IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel показа салон без бутони

Тъчпад и гласов контрол заместват конвенционалните уреди в Opel GT

Opel показа салон без бутони

Нови снимки на концепцията Opel GT показа германската автомобилна компания. Те разкриват интериора на спортната машина, който е напълно лишен от физически бутони.
Opel показа салон без бутони
Факт, в интериора на Opel GT няма нито един физически бутон, липсват дори обичайните скоростен лост и ръчна спирачка. Те, както и всички останали лостове и копчета са заменени от тъчпад и система за гласови команди. Контролните уреди пък представляват прожекционни повърхности, които могат да бъдат осветявани в различни цветове и показват различна информация в триизмерен вид.

Целта на Opel е да покаже визията си бъдещето на автомобилите, като дизайнерите са целили да създадат интериор, който е в унисон с екстериора на модела - изчистен и практичен. Благодарение на умните решения, общото тегло на спортното купе е под 1000 кг.

Впечатление правят също така воланът и педалите, които могат да бъдат настройвани по електрически път до последния милиметър. Както и инструменталният панел от полиран алуминий и страничните огледала, които са заменени от камери.
Opel показа салон без бутони
В основата на футуристичния интериор е системата HMI (Human Machine Interface), която осъществява връзката между човека и машината. Адаптивната технология изчаква да опознае и изучи водача и неговите нужди. По този начин автомобилът се настройва сам към него, а не обратното. В резултат от това се създава диалог, в рамките на който автомобилът отговаря с чаровен глас и например може да избере подходящата музика, пътя и температурата в зависимост от ситуацията, поясняват от Opel.

Работата на системата е заимствана от тази на самообучаващите се автоматични трансмисии. Те се адаптират към водача, реагирайки със спортно или икономично превключване на предавките. Адаптивната HMI технология на Opel прави същото - учи се от всяка команда, всяко докосване на волана и всяка настройка в продължение на дни, месеци и години.

Още подробности за Opel GT ще бъдат разкрити по време на премиерата в Женева. Още от сега обаче се знае, че този автомобил няма да се качи на конвейера. Което е жалко. Бихме искали да видим такъв лек и иновативен автомобил на пътя.

Снимки: Opel

Тагове: opel gt
0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Gosho Vectrata ( преди 8 години )
    Добър е и е лек, ама страшно много електроника има, макар и в бъдеще време.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Супер е колицата, само едно са забравили да махнат - ауспусите, т.е. ДВГ-то!
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Трифорс - карам десетгодишен *** от евтина марка и ти гарантирам че механичния бутон на аварийките не прави нищо друго освен да прати сигнал до компа да пусне аварийки.Демек ако ми се преебе компа може да си завра механичния бутон отзад. А да - звука на цъкащите ми мигачи не е механичен от релето, а е звук генериран от компа да го е...а
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    а на хехе-то ( преди 8 години )
    му хлопат кепенците! рено кара човечеца, увреден е ..
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 8 години )
    Tрябва да се прецени кое е по-удобно на шофьора, на каква цена е и тн. а не нещата да се правят само за да е по-фръц колата. Много от нещата излишно се усложняват. В моята кола някои неща ме дразни, че са на дисплей -например силата с която духа вентилатора. Щеше да е много по-добре да е на старата изпитана "врътка" вместо на виртуални бутночета със степени. Представям си ако всичко беше така - лудница
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    БМВ 2004 години опитаха да махнат доста копчета в седана 5 сериес е60 и да го направят всичко да се управлява от навигацията. Оказа не толкова добро решение и във фейслифта върнаха доста от копчета.
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Макар да не съм съгласен с доводите на Трифорс съм съгласен че някои неща трябва да останат на нормално копче. Аварийките със сигурност. Също като натрупаш на дисплея всички копчета на радио климатик, клаксон чистачки, светлини, може би скорости и ще ти трябва 30 инча екран за да са достатъчно големи и да ги натиснеш в бързината без да мислиш. Освен това обикновения бутон е удобен за натискане в тъмно, а ако дисплея ти свети ясно нощно време ще дразни.Накратко интересна концепция но неприложима
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Трифорс, стига се прави на голям разбирач.Ходи си учи уроците.
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Голяма ти е била нуждата да ходиш в храстите до аварийната.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    Да ме извиняват, но има бутони, които НЕ бива да липсват от автомобила! Копче за намаляне или спиране на климатика, на звука на радиото и аварийният бутон. Те трябва да си истински бутони, а не някваки виртуални глупости! Ако се чудите защо мисля така, налагало ми се е в движение по магистралата със скорост около 130 км/ч да трябва рязко да се прибера в аварийната лента. Тогава бях с БМВ Е36, а бутона за аварийни е точно долоста. Даже не усетих колко бързо го натиснах и се прибрах.Това е нужда!