IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваните в Европа коли са SUV

Вижте кои са лидерите в сегмента

Най-продаваните в Европа коли са SUV

За първи път в историята на автомобилната индустрия на Европа най-продаваните автомобили са от SUV сегмента, става ясно от статистиката на JATO Dynamics.
Най-продаваните в Европа коли са SUV
Колаж: Automedia.bg

През 2015 година тези возила бележат ръст от цели 24% до 3,2 млн. екземпляра. Така пазарният дял нараства от 19,8% през 2014 г. до 22,5% през 2015. На второ място е сегментът на субкомпактните автомобили, който има пазарен дял от 22% за 2015 г.

Основна заслуга за нарастващата популярност на SUV автомобилите в Европа имат средноразмерните модели, които бележат ръст от 42% до 470 400 продажби през 2015 г. Все пак най-много реализации генерират компактните SUV - 1,28 млн., следвани от малките SUV с 1,2 млн. продажби през годината.

Производителят с най-много реализации в сегмента на SUV автомобилите в Европа е Nissan. Японската марка е продала над 376 000 такива автомобила, постигайки пазарен дял от 11,8%. На второ място е Renault, която бележи ръст от цели 44% при продажбата на такива автомобили, а на трето се нарежда Volkswagen.

Разделени на подсегменти, лидерите са съответно Renault Captur при малките SUV, Nissan Qashqai при компактните, Volvo XC60 при средноголемите и BMW X5 при големите SUV.

Още подробности вижте на таблиците долу

Лидерите в сегмента на SUV автомобилите
Най-продаваните в Европа коли са SUV
Топ 3 на най-продаваните коли в отделните пазарни сегменти
Най-продаваните в Европа коли са SUV
Снимки: JATO Dynamics
 

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    @Диана, изобщо не ги слушай, повечето харесват Азис!
  • #16
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Ха-ха, Мой приятел два пъти го обръщаха с Нисан Патрол. Просто висок център на тежестта, тези пък с панорамните покриви са още по-зле. Преди време имаше тест с реален удар между Рено Еспас и някакъв СУВ. Манекените в СУВ-а бяха порядъчно наранени, за разлика от тези в ЕспасаНо като цяло по-новата кола е за предпочитане от старата от гледна точка на сигурността
  • #15
    10 rate up comment 4 rate down comment
    до: Диана ( преди 8 години )
    Винаги по-високите коли са по-удобни за возене и по-сигурни.Това изобщо не е истина. Ама изобщо. Не знам кой те е излъгал, но ако искаш да разбереш дали е така, седни да почетеш малко! Нито са по-удобни, нито са по-сигурни! Единственото удобство е че гледаш по от високо и можеш да качваш по-високи бордюри. От физиката се знае какв влияе масата върху силата на удара. Примерно при удар в стена или дърво какви ще са последствията при 2 т. маса или 1 т. маса. Смятай!
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до: умника написал ( преди 8 години )
    СУВ са точно градки коли.Ти в ред ли си или само така си пишеш? Ти изобщо не знаеш какво значи SUV, а си тръгнал акъл да ръсиш. Вземи първо прочети и ела пак да философтваш! Били точно градски коли - ужас! По-голяма тъпня от това няма. Друг е въпросът, че много комплексари ги ползват за такива, но това не ги прави градски коли. Усещаш ли разликата или трябва повече да ти се обяснява, за да вденеш?
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Миналата година си купих чисто ново Мицубиши Аутландер за 36 хил.лева. Перфектен! Учудвам се, че не е на първо място в сегмента, а на трето! Вместо да дам 100 хил.лв за някоя германска марка, сега тази година ще купя нова кола на дъщерята(и на жената,ако слуша).
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Интересна класация. Рено-Нисан води убедително в двата най-бързо растящи сегмента в момента. 2016 ще е още по-интересна, понеже в играта е и Каджар на Рено. Моите очаквания са ако не тази, най-късно следващата година да измести Киа от 3-тото място. За съжаление не очаквам да видя Талисман на първите 3 места в сегмента му, поради слабите двигатели с които се предлага, но цената му е много добра така че може и да сбъркам ...
  • #11
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    След 4години и 4 месеца ИНФИНИТИ ЕХ30Д което претежавам е вече на 198к километра и продължава да си върви.нито кутия е счупило,нито е за смяна титаниевата верига.За съжаление цената му е висока,но не се предлага с 4 цилиндров мотор а оборудването което има е все още екстри в немските премиуми.ДА,разхода е висок,но сигурноста която осигурява е на високо ниво.И определено зная какво да си купя-въпреки че не е в гаранция ми дават заместваш автомобил безплатно
  • #10
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Пора ( преди 8 години )
    Абе къде са японките в луксозния сегмент - къде е Лексуса и Инфинитито? Защо само бенц, Ауди и БМВ бе? RRE S3 - тебе питам - обясни на простосмъртните защо 'най-хубавите' ги няма в класациите? Или богатите са толкова *** че не знаят какво да си купят, а?
  • #9
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Диана ( преди 8 години )
    Винаги по-високите коли са по-удобни за возене и по-сигурни. И ние имаме Волво XC60 и е много комфортна и сигурна кола. Винаги когато пътуваме на дълги разстояния с децата пътуваме с Волвото, тъй като сигурността е най-важна, всяка вечер виждате по новините какво става по пътищата и за това със сигурността никога не бих направила компромис, най-вече като си возя децата...
  • #8
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Долния, ти си неадекватен. СУВ са точно градки коли. Не много дълги но предлагат място като комби. Високи за качване по бурдури. Минусите им са че возят твърдо и не са комфортни за дълъг път и нестабилни на пътя заради високия център на тежестта, което пък ги прави лоши за извънградско каране. Ти май само на картинка ги гледаш тези СУВ-ове. Няма нищо по-добро от един добър седан или комби за дълъг път.