IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Инженер на Volkswagen пое вината за „Дизелгейт”

Робърт Лян е заплашен с 5 години затвор и глоба от 250 000 долара

Инженер на Volkswagen пое вината за „Дизелгейт”

Инженерът на компанията Volkswagen – Робърт Лян, се призна за виновен по едно от обвиненията по делото, заведено срещу концерна заради манипулирането на дизеловите двигатели. Лян също така се е съгласил да свидетелства срещу своите колеги, които също са забъркани в скандала, станал известен като „Дизелгейт”.
Инженер на Volkswagen пое вината за „Дизелгейт”
Инженерът работи за Volkswagen в Германия от 1983 г., а през 2008 г. се премества в американското подразделение на концерна. Срещу него са повдигнати две обвинения – за престъпен заговор с цел измама на американските власти, както и за нарушение на Закона за чистия въздух. Лян се е съгласил само с първото.

Още в петък 62-годишният Лян е признал официално, че той и колегите му са създали софтуер, който е позволил да бъдат излъгани органите, извършващи проверка на нивата на вредни емисии на дизеловите мотори на концерна. В резултат от действията му Volkswagen е получил сертификат от Агенция по защита на околната среда. Този документ е задъжителен за изваждане на разрешение за продажба на автомобили в САЩ.

Представител на прокуратурата заяви, че Лян и други инженери на германския производител, са били наясно, че няма как да направят двигател, който да отговаря на изискванията в САЩ. По тази причина те са създали и програмата, позволяваща измамата на софтуера.

Присъдата срещу Лян ще бъде произнесена на 11 януари догодина. Инженерът е заплашен от 5 години затвор и глоба от 250 000 щатски долара.

Снимка: Volkswagen
 

Тагове: volkswagen
0 от 500
  • #23
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    дЕдо Йоцо, ама те много трикове станаха бе байно. То в тая подла фирмичка само трикове, трикове и пак трикове. Ако бяха в цирка щяха да са 1 по трикове. А, ако имаше състезание по лъжи, измама и манипулации, всички щяха да им дишат саждите, не че сега не им ги дишаме. И кво стана накрая? Цялото ВАГ знаели, че могат да произведат екологични нафтови печки и само 1 инджинер се усетил, че всъщност не могат и измайсторил сам самичък тайно от всички останали софтуер и тайно нощем го слагал в колите..
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Дядо Йоцо гледа ( преди 7 години )
    Концернът му е дал достатъчно пари за цялото му поколение за да изчисти името й. Стандартен трик на големите фирми-един поема вината за да спаси компаниата
  • #21
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ...Лян и други инженери на германския производител, са били наясно, че няма как да направят двигател, който да отговаря на изискванията в САЩ..... За тях няма как... за други има...И ми кажете кое харесвате на тия немски ***, след и те са НАЯСНО че не могат да правят двигатели! Те ви казват - не можем! - Вие сте им фенове!?!?!!?
  • #20
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Най-лошото е че продължават да лъжат. Значи до сега лъгаха за това кои двигатели са манипулирани, после лъгаха, че нищо не са знаели и че Бош им е направил софтуера без да знаят. От Бош опровергаха и последното нещо, което са измислили е че един инженер тайно от цялото ръководство на своя глава е направил всичко. Толкова елементарна лъжа не бях чувал скоро. И децата няма да им повярват. Явно имаме задкулисна договорка кой да опере пешкира.
  • #19
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Карам японски ( преди 7 години )
    Вагените са разбрали, че не могат да създадат двигател,който да отговаря на американските норми и затова излъгали. Вие вярвате ли,че другите които продават дизели В САЩ не лъжат,а имат по-модерни двигатели от VW. Явно VW бяха набелязани да бъдат спрени и издоени,че нещо много взеха да продават. За другите-тишина.
  • #18
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Георги Донев ( преди 7 години )
    Ситроенът ми е С 4 гранд Пикасо 2008 1.6 дизел с пълна сервизна история от България.Вече е на 370 000 и като изключим дребни проблеми с датчици и климатроник работи като часовник.Сменена е само една дюза и помпа преди 12 000 км.Както се случи с автомобилите.Някои може и да са правени в петък 13.
  • #17
    16 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Въобще не съм им фен на фолксваген ама по улиците се виждат доста модели голф 2,3 и пасат от ръбатите (със сигурност е преди 90-та модел и производство) Това са 30-40 годишни автомобили на близо милион ако не и повече км.И това не са единици ами често срещана гледка.Няма друг производител на който автомобилите му да се карат и издържат толкова.Да не говорим ако се полагат грижи.Сигурно ще ги търкалят до 2050-та.
  • #16
    13 rate up comment 9 rate down comment
    до дошо ( преди 7 години )
    Ми лъгали са ВАГ бе,какво от това?Ще си плащат като са лъгали.Теб какво те грее,ще хванеш нещо от милиардите,които ще се платят ли?Мицубиши като ги хванаха в лъжа що не коментираш?Тяхната лъжа по-малка ли е от на ВАГ?Рено били лъгали.Ми да ги хванат бе.Пишеш едни и същи простотии.Сам си коментираш,сам си отговаряш,май си за доктор,или не си пиеш редовно хапчетата.Не ходиш ли на работа,деца и семейство нямаш ли да се занимаваш с тях,а си седнал да лаеш по вятърни мелници.Смешно е.
  • #15
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Дошо до: до Дошо ( преди 7 години )
    Аман от ментета! Поне ако беше следил внимателно какво пиша, щеше да ти стане ясно, че двете полудържавни перачници се наричат СОЦваген и рено!Наскоро рено сметоха под чергата истината за пушливите им дизеляци и гръмко се отказаха от тях.Та ако караш рено и знаеш че "не са нищо особено", поне не го пиши от мое име!
  • #14
    12 rate up comment 15 rate down comment
    до дошо ( преди 7 години )
    Не знам колко изкарват колите на ВАГ без ремонти,но едната ми кола е Ауди и е на 380 000 км. без да е пипан двигателя.Аз я взех на 290 000.Имаме и служебно Пежо 307,което гори повече масло отколкото нафта,а е на реални 280 000 км.,купувано е ново от магазина.На съседа Сценика вече 3 пъти ходи на ремонт на глава,а колата е на 240 000 км.Май ще излезе прав човека,който е казал,че френските коли не изкарват много без ремонт.