IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-доброто за накрая

Тест на новите Renault Megane и Megane GT

Най-доброто за накрая

През последните няколко години френската Renault подмени изцяло автомобилите от модлената си гама. Започна с Clio и Captur, а през миналата година бяха лансирани Kadjar, Espace и Talisman. Най-популярната машина на марката - Megane, е оставена за накрая. Е, чакането явно си е струвало, тъй като новият Megane е вече тук и определено има какво да покаже.
Най-доброто за накрая
Стандартният Megane

Renault Megane е позициониран в C-сегмента, в който господства VW Golf. Именно затова инженерите и дизайнерите са отделили специално внимание на новото поколение на хечбека, за да може да се откроява в най-конкурентния сегмент на Европа.

Предходното поколение на модела се застоя на пазара цели 8 години, което определено се отрази на представянето му. През последните няколко години старият Megane бе предпочитан от клиентите най-вече заради по-достъпната си цена спрямо конкурентите.

Новият Megane променя нещата изцяло, тъй като е въоръжен с най-новите технологии и дизайн на Renault. Той не само изглежда модерно, но и демонстрира системи, които не предлага никой друг производител в Европа.
Най-доброто за накрая
Четвъртото поколение на Megane е изградено на нова платформа - модулната CMF, позната от по-големите и по-скъпи Kadjar и Talisman. А това е позволило интегрирането на технологии, използвани в по-високия сегмент.

Дизайнът е изключително ярък, също повлиян до голяма степен от представените по-рано Espace, Kadjar и Talisman. Предната част на Renault Megane е доминирана от специфичен светлинен подпис във формата на буквата „С“, който прелива в предната броня. Същото решение е използвано и отзад, като тук елементът е видим и през деня. Силуетът е далеч по-динамичен в сравнение с предходния модел, а светлините отпред и отзад са LED.
Най-доброто за накрая
Отново в унисон с най-новите автомобили на Renault интериорът е обзаведен с напълно дигитално арматурно табло, представляващо 7-инчов TFT дисплей. Централната конзола е почти напълно заменена от вертикален тъч екран, от който се командват повечето функции на автомобила. Той може да бъде 7- или 8,7-инчов, като освен това е наличен и цветен head-up дисплей. Приятно впечатление правят и използваните материали, които не отстъпват по качество на тези при по-скъпите Kadjar и Talisman.

Съществена промяна има и в габаритите на популярния модел, благодарение на което салонът е станал по-просторен. Общата дължина е нараснала с 64 мм (до 4359 мм) спрямо третото поколение Mеgane, междуосието вече достига 2669 мм (+28 мм), а височината е редуцирана с 25 мм. За по-динамичната осанка роля играят и разширените следи - с 47 мм отпред и с 39 мм отзад. Багажникът пък предлага обем от приличните 434 литра, като са налични допълнителни 25 литра под формата на ниши за съхранение в интериора.
Най-доброто за накрая
Новост е също така технологията Multi-Sense, която позволява персонализиране на управлението на колата - реакцията на педала на газта и двигателя, бързината за смяна на предавките на EDC трансмисията, реакцията на волана, контрола на масажната функция на седалките и амбиентното осветление. В оборудването присъстват също така адаптивен автопилот и системата за автоматично паркиране.

Най-любопитна в модела обаче е технологията 4Control. Тя е налична единствено за спортната модификация GT, разположена под върховия спортист Megane RS (новият ще излезе догодина). Въпросната система 4Control представлява шаси с четири задвижващи колела, като позволява на модела да преминава през завоите като по релси, подобрявайки също така маневреността при ниска скорост.

При движение под 50-70 км/ч, 4Control позволява на задните колела да завиват в противоположна посока на предните, което значително подобрява маневреността. Над тези гранични скорости, задните колела завиват в същата посока на предните. Този ефект е сравним с удължаване на междуосието, като ползите са подобряване на удоволствието от шофирането, стабилността и впечатлението за сигурност.
Най-доброто за накрая
Mеgane GT

По време на международния тест на модела имахме възможността да изпробваме въпросния върхов към момента спортен Mеgane - GT. Той разполага с бензинов агрегат с обем 1,6 литра, генериращ 205 к.с. и 280 Нм. Трансмисията е автоматична с два съединителя и 7 степени.

Агрегатът доставя на автомобила повече от добра динамика, като освен това демонстрира приятен звук. Ускорението от място е приемливо за кола с предно предаване - 7,1 сек. до 100 км/час с лаунч контрол, но истинската си сила агрегатът показва при скорост над 30 км/час. Тогава, при активиран режим Sport, моделът наистина ще ви залепи за седалката.
Най-доброто за накрая
Но какво би бил един мощен двигател без добре настроено шаси. За последното са се погрижили специалистите от Renault Sport, които са всепризнати майстори на автомобилите с предно предаване. И при новото поколение Mеgane работата им заслужава адмирации.

Шофирането на автомобила по осеяните със завои крайбрежни пътища на Португалия бе истинско удоволствие. Окачването не е твърдо, но пък автомобилът се усеща наистина стабилен. А воланът е изключително точен и информативен. Основната заслуга за приятното изживяване на борда обаче се пада на системата 4Control. Благодарение на нея воланът изисква с 40% по-малко завъртане, което благоприятства по-динамично и по-уверено шофиране на път с много завои.

Модификацията Mеgane GT ще бъде налична по-късно тази година и с дизелов мотор с мощност 165 к.с. А за търсещите единствено по-спортното излъчване е подготвен пакет GT Line, който повтаря дизайна на Mеgane GT, но може да интегриран на модел с по-слаб мотор.
Най-доброто за накрая
По време на теста успяхме да изпитаме и една от дизеловите версии на новия Mеgane - dCi 130. Това е агрегат с обем 1,6 литра, развиващ 130 к.с. и 320 Нм. Благодарение на високия си въртящ момент, наличен при само 1750 об/мин, моторът се усеща жив и динамичен. А освен това е и доста икономичен. Официалният разход е 4,0 литра на 100 км, но реално може да очаквате средно потребление с около литър отгоре, което също е доста добър резултат.

По отношение на шасито, то е доста по-комфортно от това при Mеgane GT. Всъщност возията на стандартния Mеgane може да бъде сравнена с тази на по-големия и луксозен Talisman. За съжаление обаче тук не е налично шасито 4Control.
Най-доброто за накрая
Като цяло Renault е подложила своя Mеgane на пълна промяна. Новият модел е модерен, комфортен, технологичен и успява да се открои сред останалите предложения в сегмента. Предлага и широка гама от двигатели за всеки вкус. Но най-ценното е, че се шофира точно така, както изглежда - дръзко, динамично и уверено.

Новият Mеgane се произвежда в Испания и ще бъде наличен на пазарите в над 50 страни. Към момента е известно, че цените в България ще започват от 29 990 лв. с ДДС за версията с 1,6-литров бензинов мотор. Продажбите ще бъдат факт през идните седмици.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #30
    12 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 8 години )
    а ти от какво си из-хехе-къл толкова? от каране на рено ли?и едно уточнение комунисте: ПАЗАРЪТ се интересува от стоката, а не обратното.
  • #29
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Xexe ( преди 8 години )
    Хейтърите са ясни.Нормално е да е пълно с такива,в компелксрското подобие на държава наречена България,която няма никакви постижения в нищо.Но все пак българският пазар е смешен и не интересува нито един сериозен автомобилен производител,освен измислени марки като опел и тн. които са на ГМ и дори нямат собствена развойна дейност.Но фактът е,че в своят клас,Рено са непобедими!
  • #28
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Няма майтап! Фолксваген наистина ще купуват платформи от Рено... и обратното.Както казах: СОЦ-реноваген труп!Точно да се знае откъде не се купува нищо!
  • #27
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Поредния стремеглаво обезценяващ се Меган, поредната еднодневка.
  • #26
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Единствената технология в тази кола е завиването на задните колела. Проблемът е, че Рено нямат нищо общо с това, а са го копирали от един модел (Соната) на Хюндай отпреди 10-на годиони и повече. Абсолютно същото е била, със същите скорости на задействане както при това рено. Корейците се отказват от неям при смяната на модела, защото на практика не била толкова ефективна. Освен това увеличавала теглото и била достатъчно сложна. Така, че Рено не откриват топлата вода. Просто к копират наготово.
  • #25
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Технологиите на Рено... и един мармот завиваше шоколад.
  • #24
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Xexe ( преди 8 години )
    Но и на Рено им е трудно.Да поддържаш такова върхово ниво в технологично отношение без конглокенция е трудно.Защото нито Хлопел нито далавераджиите на дребно от фолксвагина за италянците да не говорим не могат дори да си помислят да конглокират Рено.Просто са компании без никакъв потенциал в бъдещ план!
  • #23
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Наистина са нямат стигане. Погледнете класациите по качество от последните 10 години. Без изключение са закотвени на дъното и само Фиат са по-зле от тях. Така, че да, нямат стигане. Никой не е изпадал толкова ниско.
  • #22
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Xexe ( преди 8 години )
    Но да не се отклонявам,от същността на това което си мисля.А то е,че в технологично отношение Рено и французите нямат стигане.Това са технологични лидери,които са недостижими.Те не се занимават,както немците с мамене и дребно мошенничество.Нито италянците,които вече няколко години говорят за някаква митична джулия,която не могат да пуснат в производство.Тук говорим,за сериозна компания,която в технологично дизайнерско и маркетингово отношение е номер едно!
  • #21
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Попринцип ми харесват моделите на рено,но тази нова линия въобще не ми допада нито отвътре нито отвън . Заприличаха на фауве! Жалко!