IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спирачки и спирачен път

Разликите при различните продукти съвсем не са малки

Спирачки и спирачен път

Доколко важен е изборът на спирачни накладки разкри доставчикът на технологии за автомобилната индустрия Federal-Mogul при премиерата на новите продукти Ferodo. Компанията представи сравнение в спирачния път на автомобил, оборудван с няколко различни вида накладки.
Спирачки и спирачен път
Изненада ни фактът, че разликата в спирачния път може да достигне десетки метри, което въобще не е малко. Използваните при изпитанието автомобили са Volkswagen Golf 6, Renault Captur, Peugeot Boxer и Fiat Ducato. А моделите наклади са 5, произведени от различни компании.

Тестовете са два - пълно спиране при скорост от 100 км/час и от 115 км/час. Всички автомобили са с изключени системи ABS, както и с разкачени задни спирачки, за да се добие най-добра представа за представянето на различните накладки, които са поставени на предната ос.

С най-достъпните накладки на пазара Volkswagen Golf 6 спира (само с предните колела) за около 85 метра при скорост 100 км/час. При по-скъпите модели, разстоянието намалява до под 70 метра. При скорост от 115 км/час спирачният път достига цели 128 метра, при използването на евтини накладки. Минимумът тук е само 85 метра.

Обърнете внимание, че само 15 км/час отгоре увеличават спирачния път значително.

Сходни резултати представят и другите три използвани за теста коли. Няма да споменаваме конкретни марки, за да не правим реклама. Препоръчваме обаче да не се спирате на най-евтиното при избора на накладки. Същото важи за спирачните дискове и течност, както и за гумите.

Друг немалък плюс на някои от по-скъпите накладки е, че не отделят прах и не издават звуци при спиране.

*На суха настилка спирачният път на стандартен автомобил с нови гуми и изправни спирачки (на четирите колела) е около 35-40 м. при скорост 100 км/час. Имайте предвид, че при такава скорост автомобилът изминава около 28 м. за всяка секунда, а обикновено времето за реакция (натискането на спирачките) е около 2 сек.

Тагове: federal-mogul
0 от 500
  • #9
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Валео не е точно фирма, а международен консорциум от фирми продаващи части в Европа със седалище във Франция.Така че трябва да се гледа кое къде е произведено...
  • #8
    25 rate up comment 0 rate down comment
    А на рено ... ( преди 8 години )
    въобще не се дават данните, щото техните спирачни дискове се чупят по дефолт!Справка: катастрофата със сценик RX4, фабрично нов на около 4000км на магистрала Тракия с 2 загинали възрастни и 1 ранено дете!Причина: счупване на заден спирачен диск по време на движение което обръща колата на пътя.Последствия: тогавашният вносител на рено е осъден на последна инстанция за 6-цифрена сума (която няма да върне умрелите!), но той предпочита да фалира, активно "подпомогнат" от рено, вместо да плати!!!
  • #7
    20 rate up comment 0 rate down comment
    GSX-R ( преди 8 години )
    На колата Peugeot 206 S16 съм с TRW дискове и накладки и съм мега доволен. На мотора съм с Tokico апарати и синтеровъни TRW накладки, дисковете и Tokico дискове и с него нямам ядове.. вече зависи и от стила на каране и в какви условия се спира..
  • #6
    24 rate up comment 3 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    За най- сигурно провярявате от производителя с какви накладки се комплектова автомобила ви от завода и при възможност си взимате такива. А някой пак неадекватно опита да намеси ваг-тойота, само да беше поразучил малко как варират спирачните пътища на голфа и аурис примерно... доста ще се отчая като разбере, че голфа спира с около 2 м. по-рано..
  • #5
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    То хубаво ама примерно Феродо и TRW са горе долу на една и съща цена, а ся ходи разбери дали едното е по-добро от другото? Валеото е горе долу същата цена. Ето ти три марки с една цена и различни ( може би ) данни от теста.Иначе то е нормално по-скъпото да е по-добро. Уж такава е пазарната логика,но не винаги е така, защото има случаи в които плащаш за името, а не за качество. Примери имаше със съединители валео, които имаха доста дефектни партиди ... Та за това се казва марка модел и т.н.
  • #4
    24 rate up comment 3 rate down comment
    123 ( преди 8 години )
    Е то се разбира, коя според авторите е най-добрата марка и тя е спомената като организатор на теста. Нали не вярвате,че на тест организиран от Ferodo, техните накладки няма да се представят най-добре! Освен това, един продукт като гумите има толкова комплексни качества,че спирачния път съвсем не е единствения фактор при избора, да не говорим за цената! Според мен няма добри лоши продукти- има правилно избрани и грешно избрани!
  • #3
    28 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Много ви се забалявам - и кооо - купи си VW на 15 години потдържан с пирони и чук и осъзна, че са мега гадна марка, освен това явно са те обръснали доста кинти за колата а? :D Ясно е, че сега ще има "НЕ! аз карам чисто нова кола! не като теб - прошляка"...
  • #2
    31 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    И какъв е смисъла от теста, след като не се казват марките? Че то може един продукт да струва, колкото другия, но да е в пъти по-добър. Пример за това са марките Volkswagen и toyota. При ВАГ имаш много пари за ниско качество при тойота имаш по-добро съотношение на пари спрямо качество. Един модел като струва на дадена марка 30 к и друг 30к според вашата логика трябва да са еднакво добри, но такъв случай в историята няма.И при частите е абсолютно същото, така без марки тоя тест е безсмислен.
  • #1
    44 rate up comment 0 rate down comment
    сдасдасдас ( преди 8 години )
    Няма накладка дето да не отделя прах, ако е мека и спира добре отделя прах, ако е твърда и не отделя прах, на комплект накладки сменяш 2-3 комплекта дискове.