IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа обръща гръб на дизела

Това вече не е най-популярното гориво на континента

Европа обръща гръб на дизела

Дизелгейт може и да не се отразява на продажбите на VW Group в Европа, но оказва влияние на реализациите на дизелови автомобили на континента. През последните месеци те намаляват, като задвижваните с дизел нови автомобили вече не са най-продаваните в Европа, сочат данните на LMC Automotive.
Европа обръща гръб на дизела
Снимка: VW

През последните години пазарният дял на дизеловите коли в Европа бе по-висок от 50 на сто. През периода януари-април обаче дялът е намалял с 2,2% до 50,1 на сто, като за месец април той е спаднал до 49,7%, или с 3,1% под нивата през април 2015 г.

Според информацията на LMC Automotive привържениците на дизеловите автомобили са се насочили към бензинови коли, хибриди и електромобили. Най-съществен спад се наблюдава при продажбите на субкомпактни модели, компактни хечбеци и миниванове с дизелов мотор.

Специалистите твърдят, че тази тенденция ще се запази и занапред, като най-засегнати ще бъдат именно компактните дизелови модели. Все по-икономичните и екологични бензинови и хибридни агрегати лесно ще изместят от пазара по-скъпите и по-вредни за околната среда дизели, прогнозират анализаторите.

"Дизелът се наложи в Европа, тъй като е добър начин за намаляване на емисиите СО2. Все по-модерните бензинови мотори обаче вече достигат сходни нива, като в същото време изхвърлят в атмосферата осезаемо по-малко азотен оксид", коментират още от LMC Automotive.

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Мислиш ли? Прочети малко за variable displacement compressors и после пиши кога и как работи. При мен на 3тата минута духа вряло вътре.
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    drianov ( преди 7 години )
    Няма автоклиматик, който да работи и за отопление. Нещо си се объркал. Отоплението е през двигателя (като стопли антифриза той топли и купето). Има трикове - слагат ел. подгрев на антифриза и/или направо ел. подгрев на постъпващия въздух в купето - всичко това за максимум 10-тина минути докато загрее двигателя.. Безумие е да имаш 100 киловата двигател, който отделя поне още толкова под формата на топлина и да се топлиш с климатика.
  • #27
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    бхаха, пич наистина говориш за дизели отпреди 15г. Бензина нямал дюзи, турбо, ЕГР, да бе добре. Явно караш такива на по 20г. Новите бензинови си имат от всичко, дори някои са и по скъпи от на дизеловите такивНе палел дизела, моля? През последните 9г няма ден в който моята кола не е запалила, дори и при -23С, дори съм давал и ток на бензиновите на комшиите.Относно студуването и там не си прав. Подгрева по седалките не се спира от октомври. Ако не знаеш новите климатици работят и на -23С.
  • #26
    2 rate up comment 4 rate down comment
    drianov ( преди 7 години )
    Преди 10 години бензините бяха без турбо, без дюзи без ЕГР и прочие. В момента почти няма на пазара такива двигатели за каквито говориш...Дизел който не пали зимата?!? Най веротно отново имаш в предвид някой изтормозен 15 годишен на 500 хил км...Ако говорим за нови коли 2016-та година разликата би била единствено разход - реално 1-2 литра на 100 км.За едно си прав обаче - на магистрала още не се е намерил бензин или хибрид който да докара дизелов разход!
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    И бензиновата технология отива подир дизеловата - даунсайзинка с малки и турбинирани мотори определено няма да направи двигателите по-здрави, но с новите стриктни еко-норми явно няма друг начин. Тоест има - хибрид и електрически, това е. И все пак, докато има нефтено лоби ще се продава нафта, а нея все някой ще трябва да купува.
  • #24
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дизелите не са лоши.Ако имаш редовно магистрално каране - може би са верният избор.За ежедневно ползване в градска среда - твърдо не.Да се чудя зимата дали ще запаля, и да се моля да съм уцелил истинска нафта, да студувам през повечето време - не, благодаря.И сега някой да ми обяснява колко били здрави дизелите-ми бензина със сигурност е по-здравият.Няма турбини, дюзи, подгревни свещи, ДПФ, ЕГР, ад блу, и секакви дизелови скъпотии...А за вървене-сравнявайте дизела с турбо, с бензин с турбо
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    само 5-7% от продажбите на нови коли в китай са дизелови.в стандарта им 5 за емисии дизелови не фигурират, а сега де
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    че сте се зачесали ама с тоя дизел.Ходете кажете на китайците, които са една голяма част от света, че следващите 10 год ще са годините на дизела за леките им автомобили.да се посмеем всички как ще ви изгледат. :D
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Аз може да съм "заблуден фен", но карам точно това,което харесвам и желая - голям 3.0 литров дизел с куатро,а ти,понеже си много отворен и умен,караш това,което мразиш Мразя германските *** защото са трошки.И не е от Астра а от ISUZU и грам не пуши.
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо до до Дошо ( преди 7 години )
    Доше,отвори Mobile de. и лесно ще си намериш евтин Приус!Например поне 6-7 бр след 2001Абе човек, сега сме 2016г.За кога тепърва да купувам кола на 15години?