IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасната игра на Porsche

Германците прекалено много разчитат на своите SUV модели

Опасната игра на Porsche

През март компанията Porsche обяви за най-добрите финансови резултати в своята история. Приходите и печалбата на германския производител се увеличиха само за година с 25%. Експертите от Business Insader’s обаче забелязват една тенденция, която в близките години може да изиграе много лоша шега на марката.
Опасната игра на Porsche
През 2013 г. Porsche декларира 19% марж (разликата между стойността на продукта при неговото производство и тази, на която е продаден). Година по-късно той е 18%, а през 2015 – 16%. Маржът е сред най-добрите в автомобилния бранш и той прави компанията една от най-успешните в последно време .

Като цяло марката е най-известна със своите спортни автомобили, но двата най-популярни модела са кросовърите Cayenne и Macan. На тях се падат 68% от продажбите през 2015 г. От общо 225 000 реализирани на пазара автомобили 80 000 са Macan, а 73 000 – Cayenne.
Опасната игра на Porsche
Именно големият интерес към тези два модела се превръща в нож с две остриета за Porsche. За повечето производители продажбите на SUV са най-надеждния източник на високи печалби. Проблемът при германците е, че тяхната начална цена е по-ниска от тази на следващите два модела в гамата – 911 и Panamera.

Като цяло – колкото е по-евтина една кола, печалбата от нея съответно е по-малка. В случая Porsche има предимството да бъде част от концерна VW Group и да разполага с неговите технологии. Така може да бъде спестена сериозна сума от разработката на даден модел.
Опасната игра на Porsche
В Porsche обаче положението е по-различно. Примерът с Macan е доста показателен – той разчита на платформата на Audi Q5, но като цяло 70% от компонентите му са различни. Сред тях са скъпите би-турбо V6 мотор, скоростната кутия с 2 съединителя PDK, както и инфотеймънт системата.

Macan излиза на пазара на цени по-високи от тези на Cayenne при дебюта му преди 14 години. В САЩ по-малкият кросовър стартира от 52 600 долара, но реално продажбите му се осъществяват за около 60 000 - 62 000 долара. За Cayenne началото е на 58 300 долара, но след добавяне на екстри сумата обикновено превишава 70 000 долара.

В същото време седанът Panamera стартира от 78 100 долара, но почти винаги напуска шоурума срещу 90 000 – 100 000. При 911 базовият вариант струва 89 400, но и там сделките се осъществят при цени над 100 000 долара.
Опасната игра на Porsche
Разбира се, има и версии на Cayenne Turbo S, които приближават 200 000 долара. При Panamera Exclusive Series цените стартират от 263 900 долара, а при 911 Turbo S Cabriolet – от 200 040 долара.

Като цяло обаче преди излизането на Macan в Porsche успяваха да поддържат среден ценови диапазон на моделите си в порядъка на 90 000 – 100 000 долара. След появата на кросовъра той падна на 85 000 – 95 000 долара. И има опасност да намалее още, след появата на версия на малкия кросовър с 4-цилиндров мотор, която ще бъде още по-достъпна като цена.

На пръв поглед това не дава отражение, но именно намаляването на маржовете крие някои капани. Основният е, че за да постига същите печалби Porsche ще трябва да продава все повече и повече автомобили. Към момента това не е проблем, компанията се справя чудесно. Но ако изведнъж се стигне до спад в икономиката, нещата могат да се влошат.
Опасната игра на Porsche
Само преди години на Porsche им трябваше да продадат две 911 S, за да генерират приход в рамките на 250 000 долара. Сега за същото нещо се нуждаят от 3 Cayenne или 4 Macan. Разбира се, пазарът на SUV модели е по-голям от този на спортни коли. Но пък 3 или 4 сделки крият доста повече рискове от две.

Това е опасна игра, която засега в Porsche са щастливи да играят, но един ден не се знае. Особено, ако интересът към кросовърите изведнъж намалее, категорични са експертите на Business Insader’s.

Снимки: Porsche
 

Тагове: porsche cayenne macan
0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Естествено, че статията е глупава и безсмислена! За абсолютно всяка компания, не само автомобилна, се отнася правилото, че ако намали цените/стойността на маржовете естествено и тя ще намалее/, то трябва да продава повече на брой продуки. Само не мога да разбера, защо конкретно към Порше е насочена статията???
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ddd ( преди 8 години )
    Липсва ти опит от автомобилната индустрия, за да разбереш защо статията е далече от истината.Не се притеснявай ти не си виновен .Тези неща в унсс не ги преподават.
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    else ( преди 8 години )
    К'во каза статията: Всеки производител трябва да внимава, че ако удари кризата - лошо. Браво бе умници. Всеки с малко парици плюе по скъпите колици.
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    AZ ( преди 8 години )
    Interesno mi e samo vsichki koito pliuat kak Porsche veche ne pravqt sportni avtomobili, kolko tochno sportni avtomobili sa karali i dali v tova chislo vliza 911. Golemi eksperti ste vischki ama karate 10-15 godishni koli koito nqmat nishto obshto s tova koeto komentirate. I samo za poqsnenie, gledane na klipcheta v youtube ne se schita za karane ...
  • #22
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Нисмо ( преди 8 години )
    Годзила си ги хапва за закуска поршенцата...
  • #21
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Generala ( преди 8 години )
    магията е една велика илюзия, която се създава във фабриката на маркетинговите магьосници. Видекинг превърна порше в хедж-фонд, който произвежда коли.
  • #20
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Хехе ( преди 8 години )
    Кога па тия са били марка?Имат модели от сорта на 914 924 944 и тн талиги и ги смятат за конглокент на ферари и тн.Кога ферари или ламбо или друга уважаваща себе си марка ще пусне 914 с двг от фв.А 911 е фв биитъл без промяна от 50-та само дето струва чувал с пари!
  • #19
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    култова марка беше но в ширпотреба е превърнаха и вече им викат троше. колите им изглеждат, като талиги от миналия век
  • #18
    10 rate up comment 9 rate down comment
    KLASIKA ( преди 8 години )
    Прекалено много разчитат на продажбите в пропадналите мафиотски държави и занемариха 911 ,като го превърнаха в Хюндай-купе и изобщо 911 е едно посмешище по-високо от Опел Корса и с физиономия на жаба?!?Не знам до какво ще доведе това?а ТАКА трябваше да изглежда новото 911https://imageshack.com/i/pmiF0k3jj
  • #17
    7 rate up comment 7 rate down comment
    до: ddd ( преди 8 години )
    Написа едно изречение от кото пролича, че май ти си опасно глупавия в случая. Статията си е много вярна. Ако нямаш поне малко икономическа обща култура, няма как да е разбереш. И понеже твърдиш, че не е вярна ще бъде добре да дадеш вярната статия!