IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Инженер на Volkswagen пое вината за „Дизелгейт”

Робърт Лян е заплашен с 5 години затвор и глоба от 250 000 долара

Инженер на Volkswagen пое вината за „Дизелгейт”

Инженерът на компанията Volkswagen – Робърт Лян, се призна за виновен по едно от обвиненията по делото, заведено срещу концерна заради манипулирането на дизеловите двигатели. Лян също така се е съгласил да свидетелства срещу своите колеги, които също са забъркани в скандала, станал известен като „Дизелгейт”.
Инженер на Volkswagen пое вината за „Дизелгейт”
Инженерът работи за Volkswagen в Германия от 1983 г., а през 2008 г. се премества в американското подразделение на концерна. Срещу него са повдигнати две обвинения – за престъпен заговор с цел измама на американските власти, както и за нарушение на Закона за чистия въздух. Лян се е съгласил само с първото.

Още в петък 62-годишният Лян е признал официално, че той и колегите му са създали софтуер, който е позволил да бъдат излъгани органите, извършващи проверка на нивата на вредни емисии на дизеловите мотори на концерна. В резултат от действията му Volkswagen е получил сертификат от Агенция по защита на околната среда. Този документ е задъжителен за изваждане на разрешение за продажба на автомобили в САЩ.

Представител на прокуратурата заяви, че Лян и други инженери на германския производител, са били наясно, че няма как да направят двигател, който да отговаря на изискванията в САЩ. По тази причина те са създали и програмата, позволяваща измамата на софтуера.

Присъдата срещу Лян ще бъде произнесена на 11 януари догодина. Инженерът е заплашен от 5 години затвор и глоба от 250 000 щатски долара.

Снимка: Volkswagen
 

Тагове: volkswagen
0 от 500
  • #13
    25 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Те само американските дизели покриват американските норми.Къминс дизел,Детройт дизел,все бълващи Шанел 5 и рози.Що американски дизел не дойде в Европа да покрие нормите?Да видим как ще стане,ще е интересно.Те бензиновите им коли не могат да покрият евро 5 и 6,пък за дизелите им да не говорим.
  • #12
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Дошо до Дошо ( преди 7 години )
    Не пиши критики за други марки от мое име.Аз за Рено нищо лошо никога не съм писал.Не са нищо особено, но не са и дръгели като СОЦваген та да ги коментирам с негативизъм.
  • #11
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    "ПРИМЕРг-н Рулетка беше казал;БМВ немогат, ние неможем как тези(Хюндай)могат?"Да бре, един дърт Пасат от 95та го има. Верваш ли си?
  • #10
    28 rate up comment 17 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Няма френски или италиански автомобил, който може да направи 200 хиляди километра без основен ремонт!Напротив, напротив, Пежо със сигурност имат такъв автомобил.С италианците не съм запознат и не мога да твърдя нищо за тях.СОЦваген обяче нямат двигател,който да изкара и 100 000км без ремонт.Това не е ясно само на мазохистите,които карат такива бараки.ВАГ ако направят ДВГ,което да мине 100к км без ремонт веднага фнчетата им започнват да го кръщават като легендарен!За тях 1.8Т АЕВ е легенда :-)
  • #9
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Ако бяха сменили дизеляците с рено щеше да е от трън та на глог, че и ония сметоха *** си под килима! Типичната кооперация между 2 полудържавни перачници.
  • #8
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Цитираш продажбите за европа, а спрямо предлагания брой модели продажбите са добри. С увеличаването на модели ще се увеличат и продажбите.Още повече броя продажби никога не е бил показател за качествата на даден автомобил, даже по-скоро обратното.Реално проблема в момента на Алфа е малкия брой модели, но сега се "поправя" и това.Но това не пречи моделите им да са винаги едни от най-добрите в класа си - ФАКТ.
  • #7
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    "Алфа ромео си продава добре през последните ходини" Къде продават добре бре! Те в Италия са кът, пък какво да говорим за останалите. Добре че Фиат ги прибра от фалит, които също са цъфналиПродажба на Алфа в Европа:2011 131.385 2012 90.145 2013 64.285 2014 58.976 2015 56.688Но пък за теб може и да са добри продажбите :):):):)
  • #6
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Помпа дюзата вероятно е по-добра. Една помпа за PD е 300 кинта, за CR 3000лв. Основен недостатък при PD е, че е по скъпа за производство, оттам и цената е различна. При сегашната конглокенция е немислима да я произвеждаш. До последния: Надявай се да е така. При бензина със скоростта и теглото разхода се качва драстично, при дизела почти няма значение. Не случайно в сегмент D и лимузините приблизително 75/25 е съотношението дизел/бензинПри малките дизел е самоубийство, в клас С е на кантар
  • #5
    24 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Аз навремето имах ланча, която като я продадох беше на над 250 000 км. без основен ремонт, без да е пипано нищо по двигателя. Съединителя го смених чак на около 200к оригинален. Карал съм и мерцедес от здравите им модели, ама тая ланча никой не може да я стигне по надеждност. 10 години каране около 150 000 км навъртяни - сменени само носачи, 2 амортесьора, радиатор заради инцидент и консумативи - най-здравия автомобил, който съм карал.
  • #4
    20 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Алфа ромео си продава добре през последните ходини, а вчера за пореден път ви разкъса трътките и лъжите.Тия от ВАГ е ясно, че ще хвърлят вината върху няколко човека и ще кажат, че те незнаели и едва ли не 2-3ма работили самостоятелно по тоя софтуер.Селската компания е за закриване, държи се на политически протекции и корупционни практики.Viva Alfa romeoViva FiatViva LanciaViva Ferrari На немския вурст му изтича времето.