IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото Clio - голям автомобил в компактна опаковка

Изпробвахме новата версия на модела, включително Clio R.S. Trophy с 220 к.с.

Новото Clio - голям автомобил в компактна опаковка

Автомобилите от сегмент B никога не са били толкова добри. Но могат да бъдат подобрени. Най-пресният пример е модернизираното Renault Clio, което успяхме да изпробваме предпремиерно на ексклузивен международен тест.
Новото Clio - голям автомобил, компактна опаковка
Още при премиерата си през 2012 година четвъртото поколение Renault Clio ни впечатли с водещо в класа вътрешно пространство, както и с изненадващо добри шаси и управление. Модернизираната версия е съхранила тези важни качества, като ги е надградила с актуализиран дизайн, увеличени комфорт и безопасност, нови технологии и оптимизирани двигатели.

Вероятно на пръв поглед няма да откриете много новости в обновеното Clio. Такива разбира се има, но те са внимателно подбрани и премерени. Причината е, че Clio е най-успешният модел в своя сегмент в Европа, като продажбите му растат с всяка изминала година. Именно затова французите са се ограничили само до леки подобрения по екстериора, нови технологии и опции в интериора, като са добавили оптимизирани двигатели и нови трансмисии.

Специално внимание заслужава и новата върхова версия R.S. Trophy с 220 к.с., която също изпробвахме.
Новото Clio - голям автомобил, компактна опаковка
Що се отнася до външния вид, при обновлението на стандартния модел е заложено на актуализирани радиаторна решетка и броня, както и на изцяло LED светлини с 3D дизайн. Отзад е променен дизайнът на бронята, добавени са три нови екстериорни цвята - тъмно червен, сив „Титан“ и бял металик, както и нови джанти и тасове, плюс по-широка програма за персонализиране.
Новото Clio - голям автомобил, компактна опаковка
Интериорът е променен в унисон, като се възползва от внедряването на материали, които преди бяха запазени само за по-луксозните модели на марката, уточниха от Renault. Всички тапицерии са нови, специално внимание е отделено на визуалното качество и усещането при допир на зърнестия ефект на пластмасите. Хромираните облицовъчни елементи са изпълнени в по-приглушен, матов оттенък, а цветовете са по-изискани. Обновен е също така дизайнът на волана, корите на вратите, подлакътниците, седалките, централната конзола и др.
Новото Clio - голям автомобил, компактна опаковка
Сред технологиите на борда вече са включени три различни мултимедийни системи - базовата R&Go, предлаганата за по-високите версии Media Nav Evolution и опционалната Renault R-Link Evolution. Тестовите автомобили разполагаха именно с върховата Renault R-Link Evolution, която залага на 7-инчов тъч скрийн екран, навигация ТomTom и предупреждения за пътна безопасност. Системата има безброй функции и работи на български език, но при някои гласови команди преминава на английски език. Освен това на моменти работи мудно и бави, което ни изненада, тъй като използваните до момента по-обикновени мултимедии работеха наистина отлично. Вероятно този проблем ще бъде отстранен преди моделът да бъде въведен официално на пазара.
Новото Clio - голям автомобил, компактна опаковка
Модернизацията е засегнала и оборудването, което е обогатено с уникална за сегмента аудиосистема Bose със 7 високоговорителя, включително субуфер в багажника. Налични са още системи за подпомагане на управлението, сензори за паркиране, камера за движение на заден ход, технология за автоматично паркиране и много други.

Разширени са също така възможностите за персонализация на интериора и екстериора. Сред тях са пет цвята за покрива и корпусите на страничните огледала, четири екстериорни пакета с различни решетки на предната броня и странични предпазни лайсни, разнообразие от заводско залепени стикери и възможност за избор от различни цветове за тапицериите и декоративните елементи в интериора.

Не на последно място, обновеното Clio ще предлага специална луксозна версия Initiale Paris, както и нов модел със спортен дизайн GT Line.
Новото Clio - голям автомобил, компактна опаковка
Задвижващите агрегати на стандартното Renault Clio са 6 - 3 бензинови и 3 дизелови, като развиват между 75 и 120 к.с. Новост тук са обновените дизелов dCi 110 и бензинов TCe 120 двигатели, които вече се куплират съответно с 6-степенна механична и 6-степенна автоматична трансмисия EDC с два съединителя.

По време на теста изпробвахме именно тези две версии. Дизеловата няма нужда от представяне, тъй като този агрегат на Renault е добре познат със своите динамика, отзивчивост и ниско потребление. С въведената нова кутия с 6 степени, управлението на магистрала сега е дори по-приятно, тъй като моторът работи при по-ниски обороти, по-тих е и изисква по-малко гориво.

По-любопитен е новият бензинов двигател TCe 120. Той харчи с около литър повече гориво в сравнение с dCi 110, но се представя като по-пъргав и отзивчив от него. Като цяло бензиновата версия се усеща по-лека и освободена, което определено я направи наш фаворит. Освен това при нея е достъпен EDC автоматик.
Новото Clio - голям автомобил, компактна опаковка
За накрая оставяме черешката на тортата - спортната версия Clio R.S. Trophy. Тя надгражда познатия модел Clio R.S. с по-агресивен дизайн, по-спортно оборудване и по-висока мощност. Всъщност новото Clio R.S. предлага избор между два двигателя - с 200 к.с. при Clio R.S. и с 220 к.с. при Clio R.S. Trophy, и цели три шасита: Sport, Cup и Trophy. Шасито Sport залага на гъвкавостта и ежедневното шофиране, при Cup е акцентирано на смес между пътни и пистови характеристики на шофиране, докато Trophy е концентрирано изцяло върху удоволствието от шофирането.
Новото Clio - голям автомобил, компактна опаковка
Върховата модификация R.S. Trophy. се оборудва с уникални 19-инчови джанти, разполага със снижено с 20 мм отпред и с 10 мм отзад окачване, спортен салон и наистина специална изпускателна система, разработена от специалиста в индустрията Akrapovic. Тя е и най-бързият модел в сегмента - ускорява от 0 до 100 км/ч за само 6,6 сек. и развива 235 км/ч. Спринтът от място до 400 метра трае приличните 14,5 сек.
Новото Clio - голям автомобил, компактна опаковка
Най-същественото при Clio R.S. Trophy обаче управлението. По време на представянето успяхме да завъртим няколко обиколки на затворена писта, като впечатление ни направи лекотата, с която се пилотира тази кола. Дори с изключени системи за стабилност моделът не изисква специални шофьорски умения - той остава предвидим и лесно контролируем, което го прави отлично решение за забавления през почивните дни. Благодарение на различните режими за управление - Normal, Sport и Race, Clio R.S. може да бъде и сравнително комфортен ежедневен превозвач.

За всички модификации на Renault Clio R.S. са налични технология за бърз старт Launch Control, приложение R.S. Monitor и хидравлично компресирани стопери за поемане на неравностите на пътя, разработени от Renault Sport за ралитата.
Новото Clio - голям автомобил, компактна опаковка
Clio винаги се е стремял да бъде автомобил от по-висок клас, като след модернизацията определено успява да се представи като такъв. Интериорът му предоставя простор за четирима едри пасажери, двигателите са достатъчно динамични, а обогатената гама от технологии и екстри би трябвало да задоволи нуждите дори на търсачите на кола от по-висок сегмент.

Цените на Renault Clio в България започва от 21 990 лв. с ДДС.

Още по темата:
Историята на най-добре продаваната френска кола

 

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    М ( преди 7 години )
    един от най-продаваните в класа си и доста по-привлекателен от конглокентите си,а двигателите са им собствена разработка,особено на РС велсията. А и какво лошо да слагаш двигател съвместна разработка с компаниите с които си се кооперирал, или злостта ви е повече от акъла?
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    като се замисля рено не са толкова зле, щом продават някоя и друга кошница въпреки експертните мнения, изказани от Вас
  • #11
    6 rate up comment 10 rate down comment
    В заключение ( преди 7 години )
    Поредната рекламна статийка /петък-понеделник/ за поредния непродаваем модел на полудържавната фирма с минджа за знак!
  • #10
    7 rate up comment 12 rate down comment
    френска любов ( преди 7 години )
    Добре, че са Нисан да им правят моторите на тея франсета иначе живи да са погребани. Ако не са Нисан и френската държава, нали се сещате, че марката с женски полов орган за емблема няма да съществува.
  • #9
    7 rate up comment 12 rate down comment
    сервизния ( преди 7 години )
    мдаа това ренде вдига над 200 по ежедневния си път към сервиза ...
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    С Яриса се вдигат спокойно 165 км/ч. Така, че запази *** коментари за себе си! Скорост 150 км/ч се поддържа спокойно на магистрала. Ти, ако караш с над 200 си е твой проблем. Има хора, които карат нормално. Още повече, че това е малък автомобил и не е за състезания.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    @ ( преди 7 години )
    e46 i kola e kato simpanze s zareden pistolet...
  • #6
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Нено, не съм имал никога Клио, но Ярис съм имал. Не зная Клиото с какво е по-добро, но по Яриса за 6 години и 135 000 км съм сменял само консумативи. Тази кола е просто желязна. Изключително здраво животно. Двигателя беше 1.0 с 3 цил. 69 к. с. пъргав и икономичен. Ако някога трябва да си купя малка кола Ярис ще е със същия мотор. Клиото добре са го направили и ми харесва. Много приятно изглежда и е голямо за класа си. Само с качеството не знам как е. Французите не се славят много с това.
  • #5
    11 rate up comment 5 rate down comment
    пепо ( преди 7 години )
    Клио е най-доброто В сегмент след него е Ярис
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Рено са майсторите на предното предаване!