IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Prius е шофьорска кола

Изпробвахме изцяло новото поколение на хибрида на Toyota

Новият Prius е шофьорска кола

Още с появата си през 1997 година хибридът Toyota Prius се превърна в еталон за високи технологии и иновации. С напълно новото си поколение моделът затвърждава този имидж, но добавя нещо напълно ново и донякъде неочаквано - истинско удоволствие от шофирането.
Новият Prius е шофьорска кола
Четвъртото поколение на модела дебютира в края на миналата година, като поне на хартия не предложи повече от своите предшественици. Той продължава да разчита на хибридна система, съчетаваща бензинов двигател, електромотор и батерия, която се зарежда при всяко спиране или намаляване на скоростта.

Реално обаче колата е напълно нова, изградена от нулата, което се усеща още при сядането зад волана. Новият Prius може да се похвали не просто с нисък разход на гориво. Негова основна характеристика вече е тръпката от шофирането - нещо, което предишните три поколение не успяха да предложат.

Основната заслуга за значително подобреното усещане зад волана е на новата архитектура на Toyota - TNGA (Toyota New Global Architecture). Тя е използвана и за водородната кола Mirai, като осигурява на автомобила по-нисък център на тежестта, подобрявайки неговите стабилност и пътно поведение. Благодарение на това новият Prius стои на пътя като истински представител на D-сегмента - окачването буквално поглъща всички неравности, накланянето в завои е почти нулево, като хибридът се усеща като залепен за асфалта.
Новият Prius е шофьорска кола
Задвижващата система е също нова, като въпреки редуцираната си мощност предоставя осезаемо подобрени реакция, директност и динамика. Ускорението 0-100 км/час отнема приличните 10,6 сек., а максималната скорост на движение достига 180 км/час. Технологията използва 1,8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. и 142 Нм въртящ момент, и електромотор, развиващ 73 к.с. Така общата мощност е намалена от досегашните 136 к.с. до 122 к.с.

Пълнохибридата задвижваща система е преминала през множество ревизии за подобряване на ефективността и динамиката, както и за намаляване на теглото. Значителните промени в архитектурата на двигателя са постигнали повече от 40% термична ефективност - най-добрия резултат в света за бензинов двигател. Другите компоненти от хибридната система са станали по-компактни и са препозиционирани за постигане на оптимален цялостен дизайн, като допълнително допринасят за по-нисък център на тежестта на автомобила. Новата никел-метал хидридна батерия е по-компактна, а издръжливостта и зареждането й са значително подобрени.
Новият Prius е шофьорска кола
Благодарение на оптимизациите ускорението е по-гладко, с по-бърза реакция, а при по-високи скорости автомобилът е по-тих и се усеща по-линеен и добре настроен към скоростта на двигателя. Напълно изчистено е неприятното бучене на CTV трансмисията, а реакцията при подаване на газ с висока скорост на движение е буквално мигновена. Моделът се усеща по-скоро като стандартен бензинов автомобил, а не като хибрид, което е сериозен плюс. Като цяло обаче японските инженери са успели да съхранят типичното за Prius усещане за спокойствие зад волана.

При нашия тест разходът на гориво се движеше между 1,8 и 4,3 литра на 100 км, като моделът бе най-икономичен в града и по първокласните пътища. Най-високо е потреблението на магистрала. Официалните данни сочат разход от 3,3 литра в града и извън него.
Новият Prius е шофьорска кола
Новата платформа TNGA е предоставила на модела и по-щедро вътрешно пространство. Салонът е доста по-просторен от този на Avensis, а багажникът предлага повече от приличните 502 литра обем (до тавана). Приятна изненада правят също така ергономията, множеството електронни системи и използваните материали в салона, които са меки и приятни на допир.

Външният дизайн продължава да бъде провокативен, като със сигурност няма да бъде приет от всички. Но Prius винаги се е различавал от общата маса автомобили, подчинявайки формите си на аеродинамиката и практичността. Благодарение на това (или въпреки това) моделът продължава да бъде най-добре продаваната хибридна кола в света.
Новият Prius е шофьорска кола
По отношение на оборудването, то е доста богато, като дори адаптивният круз контрол и системата за разпознаване на пешеходци са включени още в първото ниво на оборудване. Най-достъпната версия на модела струва 53 750 лв. с ДДС, а двете по-скъпи - 58 750 и 58 850 лв. с ДДС съответно.
Новият Prius е шофьорска кола
С новото поколение на Prius автомобилният свят очакваше революция. В Toyota обаче заложиха по-скоро на еволюционни подобрения. Въпреки това крайният резултат е впечатляващ - хибридът е не просто икономичен, той може да се мери по динамика, комфорт, практичност и удоволствие от шофирането с бензиновите и дизеловите автомобили от сегмент D. А това само по себе се представлява революция в света на хибридите. Тези, които очакваха нещо невиждано от Toyota не бива да се разочароват - за тях е предвиден водородният модел Mirai. На някои пазари ще се предлага и Prius с възможност за зареждане в ел. мрежата. България не е сред тях.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: toyota prius
0 от 500
  • #15
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Айде стига с тея приказки за баба Яга, яхнала Гоуфо! Всеки да си кара тенекето и да си ***.
  • #14
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Приус до: е46 ( преди 7 години )
    Статията е за Приус и коментирам. При теб нещата обаче са ментални. Явно не подлежат на корекция. Има едно правило в живота да не пожелаваш на другите това, което не искаш на теб да се случи. На никого не бих казал подобно нещо. При теб нещата се движат от отрицателната енергия, която имаш и неминуемо ще те доведат до това, което желаеш на другите. Дано да си сам, а не с други, които не са виновни за жалкото ти съществуване и край...
  • #13
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    а да знаете гоуф GTE има разход -0,5л/100км защото докато се движи не използва, а произвежда гориво. Само си избирате какво искате - бензин или дизел.дори съм виждал зад тях да се движи цистерна която го събира, че на дълъг път резервоара на гоуфу не събира всичко
  • #12
    13 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Баси защо е толкова грозно. То да те е гнус да го гледаш,как да си купиш такава кола?
  • #11
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Приус ( преди 7 години )
    Статията определено е писана от човек, който не се е качвал в Приус 3. Като притежател на такъв и карал новия мога реално да направя сравнение. П3 е по-динамичен и с по-спортно усещане от новия и има по-добри динамични показатели. Возията и усещането за пътя са 1:1. Разлика не намирам. Новия е малко по-обемен и по-икономичен с по-добро оборудване и горивна ефективност. Мислех да продам стария П3 и да си купя новия П4, но не виждам за какво, като са почти едни и същи с малки разлики.П5 ще е явно.
  • #10
    8 rate up comment 18 rate down comment
    RRE S3 ( преди 7 години )
    Muahhahhahahaahahhahaahahahhaahahaahahahahahh
  • #9
    20 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    събрали се тук хората от Психодиспансера и си мислят че много разбират от аеродинамика.киа оптима била постигнала рекорд с 3,64л/100км пробег, но това и без да се напряга приуса преди 6 години го постига.в каква заблуда живее българина облегнал се на познания само от телевизора и 2 български информационни сайта
  • #8
    17 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Жалко, че е грозна като смъртта.
  • #7
    20 rate up comment 24 rate down comment
    Психодиспансер ( преди 7 години )
    Дизайна на тази кола е правен в час по трудово обучение. Интериора е смазващо грозен, а екстериора покъртителен.
  • #6
    14 rate up comment 24 rate down comment
    Текстил ( преди 7 години )
    А седалките са от такъв "качествен" материал..че след 10 000 км. почват да се захабяват...ама важното е че е хибрид и се чувствате ще сте "зелени" !