IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai започва драстични икономии

От по-евтини крушки до понижени заплати на шефовете: корейците реагират на намаляващата печалба

Hyundai започва драстични икономии

Корейският автомобилен гигант Hyundai Motor отчита за четвърта поредна година намаляваща печалба, съобщи Automotive News и разкри за драстични икономии в компанията: от купуване на по-евтини крушки до орязване на полетите в бизнес класа. 

Драстични икономии в Hyundai

Hyundai записва спад в печалбите по две основни причини – недостатъчно убедително присъствие на някои развиващи се пазари и недостатъчно SUV модели в гамата. SUV возилата остават най-популярните автомобили в световен мащаб и продажбите им растат непрекъснато.

Налагането на строгите икономии има една основна цел – Hyundai има нужда от време и средства, за да подготви нови модели, както и да им осигури по-модерен дизайн. „Опитваме се да се справим с несъответствието между тренда на пазара и нашата гама модели – обясни пред Automotive News източник от Hyundai, който потвърди, че компанията ще се насочи към производството на повече SUV модели. – Това е дългосрочен план. Засега се опитваме да спестим всеки цент.”

Драстични икономии

От октомври насам шефовете на Hyundai Motor Group са със заплати, намалени с 10% - нещо, което се случва за първи път от 7 години насам. Но има и нещо друго – за последните 5 години бройката на шефовете и директорите в Hyundai Motor е нараснала с 44%, до 293 човека, за последно преброявани през 2015 година. Други мерки за намаляване на разходите включват наемането на по-евтини хотелски стаи при командировки, включително и за големите шефове, както и заместването на пътуванията с видео конференции – всеки път, когато това е възможно. 

В отговор на информацията за драстичните икономии, която беше разпространена и от агенция Reuters, от Hyundai обясниха, че компанията „предприема различни мерки за намаляване на разходите”, продиктувани от растящата несигурност пред бизнеса. 

Според Ко Тае-бонг, анализатор в Hi Investment & Securities, другите разходи на Hyundai трудно могат да бъдат намалени, тъй като става въпрос за доставката на компоненти и части, при които маржът на печалба е критично малък, както и свиване на разходите на труд, въпреки че в заводите на компанията почти не присъстват профсъюзи. 

Според анализатора, Hyundai трябва спешно да започне да инвестира повече в развитие на нови технологии, сред които попада и автономното придвижване на автомобилите. Hyundai разполага със сериозни кешови резерви, но много финансови специалисти са на мнение, че орязването на различни представителни разходи няма да има сериозен ефект върху бюджета на компанията.

Ръстът отмина

Hyundai демонстрира сериозно развитие веднага след световната икономическа криза – през 2009 година корейската компания беше единственият автомобилен производител, който успя да увеличи продажбите си в САЩ. Но Hyundai изостана в битката за лансиране на SUV модели на развитите пазари и заложи твърде много на развиващи се пазари като Русия, където продажбите намаляха. 

За последните три години цената на акциите на Hyundai спадна с 40%, което е най-слабият резултат измежду всички големи световни автомобилни производители. В същото време шефовете на компанията в САЩ напуснаха, директорът по продажбите в Южна Корея беше сменен, както и шефът на поделението в Китай. 

Предполага се, че тази година спадът в продажбите на Hyundai, както и в продажбите на Kia – марката, която е собственост на гиганта, може да доведе продажбите до 8 милиона коли. Това ще е първият спад от 1998 година насам, когато Hyundai купи по-малкия си корейски съперник. В Hyundai обаче очакват ръст на продажбите през следващата година. 

„2016 беше трудна година за нас – призна изпълнителният вицепрезидент на Hyundai-Kia Парк-Хонг-джа. – Но нещата ще се подобрят, като очакваме важни пазари като Русия и Бразилия да си стъпят на крака.” 

В същото време друг източник от компанията твърди, че очакванията за продажби за 2017 са намалени до 8,2 милиона коли. В средата на 2016 тази прогноза за следващата година беше 8,35 милиона коли. 

Още сериозни мерки 

Първите мерки, на които ще станем свидетели от страна на Hyundai, ще са по-добри оферти за купувачите на SUV модели, фейслифт на модела Sonata и пренасочване на коли от по-инертни пазари като Близкия изток към такива, където търсенето е по-голямо – като САЩ. 

За периода януари – ноември, продажбите на SUV модели на Hyundai в Щатите са били 28% от всички сделки, преди година този процент е бил 23%, така че тук има ръст. Но този показател при корейците е по-нисък от средния за автомобилната индустрия. И в завода си в Монтгомъри, Алабама, Hyundai започна да произвежда повече бройки от популярния SUV Santa Fe, за сметка на седана Sonata. 

Освен това, догодина Hyundai планира да предложи на пазара в САЩ субкомпактен SUV модел, като засега проектът носи името OS. Този модел трябва да се появи и в Южна Корея, както и в Европа. Що се отнася до предлаганите седани в Америка, то големите модели като Azera и Grandeur ще станат по-достъпни, а корейците планират и допълнителни усилия за развитието на новата им луксозна марка Genesis. При по-малките модели – като Elantra и Sonata, в Щатите Hyundai губи битката с други азиатски компании – като Honda. 

Следващото поколение модели на Hyundai трябва да излезе на пазара през 2019 година, като според Люк Донкерволк, който е старши вицепрезидент в Hyundai и отговаря за дизайна, колите ще доста по-различни от актуалните модели.

Тагове: hyundai
0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това за жабката го написаха АутоБилд на тестовия им автомобил. Наричали го полтъргайст.
  • #22
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Всякакви коли се ползват за таксита - в Германия има и доста Мерцедеси, но ГоУфо не. Скъп и ненадежден автомобил. Все пак таксиджиите си вадят парите с колата и не им е до перчене с псевдо премиуми а си гледат интереса.
  • #21
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дай да видим кога Голф е бил номер едно по надеждност. Дори в силно пристрастната класация на АБ, Голф е след Ceed и i30. Уж надеждния Голф имаше проблем със скоростната кутия...?!.., "изпотен" амортесьор и шум в жабката който до края на 100- те хил. км. в сервиза не успяха да отстранят. Корейките имаха няколко изгорели крушки.
  • #20
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Голфове никога не е имало таксита!!! Поне не и масово, при това нови. Просто са много скъпиШишо бакшишо хвали всяко ново нещо, мерило за нищо. Шкода "Оставия"? Кога са карали масово такива? Никога...Киите се разпадат, това е ясно. Дневните лед светлини на половината не работят, на останалите работи по еднаХюндай се плъзгат по опасна крива, таман бяха вдигнали леко качеството
  • #19
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да де ама още има таксита Сонати а колко Голфа таксита си видял?
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Колкото до КИА и такситата, не съм чул или чел дори за един случай тяхна кола да се е "разпаднала". За сметка на това ги питайте какво им е мнението за Шкода и Дачия. Мразят ги. Октавия я наричат "Остави я". Сещайте се защо. Евтиното било добро. Я помисли пак...
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ако погледнем обективно, до 2005 г. Хюндай са продавали 50 000 в Европа. За 10 години бройката е 9 пъти повече, не в проценти. Дали Фолксваген, Форд или Опел имат такъв ръст? Правилно, не.
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Голфът го харесват в Европа, макар, че не само аз се чудя защо. Все пак никога не е бил първенец по надеждност. Фокус и Астра не са по-добри от i30 по нито един показател. Особено в качеството на материалите. Цитирам АутоБилд. Пак според тях след Голф, втория модел по ниска загуба на стойност е точно i30. По тази точка Астра и Фокус са трагични. И има защо. И двете са символ на ниското качество.
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не i20, i30 е в класа на Астра... само са в един клас... по междуосие, дяволът е в детайлите и за 80 години и 11 поколения в този клас хората са научили добре детайлите. Корееца направи своя кола - да бяха здрави, поскъпнаха но все така ядат шамари от големите в класа - Голф, Фокус, Астра и не излиза математиката. Сега с икономиите ще почнат да се осветкват през месец и да им горят диодните дневни като на таксиджийските КИА, дето на пет години колата се разпада.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    От статията разбирам, че ще намалят цените на SUV- моделите. Дано намалят Tucson! Повече ми харесва от Кашкай и Тигуан, но цената ....