IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche отстранява грешките с втората Panamera

Напълно новият хечбек официално бе представен в Берлин

Porsche отстранява грешките с втората Panamera

„Този автомобил има сложен и противоречив характер, заради който публиката се влюби в него. Той има гени на аристократ, който е свикнал да разполага само с най-доброто, но същевременно е потомък на славни спортни автомобили и неведнъж е доказвал своето превъзходство на пистата.”
Porsche отстранява грешките с втората Panamera
С тези думи официално в Берлин бе показано второто поколение на хечбека Porsche Panamera. От компанията са категорични, че въпреки приликите във външния вид, автомобилът е напълно нов. Той е станал по-спортен, като основната му цел е да запази успехите на предшественика си, който след излизането си на пазара през 2009 г. бе продаден в тираж от повече от 150 000 бройки. За целта, всички грешки, допуснати при първата генерация, вече са отстранени, гарантират от Porsche.

„Това е типичен германец – мощен и точен. Неговите силни страни са укрепени, а слабостите отстранени напълно. Най-важното обаче е, че характерът му е запазен”, категоричен е главният дизайнер на Porsche AG Михаел Мауер. И допълва, че новият модел е изграден излязо от нулата, като е получил нови двигатели, нов дизайн и нови технологии.

Създателите на хечбека са се опитали максимално да го приближат до иконата на Porsche – легендарното 911. На първо място с 30 мм е увеличено разстоянието между двете оси, което вече достига 2950 мм. Съответно е нараснала и дължината – до 5009 мм. Предната ос е преместена още по-напред, което придава по-стремителен профил на автомобила.

Друга промяна е линията на покрива в задната част, което е довело до намаляване на височината над задните седалки с около 20 мм. Това обаче не се е отразила на пространството в салона. Широчината е по-голяма с 6 мм, а височината – с 5 мм, което съответно увеличава мястото за пътниците на задните селаки.

Салонът на новото Porsche Panamera се отличава тотално от този на предшественика си. Премахнати са клавишите и бутоните, които са заменени с 12,3-инчов тъч-скрийн дисплей Porsche Communication Management (PCM). От него се управляват функциите на машината, като той поддържа системата Apple CarPlay и може да се управлява с гласови команди. Приборният панел се състои от два 7-инчови дисплея, между които е разположен аналогов оборотомер.

Като опции при модела се предлагат седалки с функция за масаж, панорамен покрив, 4-зонов климатик, специално осветление на салона и аудиосистема от премимум-клас Burmester.

Най-мощната версия на хечбека - Porsche Panamera Turbo, е оборудвана с 4,0-литров V8 мотор, развиващ 550 к.с. и 770 Нм. Това е увеличение с 30 к.с. и 70 Нм в сравнение с предишния вариант. Двигателят е оборудван със система за деактивация на цилиндрите. Така при по-малки натоварвания той работи като 4-цилиндров агрегат.

Ускорението от 0 до 100 км/ч при тази версия отнема 3,8 секунди, а максималната скорост е 306 км/ч. В серийното оборудване на модела влизат система за задвижване на четирите колела и 8-степенна роботизирана скоростна кутия PDK II. Разходът на гориво при този вариант е 9,3 л/100 км, което е с 1,1 л по-малко от първата генерация на Panamera.

Модификацията Porsche Panamera 4S разчита на туинтурбо V6 мотор с 440 к.с. и 550 Нм. При него увеличенето на параметрите е с 20 к.с. и 30 Нм., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ ча за 4,4 секунди. Максималната скорост е 289 км/ч, а смесеният разход на гориво – 8,2 л/100 км.

В гамата двигатели е включени и нов дизелов V8. Това е най-мощният мотор с такова гориво в историята на марката. Той развива 422 к.с. и 850 Нм, като за първи път този арегат се предлага със система за задвижване на четирите колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч при него отнема 4,6 секунди, а средният разход на гориво – 6,8 л/100 км.

От компанията твърдят, че една от особеностите на двигателите е схемата за разположение на турбокомпресорите, която носи името Central Turbo. При нея те са поставени в средата на V-образното пространство между цилиндрите с минимално разстояние от горивните камери. Това позволява намаляване на центъра на тежестта и съответно по-бърза реакция при натискането на педала на газта.

Новото Porsche Panamera е оборудвано с адаптивно пневчатично окачване с трикамерна технология и електронна система за регулиране на амортисьорите. Налице е и технология за компенсиране на накланянето в завой, както и електронно-механично управление на кормилната уредба, система за стабилизация и система за завиване на задните колела, аналогична с тези при 918 Spyder и 911 Turbo.

Сред иновационните технолотии при модела е и система за нощно виждане, която разпознава хора и по-големи животни в тъмното. Когато открие такива обекти, тя предупреждава водача със специален символ на прибориня панел. Втората Panamera разполага и с технологията Porsche InnoDrive с адаптивен круиз-контрол, който може да предвиди пътната обстановка за следващите 3 км. Благодарение на това автомобилът ускорява или намалява скоростта и избира оптималната предавка. Тази система работи с помощта на радари и видеокамери, които предават нужните данни на навигационната система.

Снимки: Porsche
 

Тагове: porsche panamera
0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Porsche win ( преди 8 години )
    Пак са го направили невероятен този автомобил. Класа, спорт и лукс. Никоя друга кола не ги съчетава трите толкова успешно!!!
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо до v-1 ( преди 8 години )
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/22963-audi-i-porsche-se-skaraha-zaradi-platforma/Ето чети тук, статия от този сайт за това как Троше не ползват плЪтформи(?) на Алуди.И не само платформи ами и двигатели ползват бе балама.
  • #14
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не се обяснявай бе ВАГон! Нали нямали нищо общо със селската марка и твърдиш, че били уникални. Кое им е уникалното? ВАГенската платформа ли, материалите ли, шасито ли или двигателя? Май изобщо си нямаш на идея какво значи думата "уникален", което е нормално, като се има предвид на коя марка си фен.
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    v-1 ( преди 8 години )
    Така е Каейн-а е на МЛБ платформата, както и Туарега.Но за всички те си коли както и Панамерата, те си имат собствена плътформа МСБ. А колите им са уникални, с много спортен дух и добро качество на материали и изработка, така че аз не виждам какво мрънкате. Да пуснали са СУВ за печалба и щото пазара го търси.Порше е една от марките с най-голяма спортна история и традиции, и затова колите им са униклани!
  • #12
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    основната им грешка е че са под шапката на фолк с ваген и много от нещата са споделени за икономия. най-фрапиращ пример е копието на фв туарег порше кайен. някой ще отрече ли, че не са едно и също нещо с различна емблема и цена. и при останалите модели е така. заработят ли самостоятелно могат да си върнат славата на супер коли. до тогава си остават надценени вагени.
  • #11
    14 rate up comment 5 rate down comment
    v-1 ( преди 8 години )
    Дошо, а ти разбери един най-накрая, че Порше не ползват плътформи от Ауди!Те си имат своя плътформа, мислех че се интересуваш от коли. Ама май май само плюеш и ти като останалите...
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    v-1 ( преди 8 години )
    Така е модата го налага, напълно съгласен.Същото е и с тези HMI устройства, които ще заменят конвенционалните бутони в колата.Но мен друго ме дразни, как едни и същи хора, ако един производител въведе нещо го опюват, а после когато някой друг го направи същото нещо, тези същите хора викат в хор колко е хубаво... Та за това написах първия коментар...
  • #9
    13 rate up comment 10 rate down comment
    до 2втек ( преди 8 години )
    Много ясно, че не е верен.Още преди 2 години автомобилите на Фолксваген с тази мощност постигнаха разход 3/100(ама май беше масло) :D
  • #8
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Като знам, че сегашната платформа на Алуди не я искаха заради един куп недостатъци си представям до сега каква е била трагедия щом в новата отстраняват грешките от предишното поколение.
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    petko kapitana ( преди 8 години )
    Всичко хубаво, само да не бяхте написали "хечбек"...