще стане. Много бързо взеха да си показват рогата обаче. Мислех си 10-20 г. ще потърпят докато вземат да се изявяват, като велики автомобилостроители, а те още в зародиш без да са се доказали напълно вдигнаха цените на моделите си без да вдигат качеството и надеждността и без да предложат нещо повече.Сами си предопределят съдбата...
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Намаляват цените ,повишават качеството и работят качествено ,и усърдно и след няколко години ако не фалират може да увеличат печалбата.
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Точно i20 визирам.
  • #7
    4 rate up comment 12 rate down comment
    До някой си ( преди 7 години )
    Вероятно имаш предвид i30.Нормално е да е по скъп.
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    @ ( преди 7 години )
    Nekadarnici , kakvi li ne svetovni inzeneri , dizaineri privljakoha i rezultata e ne nulev , ami otricatelen . Da seiznasjat ot US v smisal kato nenuzni .
  • #5
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Някой си ( преди 7 години )
    Ако влезете в сайта на Хюндай България може да видите цените на i20 - по-скъп е от Астра, Фокус и Меган. Наистина много си повярваха
  • #4
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    КУРейците много си повярваха!До вчера ползваха патентите на Мицубиши и правена с остарели японски поточни линии и технологии двигателите и колите си, а в един момент взеха да се мислят за голяма работа. Лошо няма. Колите им никак не са лоши и дори в достигат в някои неща лидерите, но все още има много хляб да ядат, за да ги стигнат. До преди 7-8 г. си виках, че бъдещето е тяхно и наистина ще успеят. Изведнъж обаче вдигнаха рязко цените и от бюджетни коли, започнаха да се вземат за премиум.Да бе