IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

След Дизелгейт Европа засилва регулациите за колите

И правителствата, и индустрията обаче се обявяват срещу промените

След Дизелгейт Европа засилва регулациите за колите

Европейският съюз (ЕС) поиска по-широки правомощия над националните автомобилни регулации с цел да предотврати повторение на скандала с емисиите на Volkswagen. Това обаче предизвиква сериозен дебат, тъй като и правителствата, и индустрията се обявяват срещу промените, съобщава Ройтерс.
След Дизелгейт Европа засилва регулациите за колите
Снимка: Ройтерс

Съгласно предложените нови правила Брюксел ще може да нарежда проверки на място на превозни средства, и изтегляния на автомобили, както и да налага наказания на производителите на автомобили в размер до 30 000 евро на машина при неспазване на законите за околната среда, в случай че не е наложена глоба от страната членка.

Новите планове ще позволят и на отделните страни членки на ЕС да изтеглят автомобили, одобрени от други страни в блока, заради нарушения, което ще насърчи партньорските проверки на националните власти.

Планираните закони са най-силният отговор на ЕС досега към признанието на германския производител Volkswagen през септември, че е използвал софтуер за манипулиране на емисиите на дизеловите автомобили в САЩ – скандал, който изведе напред либералните регулации по отношение на превозните средства в ЕС.

„За да се спечели обратно доверието на потребителите към тази важна индустрия, трябва да затегнем правилата, но и да гарантираме, че те са стриктно контролирани“, каза Юрки Катайнен, заместник-председател на Европейската комисия по заетостта, растежа, инвестициите и конкуренцията.

Съгласно сегашните правила единствено властите в Германия имат властта да одобряват нови автомобили на Volkswagen и да отнемат лицензи, макар че автомобилите се продават на единния пазар на ЕС.

Засега нито една страна членка на ЕС не е наложила наказания на Volkswagen, макар че компанията обяви, че в региона има около 8,5 млн. автомобила със забранения софтуер от общо 11 млн. превозни средства.

Критиците виждат това като признак за сблъсък между националните правителства и автомобилната индустрия, основен източник на заетост и износ на най-големите икономики в блока – Германия и Франция. Планираните разпоредби са най-значимият отговор, даден от ЕС на "Дизелгейт".

Ако новото законодателство бъде прието от страните членки на ЕС и от Европейския парламент, бъдещите нарушения потенциално ще водят до разходи за милиарди евро за производителите.

Реформата има за цел и да разчупи удобните връзки между производителите и лабораториите, наемани за тестване на новите автомобили, като въвежда фонд за финансиране, от който да се плаща на агенциите.

Съгласно новия план изпълнителният орган на ЕС ще може да глобява или отменя лицензи на тестващи органи, които смята за твърде небрежни.

Брюксел се опитва да затвори и вратичката, при която тестовете за замърсители с токсични азотни оксиди се провеждат в изкуствено създадени, а не в реални условия на пътя. Това законодателство обаче среща противопоставяне от страна на ЕП, тъй като сегашното предложение все пак ще позволява емисии над два пъти по-големи от официалните разрешени.

Според критиците плановете са значително смекчени, тъй като някои от 28-те страни членки на ЕС искат да защитят автомобилните си индустрии.

Новите реформи ще срещнат сериозна съпротива от страни като Великобритания, която по принцип се противопоставя на отнемането на правомощия от националните власти, и Германия - заради голяма ѝ автомобилна индустрия.

Предложенията не включват създаването на независим регулатор за ЕС подобно на Агенция за защита на околната среда на САЩ, която разкри закононарушенията на Volkswagen.

В директен опит за предотвратяване на друг такъв опит обаче предложенията задължават производителите да осигуряват достъп до софтуерните протоколи.

Т. нар. „коригиращи устройства“ са забранени в ЕС от 2007 г. насам. Въпреки това собственото разследване на ЕК показа през 2011 г., че замърсяването с азотни оксиди от превозни средства на пътя е около четири пъти по-високо отколкото тестовете са определили.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    А оня ... ( преди 8 години )
    ..държавно прикрития супер "чист" дизел на рено ще бъде ли санкциониран? Официално поне ...
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Смешници отворете един сайт и гледайте концентрацията на вредни газове в Берлин например и Ню Йорк или Токио - В пъти по-ниски са стойностите на азотнтие оксиди и праховите частици в градовете в САЩ и Япония, въпреки че са с пъти по-голямо население.Смешници пълни сте вие *** вагонетки. Скапаните ви каруци няма да станат по-добри при наличието ви на силни комплекси, ама вие упорито си ги развивате ( комплексите) и е нормално, при положение, че само *** би писал такива глупости, като вас
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    САЩ и екология, хахахаха :)САЩ са една фалирала държава, която има нужда от спешна война, сега и на всяка цена!
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Мда,В САЩ се радват на чист въздух, затова отказват всякакви договори за намаляване на замърсяванията. Само като напишеш new york pollution и ще видиш как няма смог, вярно си ***! Ама вероятно не можеш!Също така се радват на убити почви, заради добив на шистов газ, въглища и тн. Превърнаха цели щати в пустини. Когато става въпрос за екология, моля те, само не намесвай тези *** там!
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Кънчо ( преди 8 години )
    Яяяя *** не искат инакомислещи..ще си пиша колкото си искам ясно ли е утрепко.Тъпакът си ти,айде разходи се до ФАЩ и разгледай какви автомобили се движат,дали пък няма да видиш и коли от 80-те,и90-те.Профан когато карам ВАГ-а съм чалгаджия,а когато карам 2.5 литров дизел Митсубиши какъв съм бе *** скапан.Ненормалници ей,че и прости..чети бе утрепко,paste-ни английската статия за теста де..айде да те видим..папагал ..
  • #12
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Когато някой започне да ми дава САЩ за положителен пример, принизявам интелекта му до равнището на ***!
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    кънчо, *** чалгаджио вагенски, как не можеш да приемеш истината а само спамиш и тролиш без никакви факти. ти си не просто *** а вдлъбнат. преди да караш другите да четат се научи ти да го правиш!
  • #10
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Кънчо ( преди 8 години )
    Анинимнико ***,азотните оксиди кога почнаха да са вредни преди ВАГ или след.При краварите всичко е мед ли?Толкова сте гнусни,че няма накъде па и акъл се ръси.За тази терористична държава далеч не ни пука.Вземи прочети как са снети тия измислени тестове,та ако имаш малко мозък може и да схванеш какъв майтап за пари е всичко.Болни кратуни спамерски.
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Недоказани смъртни случаи? Азотните оксиди в дробовете на човек се превръщат в киселина, която директно убива алвеолите.Смешници, четете малко преди да дрънкате глупости.О извинете, забравих, че ВАГ феновете са най-малоумното население на планетата и едва ли могат да четата, а дори и да са достигнали до тази феноменална интелигентна за тях степен, няма да разберат какво им е написано.Т*пи маимуноподобни същества.
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    До скоро САЩ отказваха да подписват каквото и да било за ограничаване на парниковите газове, заради които те търпят поражения.Хаха, понеже климатичните промени не убиват милиони, евентуалните недоказани смъртни случаи от азотните оксиди са като капка в морето.