Концернът Volkswagen представи на международен симпозиум във Виена ново поколение двигатели от серията EA211 TSI, което е получило добавка "evo" към името си. Агрегатът е оборудван с турбо компресор с променлива геометрия и вече работи по цикъла на Милър.
Новият мотор е с обем 1,5 литра, като на първо време ще бъде достъпен в два варианта на мощност – 130 и 150 к.с. Максималният въртящ момент в първия случай е 200 Нм, достъпни в диапазона 1300-4500 об/мин. За втория засега няма данни.
Агрегатът заменя досегашния 1,4 TSI със 125 к.с., който също постигаше 200 Нм в диапазона 1400-4000 об/мин. Новият двигател е с 10% по-икономичен от предшественика си, като е известно че смесеният му разход при модела VW Golf е 5,2 л/100 км.
Главната особеност при цикъла на Милър е, че всмукателният клапан се затваря по-късно отколкото при стандартния мотор. Така той остава отворен известно време, след като започне компресията. В него тя е увеличена на 12.5:1, а освен това е поставена нова система за директно впръскване на гориво с увеличено налягане до 360 бара. Напълно преработена е и главата на блока на цилиндрите.
Новият мотор ще се появи на модели на концерна VW Group до края на годината.
Снимки: Volkswagen