IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Zafira/Опел Зафира

+ интересна концепция на вътрешното пространство, много балансирано шаси, добър комфорт, яки спирачки, икономични мотори- твърде тясна средна седалка на втория ред, няма възможност за лесно демонтиране на втория ред седалки

Opel Zafira/Опел Зафира
История на модела

1/99 Представяне на модела, миниван, възможност за седем места и четири еърбега. Мотори: 1.6 16V и 100 к.с. и 1.8 16V със 115 к.с.
7/99 Нов мотор 2.0 DI турбодизел с директно впръскване и мощност 82 к.с.
6/00 Нови мотори: 1.8 16V вече със 125 к.с., 2.2 16V със 147 к.с. и 2.0 DTI 16V турбодизел с директно впръскване и мощност 100 к.с.
9/01 Четири еърбега за главите на пътуващите (първи и втори ред седалки) серийно от ниво на оборудване Elegance. Нови мотори: 2.0 16V турбобензин със 192 к.с. и 1.6 CNG (газ) със 100 к.с.
1/02 Нов турбодизел с директно впръскване 2.2 DTI със 125 к.с.
11/02 Моделът е преработен, нов 2.0 16V турбо с 200 к.с.
7/05 Смяна на модела 



Макар че Опел се забави с представянето на своя миниван спрямо конкуренцията, никой не очакваше толкова иновативна пространствена концепция тъкмо от Рюселсхайм. Похвали заслужава третият ред седалки, които потъват надолу. На практика това означава седемместен автомобил с размерите на среден седан. Това са по-скоро седалки за "аварийни" пътувания, а когато бъдат прибрани в пода се образува напълно равна площ за товарене на багажи. Механизмът е прост и функционира лесно. Когато седалките са вдигнати багажникът има мизерните 136 литра обем, но когато се приберат, пространството побира 495 литра. 

Моторите на Зафира са познати от Астра. По принцип най-малкият агрегат е достатъчен. При него и поддръжката е най-евтина. 1.8 литровият е значително по-скъп, без да дава чувствително повече тяга. Що се отнася до дизелите от първата генерация (до 2005 г.), по - добре стойте настрана. Това, че Зафира присъства и във версии на газ или с мощност 200 коня и турбо, е знак, че често критикуваните за консерватизъм инженери на Опел могат да бъдат и по-смели. Иначе тези две версии нямат съществено присъствие на пазара. 

Окачването има комфортни настройки. Независимо дали е празен или натоварен, автомобилът рядко допуска пътуващите да бъдат разтърсвани от неравности. Зафира има чудесно поведение на шосето, следва чисто зададения курс и позволява доста висока скорост в завои, дори по-висока от необходимата за комфорта на до шестимата спътници на шофьора. Комфортът на пасажерите зависи и от наличието на задължителния климатик, защото Зафира се нагрява бързо и силно. 

По отношение на сигурността Зафира се предлагаше (в Германия, което означава до голяма степен и навсякъде) без сериен ESP. Стабилизиращата система се доплащаше като екстра. Въпреки това важните четири еърбега и ABS са серийно на борда. След 2001 година вече има и въздушни възглавници за главите на пътуващите на стандартните първи два реда седалки. 

По отношение на разходите Zafira не променя традицията автомобилите на Opel да са сравнително икономични и да няма шокиращи изненади с цените в сервиза или на частите. 

Дизеловите мотори от първата генерация (до средата на 2002 година) се славят с висока консумация на масло, така че жизнените и икономични бензинови агрегати в най-общия случай са по-добрият избор. Ситуацията при актуалния модел не е такава – сега дизелът е за предпочитане.

Най-често срещани повреди:
Висок разход на масло при дизеловите мотори до 2002 година, чести повреди при 2.0 DTI от 2000 година, дефекти в турбото, някои скъсани ангренани ремъци при бензиновите мотори до 2001 година.
Електрика – мокри свещи и смущения в мениджмънта на мотора (1999 – 2000 г.г.), дефектни имобилайзери, стартери и генератори (1999 – 2000 г.г.), вентилатори и релета (отново 99-00 г.г.), дефектираща електрическа горивна помпа (99-01 г.г.)
Волан – често заяжда заключването (00-02 г.г.)
Обратни повиквания в сервизите на компанията – заради крушки от типа H7 на фаровете от всички години на производството.
Ако имате опит със Zafira коментирайте съдържанието на статията!
0 от 500
  • #18
    10 rate up comment 1 rate down comment
    vasi ( преди 15 години )
    имам зафира 2.0/101к.с(пр.- 2004г.), дизел, от близо 2 год. не съм имал никакъв проблем с нея. ползвам я като семеен автомобил и до сега ми носи само позитивни усещания. трябва да се уточни, че това е ВАН много хубав, но ван. не очаквайте от него спортно поведение и и др. несвойствени черти от този род коли. супер прецизен волан, при управление в завои се накланя малко в повече.(усеща се предимно от возещите на вторият ред седалки). има прилична мощност и при ниски обороти. моята е автоматик и при 100 км/ч е с 1900 - 2200 оборота. За парите които може да се намери това е отличен СЕМЕЕН автомобил.
  • #17
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Ачо ( преди 15 години )
    Имам Опел Зафира 1.8 бензин 2000г.как се оправя закл. на волана понякога не мога да вкарам ключа,интересувам се от газова уредба за поставяне удачно ли е.
  • #16
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Emo ( преди 15 години )
    Колегата ми кара Опел " Зафира" 2.0 dti- той специално е много доволен от нея, Аз имам БМВ 520. Направих тест драйв на колата му: набирането на автомобила е както при БМВ 520, което ме възхити! Но е много неустойчива в завои(нормално колата е висока). При скоростта която може да развие този автомобил смятам, че е крайно опасен на пътя. Дали се чупи и каква му е подръжката не зная, но не кола за мен (Аз също съм семеен)
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Ventsislav ( преди 15 години )
    Smqtam, 4e Opel e naistina za srednostatisti4eskiq potrebitel! Stegnat avtomobil s lesna poddryjka nadejden i s nisyk razhod na gorivo i maslo. Za Zafira, za syjalenie, nqmam mnenie.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ventsislav ( преди 15 години )
    Smqtam, 4e Opel e naistina za srednostatisti4eskiq potrebitel! Stegnat avtomobil s lesna poddryjka nadejden i s nisyk razhod na gorivo i maslo. Za Zafira, za syjalenie, nqmam mnenie.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ventsislav ( преди 15 години )
    Smqtam, 4e Opel e naistina za srednostatisti4eskiq potrebitel! Stegnat avtomobil s lesna poddryjka nadejden i s nisyk razhod na gorivo i maslo. Za Zafira, za syjalenie, nqmam mnenie.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Ventsislav ( преди 15 години )
    Smqtam, 4e Opel e naistina za srednostatisti4eskiq potrebitel! Stegnat avtomobil s lesna poddryjka nadejden i s nisyk razhod na gorivo i maslo. Za Zafira, za syjalenie, nqmam mnenie.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ventsislav ( преди 15 години )
    Smqtam, 4e Opel e naistina za srednostatisti4eskiq potrebitel! Stegnat avtomobil s lesna poddryjka nadejden i s nisyk razhod na gorivo i maslo. Za Zafira, za syjalenie, nqmam mnenie.
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Ventsislav ( преди 15 години )
    Smqtam, 4e Opel e naistina za srednostatisti4eskiq potrebitel! Stegnat avtomobil s lesna poddryjka nadejden i s nisyk razhod na gorivo i maslo. Za Zafira, za syjalenie, nqmam mnenie.
  • #9
    8 rate up comment 9 rate down comment
    nmnm ( преди 15 години )
    Няма нищо общо с астрата този опел много е капризен и трошлив