IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

Второто поколение на революционния автомобил изминава 589 км с едно зареждане и е с 60% по-мощно

Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

Eдин от най-иновативните автомобили в света най-после ще се предлага и на европейския пазар - макар засега не на българския. Honda потвърди официално отдавна вървящите слухове, че ще продава и на Стария континент задвижвания с водород модел Clarity Fuel Cell. Първите бройки ще пристигнат още в края на тази година на няколко пазара в Северна Европа, включително Германия и Дания.

Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

 

Clarity Fuel Cell e фактическото второ поколение на FCX Clarity, с която японците проведоха няколкогодишни изпитания в родината си и в американския щат Калифорния.

В обновената кола блокът с горивните клетки е чувствително по-лек и с една трета по-малък - горе-долу колкото стандартен 3-литров бензинов мотор. Това позволява да се монтира под предния капак, освобождавайки място отзад за пътници и багаж. Освен това агрегатът е станал с 60 на сто по-мощен и вече развива еквивалента на 175 конски сили.

Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

 

Колата вече издържа изпитанията на американската агенция EPA, в които успя да измине с едно зареждане 366 мили (589 километра) - рекорд за машина без двигател с вътрешно горене, и с 52 мили повече от постижението на конкурента Toyota Mirai. По изчисления на ЕРА това дава среден разход, еквивалентен на 1 литър на сто при бензиновите мотори. Зареждането на резервоара с водород отнема едва 3 минути.


Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

   Блокът е вече с размерите на нормален V6 бензинов мотор

 

Горивните клетки представляват по същество миниатюрни електростанции. В тях водородът от резервоара на колата се смесва с атмосферния въздух и реакцията на водородните йони произвежда електричество, като единственият отпаден продукт е чиста (даже питейна) вода.

 Още първото поколение на Clarity издържа добре полевите изпитания и не претърпя дори един инцидент с изтичане на водород. Главната пречка пред технологията си остава твърде малкият брой зарядни станции. Затова и Honda засега ще предлага машината само на пазари, където те вече съществуват - Калифорния, евентуално Ню Йорк и няколко държави в Северна Европа. Построяването на една-единствена водородна станция може да струва до 2 милиона долара.


Водородната Honda Clarity най-после идва в Европа

 

Като се изключи този проблем, Clarity е сравнително достъпен автомобил. Honda засега го предлага само под наем срещу 500 долара на месец - горе-долу колкото е и лизинговата вноска за конвенционален седан с тези размери.

 

Още по темата: Колко ще струва водородната революция и опасна ли е тя - вицепрезидентът на Toyota по развойната дейност Джералд Килман пред "КОЛЕЛА" (видео):

 

 

 

0 от 500
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 7 години )
    Зарядните станции за ток са рядкост пък какво остава за водородни такива. За нашата държава става дума.
  • #8
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    е колко да струва - колкото 3 седана същия размер и динамични характеристики. по цени в щатите
  • #7
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дошо, колко струват тея върхови технологии? ще се фукаме или ще правим продажби и печалби?
  • #6
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Това е нищо ( преди 7 години )
    СОЦваген обяви, че 2018г ще покаже новата си еко разработка - Автомобил задвижван от екобрикети.
  • #5
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Rick79 ( преди 7 години )
    Бах ***, от метан се добива в калифорния, тоя екологичен рай. В Дания и Германия се добива чрез електролиза, с вятърен ток
  • #4
    12 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    това на снимката не е грозно, то е плашещо
  • #3
    26 rate up comment 11 rate down comment
    нововнос ( преди 7 години )
    Дошо, дай им малко покой на МеркелВаген фенчетата, запукал си ги от сутринта. Още не са си свършили и сутрешното изкашляне на саждите дето са ги погълнали от ковчeзите, които карат... Остави ги да пият по аспирин, да пият по 1 кафе - хората сигурно до късно са пили ракия в хоремага снощи!
  • #2
    32 rate up comment 11 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Колата вече издържа изпитанията на американската агенция EPA, в които успя да измине с едно зареждане 366 мили (589 километра) - рекорд за машина без двигател с вътрешно горене, и с 52 мили повече от постижението на конглокента Toyota Mirai. По изчисления на ЕРА това дава среден разход, еквивалентен на 1 литър на сто при бензиновите мотори. Зареждането на резервоара с водород отнема едва 3 минути.Нещо неясно относно кой е на върха в технологиите?
  • #1
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Бах Хуй ( преди 7 години )
    и поне към днешна дата водорода се добива от метан - смисъла от такива упражнения е безсмислен !!!