BMW представи нови 3- и 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели от семейството Efficient Dynamics. Те могат да бъдат поставяни както напречно, така и надлъжно в коша на колата и ще бъдат използвани както за модели на марката, така и за автомобилите на MINI.
Четирицилиндров бензинов двигагел.
Новите бензинови мотори са оборудвани с турбокомпресор, директно впръскване на горивото и система за изменения на фазите на газоразпределение Double-VANOS.
При бензиновите агрегати е изменена и системата за впръскване на горивото. Нови са горивната помпа и тръбите, а налягането на впръскването на гориво е увеличено до 345 атмосфери. Това позволява да се намалят вредните емисии при по-голям диапазон от натоварване, се казва в съобщението.
Четирицилиндров дизелов двигател.
Освен това моторите са получи променена система за охлаждане, нови балансиращи валове, нов газоразпределителен механизъм, нов компресор на климатичната система и др.
Всички тези промени са позволили да се намали с около 5% разхода на гориво и нивата на вредните емисии, като същевременно се увеличи мощността. Аналогичните двигатели от предишното поколение предлагат със 7% по-ниска мощност и с 20 Нм по-нисък въртящ момент.
Трицилиндров бензинов двигател.
Дизеловите мотори с 4 цилиндъра са получи по 2 компресора, като първият работи на ниски обороти, а вторият се включва по-късно. И двете турбини са интегрирани в изпускателния колектор. Променена е системата да рециркулация на изхвърлените газове EGR. При моторите с 3 цилиндъра тя е двустепенна и може да събира газовете, които вече са преминали през филтъра за твърди частици.
Трицилиндров дизелов двигател.
Променена е и система за впръскване на горивото common-rail. При 3-цилиндровите двигатели впръскването е 2200 бара, а при 4-цилиндровите – от 2500 до 2700 бара. Освен това за намаляване на изхвърления азотен оксид моторите са получили система за впръскване на карбамид AdBlue.
Пълните технически характеристики предстои да бъдат изнесени.
Снимки: BMW