IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия вади субсидии за електромобили и хибриди

Целта е да се напредне възможно най-бързо с екологичните коли

Германия вади субсидии за електромобили и хибриди

Германия вади субсидии за електромобили и хибриди
Снимка: Архив Ройтерс

Правителството на германския канцлер Ангела Меркел е постигнало споразумение с производителите на автомобили за съвместни разходи на стойност 1,2 милиарда евро за стимули на продажбите на елетромобили, съобщи Bloomberg.

„Купувачите на електромобили ще могат да получават отстъпки до 4 000 евро, които да компенсират високата цена на колата“, заяви финансовият министър Волфганг Шойбле в сряда в Берлин.

Германците, които искат да си купят хибридна кола, ще могат да ползват отстъпка до 3 000 евро. Индустрията ще поема 50% от разходите.

„Целта е да се напредне възможно най-бързо с електромобилите“, каза Шойбле и допълни, че идеята е отстъпките да могат да се предлагат още следващия месец.

Автомобилната индустрия, която е най-големият производствен сектор по приходи в Германия, определя стимулите за ключов фактор заради размера на германския пазар, който генерира близо четвърт от продажбите на коли в Европа.

Меркел сигнализира през февруари, че е готова да подкрепи субсидиите, за да се постигне целта от 1 милион електромобили по германските улици до 2020 г., а във вторник е подписала сделката с изпълнителните директори от сектора след седмици дискусии как да се разпредели финансирането. Първоначално бизнесът предложи да поеме 25% от разходите.

В Германия са продадени малко над 30 хил. електромобила, които са по-скъпи от конвенционалните модели. Това е съвсем малка част от общо трите милиона коли, които се купуват в Германия годишно.

„Автомобилните производители са една от ключовите индустрии и не помага, ако ги оставим съвсем сами“, каза министърът на икономиката и вицеканцлер Зигмар Габриел. Той сравни субсидиите със стимулите, които преди години европейските правителства даваха в името на създаването на групата Airbus.

Бизнесът в Германия посочва практиката във Франция, където миналата година правителството предложи 10 хил. евро отстъпка за шофьори, които искат да продадат дизеловите си автомобили на повече от 14 години. В Норвегия пък електромобилите са освободени от ДДС, както и от еднократната екотакса. Има възможност за безплатно зареждане и паркиране и шофьорите на електромобили могат да карат в буслентите, за да избегнат трафика, посочва Bloomberg.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #13
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Стига сте писали на ***!Това е български сайт, така че пишете на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК !!!
  • #12
    8 rate up comment 8 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    A bezapelacionno nai-prodavanite hibridi v sveta i V EVROPA sa nai-dobrite hibridi v sveta TOYOTA i LEXUS. Hubavo e, 4e germancite zapo4vat da subsidirat hibridite i s tova priznavat prevyzhodstvoto na iaposnkia injeneren potencial.
  • #11
    6 rate up comment 7 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Az misleh 4e shte davat subsidii za dizelite muhahahahahahahaha za germanskite anti-injeneri
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Браво на Германците. Сега да почнат да правят и ел. коли, че изостанаха от американците и японците в тази област. E to taka ako stava6e kolega da shtrakne6 s prysti i utre po4va6 da pravi6 kato si izostanal okolo 20 godini ot iaponcite, tova se nari4a tehnologi4no izostavane i za da zapo4nat germancite da praviat ne6to drugo ot dopotopnite si dizeli triabvat mnogo pari i vreme za razrabotki.Sega folksvagen ima slabi hibridi i slabi elektri4ki,to4no za6toto sa izostanali injenerno ot iaponeca.
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Kakyv golf be germanci i el.koli ne sys6testvuva takava vryzka. Da kupuvat Nissan Leaf,6toito ako kupuvat golf4e i 50 km. niama da izkara s tezi anti-tehnologii. Stava li duma za moderni tehnologii i el.koli samo iaponski koli i amerikanski,ama tesla mnogo skypa,ne e za bednite golfodjii.
  • #8
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Заради негодните Германци таксите на Американските коли за внос в Европа са космически за да може да се купуват само техните *** а не може да се купи Тесла за 40 000 долара . Докога Европа ще търпи лъжлива Германия и ще я прави насила богата
  • #7
    21 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 8 години )
    Германия еди колко си субсидии, Норвегия еди колко си, Франция еди колко си...и т.н. само у България още е "ооо купил си си нова кола...,имаш пари значи.....плащаи"
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    izvinqvam se ne byrka6 modela a samo koq marka na koq go dava za predlagane.
  • #5
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    na mercedes electri4eskata B klasa e sys zadvijvane ot Tesla.mnogo neto4nosti ima6 pod men.na chevy modela e Volt a ne Bolt i pyrviq se predlaga v Evropa ot markata Opel s model Ampera.VW i BMW imat elektri4ki no s probeg 120-130km kyde 6te stigne6.Zna4i po tozi na4in 6te stimulirat horata da si kupqt vtora kola koqto e elektri4eska.Ama kak sa go izmislili da prodavat bezpolezni broiki.VW XL1 nqma da go komentiram kolko e bezpolezen na sveta.
  • #4
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Те Германците имат ел. коли, ъпроса е че са толкова скъпи, че хората не ги купуват. ФВ имат хибриди на почти всичките си модели,Ауди,БМВ,Мерцедес също, допи Опел с модела Ампера, който се продава в САЩ като Шевролет Волт. Въпроса е че струват майка си ибаща си. ФВ имат един модел, който струва към 100 и кусул хиляди евро и харчи под литър на сто км. Ама за тия пари може човек да си купи А8 а не ФВ. Тия 3000евро не са никакъв стимул. Да видяат в Япония как беше, в Дания също.