IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Историята на най-добре продаваната френска кола

Renault Clio, или формулата за успешен малък автомобил

Историята на най-добре продаваната френска кола

След около месец екипът ни ще бъде сред първите, които ще имат възможност да изпробват обновената версия на последното поколение Renault Clio. Сега обаче ще се върнем назад във времето, за да проследим най-интересните факти от историята на популярния компактен модел.

Наричайки го популярен, имаме предвид именно това. Clio е най-добре продаваната в света френска кола, двукратен носител на отличието „Автомобил на годината в Европа“, както и най-продаван автомобил във Франция през 18 от последните 25 години и лидер в класа си в Европа през 2014 и 2015 година.

Името му идва от гръцката митология - Clio е една от музите, а етимологията на думата – kleio – означава „да направиш известен“.
Историята на най-добре продаваната френска кола
Първо поколение: Излиза през 1990 година, а година по-късно става „Автомобил на годината в Европа“

При наследяването на Renault 5 – един от най-популярните автомобили за времето си – Clio трябваше да влезе в обувки с голям номер и да устои на наследството, което му бе оставено, но той никога не пожела да следва директно прочутата следа, която предшественикът му бе оставил.

Наистина, Clio бе представен като „универсален малък автомобил", проектиран и произведен спрямо същите строги критерии на по-големите си събратя. Това се трансформира в пазарно препозициониране, тъй като Clio посегна към все по-нарастващата клиентска база, която търсеше оборудване и характеристики, които традиционно се срещаха в автомобилите от по-високите сегменти, но запазвайки компактните размери на Renault 5 (Clio 1 бе дълъг само 3,70 метра).

Малкото Clio дойде оборудвано с ABS, климатик, електронно контролирана автоматична скоростна кутия, аларма, сервоусилвател на волана и дори електрически странични огледала с подгрев.

През 1991, с цел да задоволи желанията на най-претенциозните клиенти да притежават върховно оборудване и характеристики, Renault лансира луксозното Clio Baccara, което дойде със сива кожена тапицерия, орехова топка на скоростния лост, облицовани с кожа панели на вратата и хромирани контролери. През 1998 Baccara бе заменена от Clio Initiale, запазвайки луксозните предложения.

Преходът от Renault 5 към Clio внесе нови елементи и в друга област: оттук насетне, моделите на марката нямаше да се кръщават с номера, а с имена, за да станат по-запомнящи се и да се наситят с по-топла и по-човешка самоличност.

Едва лансиран, Clio бе избран за „Автомобил на годината в Европа за 1991“. "Новият малък автомобил на Renault предлага изключителен дизайн, добро качество, щедър простор в купето и багажника, както и богато оборудване, което никога преди не бе предлагано в модел на масов производител с тези размери“, бе коментарът на журито.
Историята на най-добре продаваната френска кола
Второ поколение: Акцент е безопасността 

Второто поколение на Clio бе лансирано през 1998. Седем сантиметра по-дълъг спрямо първия, този модел въведе 16-клапановите двигатели и, след като цялата моделна гама бе оборудвана с ABS и предни и странични въздушни възглавници, постави безопасността на първо място в дневния ред.
Историята на най-добре продаваната френска кола
Трето поколение: Първият двукратен носител на титлата „Автомобил на годината в Европа“

Третото поколение на Clio се появи на сцената през 2005, а Clio 2 остана в продажба под наименованието „Clio Campus“. По-дълъг (3,99 м) и по-просторен, Clio 3 разглези истински собствениците си. Не само, че предложи безконтактно стартиране на двигателя, GPS и круиз контрол/ограничител на скоростта, но и оборудван с до осем въздушни възглавници, той предложи най-високата активна и пасивна безопасност в сегмента.

На фона на това не бе изненада за никого, че стана първият автомобил в класа си, който бе отличен с пет звезди за безопасност от независимия институт Euro NCAP. Той бе, освен всичко друго, първото Clio, което получи модификация Estate.

Всички тези атрибути заслужиха на Clio пореден успех, моделът отново бе избран за „Автомобил на годината в Европа“ през 2006. В 43-годишната история на конкурса това бе първият път, в който един и същ модел печели наградата два пъти. Един от членовете на журито отбеляза: „Прекрасен малък автомобил, който трябва да вдъхнови по-големите“.
Историята на най-добре продаваната френска кола
Четвърто поколение: Предвестник на новия дизайн на марката 

Четвъртото поколение на Clio се появи през 2012 г. Моделът продължи успешните традиции на предшествениците си, залагайки на високите технологии и оборудване. Тук изпъкват най-вече интегрирания и свързан R-LINK мултимедиен таблет на Renault и най-модерната бас рафлекторна аудио система – първата в света.

Вдъхновен пряко от концепцията DeZir, представена две години по-рано по време на Автомобили салон Париж 2010, Clio 4 бе и първият модел, който възприе новата визуална идентичност на марката - поредно доказателство за важността на този модел.
Историята на най-добре продаваната френска кола
Мъникът е и спортна икона

Всеки, който е карал Clio знае, че това е изненадващо приятна за шофиране малка кола. Особено версиите на Renault Sport.

Първият ултра мощен екземпляр се появи през 1998, под формата на шоу автомобил. Става дума за Clio V6, който след възторжените реакции на публиката на Автомобилен салон Париж, получи зелена светлина за серийно производство. Задвижван от 3,0-литров, 6-цилиндров, централно разположен отзад двигател, първоначално Clio впрягаше 230 к.с. под капака. Пет години по-късно агрегатът бе модернизиран и мощността му бе увеличена до 255 к.с., които ускоряваха горещия хечбек на Renault от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди.
Историята на най-добре продаваната френска кола
Също задвижвани от мощни двигатели, следващите поколения на Clio винаги бяха придружавани от спортен вариант на Renault Sport, доказателство за което са Clio 3 R.S. със 197 к.с. през 2006, мощният 200 к.с. Clio 4 R.S. през 2013 и, най-скоро, мощният 220 к.с. Clio R.S. Trophy през 2015.

Снимки: Renault

Още по темата:
Истината за Volkswagen и нацистите

Най-важните модели на BMW в историята
50 години боксер от Subaru

Тагове: renault clio
0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Ако си лягаш с жени караш немско.....Trabant stava li???????? " Да също Horch, DKW и прочие реликви, като посочения Трабант. ;)
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Има тук един псих0пат, който е любител на немското и определя сИксуалната си ориентация, чрез колите, които харесва. Доста елементарно мислене на елементарно същество, което смята, че света се върти около всичко немско. Толкова е обсебен от вурстовете, че по цял ден кисне тук и ръси простотии, вместо да направи нещо градивно с жалкото си съществуване! За негово най-голямо съжаление ще потвърдя, както някои колеги по-долу споменаха, че Клио е по-добър от всеки немски аналог в този клас.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да сигурно всички японци са обратни. Относно цените Рено и Пежо в последно време се изравниха с Фолксваген и даже задмина Шкода, но това не им пречи да продължат да продават добре. Единствено Форд остана по-евтин от конглокенцията, ама пак си го карат само Англичаните.
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    немско ( преди 7 години )
    Ако си лягаш с жени караш немско.....Trabant stava li????????
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Статията е за това, че е признат за добър модела (Клио), никой не е говорил за цялата марка. Но някой хора в яростта си и желанието да плюят не гледат по-далече от носа си.
  • #6
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Клиото не е лоша кола. Особено, ако е сравним с Поло. И двете съм ги притежавал и мога да направя пряко сравнение. На Полото ремонтите бяха по-редки, но за сметка на това доста по-скъпи и сериозни. На Клиото все дребни неща се разваляха, но за сметка на това често.
  • #5
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Аз имам като втора кола рено сценик, не ме радва но е практична и върши работа. Това не е обаче причина да я хваля - пълен *** е, не защото е рено, а защото рено се целят в най-евтиния сегмент и получаваш това за което плащаш.
  • #4
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хората в цял свят са признали модела, наш *** обаче е по-умен и пак трябва да ръси акъл, където не са му го искали.
  • #3
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Много ограничени и комплексирани хора са коментирали тук! Като не ви харесва марката, защо четете статията? Някой да ви е карал да коментирате? Отивайте си при великите немски кошници, на които спортните модели си хвърлят двигателите още в гаранция, като М6.
  • #2
    19 rate up comment 4 rate down comment
    D[V01D] ( преди 7 години )
    До първия анонимен: Мдам, сигурно ако човек кара някой мъсъл кар само мъже му се лепят, нали? :D Да не говорим за Ламбо, Кьонигсег, GT-R и т.н. Тъпо парче такова. :D Мерцедес и всички останали ;)