Германската компания Opel ще осъществи най-голямата продуктова офанзива в историята си през следващата година, представайки цели 7 нови или обновени модели. "От гледна точка на премиерите 2017 ще е най-активната година в историята на нашата компания", обяви главният изпълнителен директор Карл-Томас Нойман пред журналисти.
Ето кои ще са седемте премиери на Opel:
"Шпионски" снимки на новата Insignia Grand Sport, разпространени от Opel
- Новото поколение на флагмана Insignia, в три варианта - седана, който ще се нарича занапред Grand Sport, комбито Sports Tourer и високопроходимата 4х4 модификация Country Tourer. Първите две ще бъдат показани още на Женевския автосалон през март, а версията със задвижване на четирите колела (с изцяло нова 4х4 система) ще дойде наесен.
- Новият кросоувър Crossland X, който ще замести досегашния субкомпактен ван Meriva. Стилистично той ще напомня много на малкия градски модел Adam, и ще дели една платформа с новите Peugeot 2008 и Citroen C3 Picasso.
Crossland X
- Още един компактен кросоувър, но с по-големи размери, който ще дели платформата си с Peugeot 3008 и ще се произвежда от французите в завода им в Сошо. Името на колата още не е обявено, Нойман само потвърди, че тя ще е алтернатива за купувачите на минивана Zafira, но без предлаганите от него 7 места.
- Електрическият автомобил Ampera-e ще пристигне в Европа през май и ще стане машината с най-голям пробег на тукашния пазар - над 500 км с едно зареждане. Цената още не е ясна, но вероятно ще е от порядъка на 70 000 лева за базовата версия.
- Нова версия на вана Vivaro.
Нойман потвърди, че занапред Opel ще залага много на кросоувъри в гамата си - "явната тенденция" на пазара - за сметка на минивановете, които излизат от мода. Всички подобни модели в гамата ще бъдат означени в буквата X, по подобие на представената вече нова Mokka X.
Crossland X
Активната продуктова политика е част от опита на германците да излязат на печалба след дълги години на финансови загуби. В последните години Opel значително подобри пазарното си представяне и за първите девет месеца на 2016 има 5.2 на сто пазарен ръст. Във финансово отношение обаче компанията пострада много от кризата в Русия, един от основните й пазари, и сега от очаквания Brexit и сериозната обезценка на британската валута.