Употребяваните автомобили Volkswagen със скандалния измамен софтуер се търсят учудващо много на вторичния пазар, показват актуалните данни на германската компания за пазарни анализи Schwacke. От поделението за финансови услуги на VW се бяха подготвили за 3% спад в средната цена на засегнатите от Дизелгейт дизелови мотори, и за 1% спад при бензиновите мотори под влияние на скандала. Данните на Schwacke обаче показват не спад, а дори лек ръст.
Всъщност на вторичния пазар дизелите на VW в момента държат по-добра цена от съизмерими двигатели на незасегнати от скандала конкуренти. Това ще позволи на дружеството за финансови услуги на VW да освободи 570 милиона евро, заделени за справяне с негативните ефекти, и директно да ги отчете като печалба.
Въпросът за стойността на употребяваните автомобили на пръв поглед не е сред най-важните. На практика обаче от него може да зависи самото оцеляване на компанията. Ако от VW успеят да докажат, че засегнатите от Дизелгейт автомобили не губят цена в Европа, това вероятно ще ги отърве от необходимостта да изплащат обезщетения на европейските си клиенти.
VW вече се съгласи да изплати компенсации до 10 000 евро на американските купувачи на машини с проблемния софтуер, както и да изкупи обратно автомобилите им. Европейската комисия настоява компанията да предложи същата сделка и на клиентите си на Стария континент. Но това ще е катастрофално за концерна, защото в Америка става дума за под половин милион автомобила, а в Европа - за 8.5 милиона.
Данните на Schwacke дават на компанията аргумента, че клиентите й не са претърпели финансови загуби заради Дизелгейт, и съответно не е необходимо да им се предлага обезщетение и обратно изкупуване.