IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия забранява колите с ауспух

След 15 години бензинови и дизелови автомобили няма да се продават в страната

Германия забранява колите с ауспух

И Германия обяви война на двигателя с вътрешно горене. Автомобилите с дизелов или бензинов мотор няма да могат да бъдат регистрирани в страната след 2030 година, съобщава Bloomberg, цитирайки Райнер Баке, заместник-министър на икономиката на Германия.
Германия забранява колите с ауспух
Снимка: Ройтерс. Колаж: Automedia.bg

Решението е част от усилията на Германия да намали емисиите на въглероден диоксид с между 80 и 95% до 2050 г. Според информацията транспортните средства генерират около една пета от общото замърсяване с въглероден диоксид в страната.

Както пояснява Райнер Баке, обикновено автомобилите имат живот от около 20 години, като затова Германия ще ограничи драстично броят им през следващите 15 години. Така към 2030 година регистрацията на автомобил с двигател с вътрешно горене няма да бъде възможна в страната. За вече регистрираните такива коли пък се предвиждат солени налози.

Баке обаче отчита факта, че навлизането на електрическите автомобили на пазара е по-бавно от очакваното. Затова правителството на Германия разработва план за популяризирането им, който включва и немалки бонуси при закупуване на такъв автомобил. Ако стратегията се окаже успешна, очакванията са по пътищата на Германия да се движат минимум 500 000 електрически превозни средства до 2020 г. Това ще позволи нивата на CO2 да бъдат намалени с цели 40% спрямо нивата от 1990 година.

От началото на тази година на най-големия автомобилен пазар в Европа са регистрирани 130 000 хибрида и само 25 000 електромобила. Общият брой на автомобилите в Германия е 45,5 млн., от които 30 млн. са с бензинови двигатели, а 14,5 млн. - с дизелови.

Рестрикции по отношение на бензиновите и дизеловите коли вече обявиха Великобритания, Франция, Холандия и Норвегия.

0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 11 rate down comment
    братята Дизел ( преди 7 години )
    аз пък ще си карам 17 годишния TDI ,ще съм пръв на светофара, и ще гледам в огледалото тойотките как се чудят "какво стана? уж съм дел газ докрай, пък..." Уакаримас??? айде бай! пп. и за специалистите полиглоти: не се пише "да Е ползва" ами на книжовен език е "да Я ползва"
  • #29
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    НАЛИ ВИ КАЗАХ ЧЕ ТОВА Е ЛЪЖА. СТИГА СТЕ ПИСАЛИ ГЛУПОСТИ - СЛЕД ДВА ДЕНА КАТО ВИ УВРЯТ ГЛАВИТЕ ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ КАКВИ СТЕ БАСТУНИ
  • #28
    9 rate up comment 2 rate down comment
    М ( преди 7 години )
    Ми те лъжливите шваби от сега да започват да махат ауспусите,че то време не остана,ама като гледам на всяка немска са сложили по повече от една тръба ей тъй на за респект пък то май и 10 да сложат ефект няма защото си не отговарят на мощността, ама то нали си лъжат навсякъде та никой не забелязва,защото за тях лъжата е истина и обратното.Просто гьобелсова политика.
  • #27
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До юруша ( преди 7 години )
    опитваш се нещо да насаждаш.ходи кажи на китайците че електрокарите нямат бъдеще.да видим как ще се аргументираш и какво ще им предложиш.
  • #26
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ами господа Японците и без закон ще го постигнат до 2030г това.Доста по напред са с интегрирането на плъг-ини.
  • #25
    2 rate up comment 8 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 7 години )
    помислете само-електроенергията не е решение на проблемът със замърсяването.Необходимо е чисто гориво-дали газ,водород и тем подобни,но електрокарчетата нямат бъдеще.И няма да приемат в Германско скоро такъв закон.Поне в близките 50 г,НО поне ще си измислят данъци да бъркат на хората в джобовете
  • #24
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Мда, национална черта, наред с това че разбира от всичко и винаги е най-големия тарикат. Затова и държавата ни отива в небитието...Пък тези простите говорещи за замърсяването от дизела си затварят очите за далеч по тровещия глобално бензин. Аз дори в статията никъде не прочетох за замърсяване от дизел, споменава се СО, отделяно основно от бензиновите двигатели
  • #23
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    интересно ако тази забрана бе в Япония как ли щяха да реагират любителите на ориза ха ха ха все едно и също под всяка статия , толкова ли ви е яд на немската индустрия ??? Тази злоба е характерна за българина
  • #22
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ВАГ ще изметат конглокенцията. С подкрепата на правителството, кой знае какви още ограничения ще въведат, я някой елемент, влаган в конглокентни батерии, я високи мита и т.н. Мощнии, евала, консуматора пак ще киха яко .. от банковата си сметка. Das electro!
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    @ ( преди 7 години )
    Kto iz vas , Kto iz vas ne prisjol sevodnja v cas? Pickarjov, Pickarjov On sevodnja nezdarov