IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спирачки и спирачен път

Разликите при различните продукти съвсем не са малки

Спирачки и спирачен път

Доколко важен е изборът на спирачни накладки разкри доставчикът на технологии за автомобилната индустрия Federal-Mogul при премиерата на новите продукти Ferodo. Компанията представи сравнение в спирачния път на автомобил, оборудван с няколко различни вида накладки.
Спирачки и спирачен път
Изненада ни фактът, че разликата в спирачния път може да достигне десетки метри, което въобще не е малко. Използваните при изпитанието автомобили са Volkswagen Golf 6, Renault Captur, Peugeot Boxer и Fiat Ducato. А моделите наклади са 5, произведени от различни компании.

Тестовете са два - пълно спиране при скорост от 100 км/час и от 115 км/час. Всички автомобили са с изключени системи ABS, както и с разкачени задни спирачки, за да се добие най-добра представа за представянето на различните накладки, които са поставени на предната ос.

С най-достъпните накладки на пазара Volkswagen Golf 6 спира (само с предните колела) за около 85 метра при скорост 100 км/час. При по-скъпите модели, разстоянието намалява до под 70 метра. При скорост от 115 км/час спирачният път достига цели 128 метра, при използването на евтини накладки. Минимумът тук е само 85 метра.

Обърнете внимание, че само 15 км/час отгоре увеличават спирачния път значително.

Сходни резултати представят и другите три използвани за теста коли. Няма да споменаваме конкретни марки, за да не правим реклама. Препоръчваме обаче да не се спирате на най-евтиното при избора на накладки. Същото важи за спирачните дискове и течност, както и за гумите.

Друг немалък плюс на някои от по-скъпите накладки е, че не отделят прах и не издават звуци при спиране.

*На суха настилка спирачният път на стандартен автомобил с нови гуми и изправни спирачки (на четирите колела) е около 35-40 м. при скорост 100 км/час. Имайте предвид, че при такава скорост автомобилът изминава около 28 м. за всяка секунда, а обикновено времето за реакция (натискането на спирачките) е около 2 сек.

Тагове: federal-mogul
0 от 500
  • #19
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    до долния - къде видя РАВ да скърца бе *** - айде качи един клип със каквато и да е скърцаща тойота бе! 6 тойоти са ми минали през ръцете - скържане не съм чул, за разлика от дърварския гоф дето така тропа и скърца че не можеш да си говориш вътре нормално!!!
  • #18
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    "Според теб Аурис е по-добър от Голф 7, който е бестселър в цял свят?!"Ти сериозно ли? Последните модели на Аурис са в пъти по-красиви от на Фолквасген. Единственото не-добре направено в Аурис е централната конзола. там отстъпва на Фолксваген. Но таблото е по-красиво, колата е по-красива, по-малко гори, абе като цяло е 6 точки. Не знам как са седалките на двата модела, понеже не съм ги карал, но визуално Голфа е 1 идея назад.
  • #17
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    Времето за реакция на адекватен шофьор е от 0,5 до 1 секунда. Тия 2 секунди са сигурно за някой, който спи на волана!
  • #16
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ако ще вземаш Тойота, вземай Лексус, там поне качеството и сглобките са добри. При Тойота всичко е паянтово сглобено. Техниката е много издръжлива, но пластмасите в купето трудно надживяват 5-6 години. И не го казвам, за да се заяждам а споделям опит. РАВа на баща ми е на 120000км. купен чисто нов. Още е с оригиналните спирачки, технически повреди 0. Но пластмасите вътре играят навсякъде, колата никога не е катастрофирала,но фугите в калниците се саморазширяват, пластмасите вече скърцат и играят
  • #15
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    При мен на Мерцедеса дисковете са огромни и са перфорирани за допълнително охлаждане. Но най-важно според мен е феродото. Тъй като оригиналното заминаваше на 20 хиляди километра, сложих нормално, каквото се слага на всеки автомобил стандартно и разлика в спирането има и то осезаема. Тъй като Еската е с голямо купе за да спира по-добре от Мерцедес му слагат по-меко феродо, то прави по-добро сцепление и колата спира почти мигновенно, но пък както казах за 20К км. А със нормално минава 60К км.
  • #14
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    най-продавания автомобил в света е Корола, ама за тия пари ако си вземеш аурис или корола получаваш много повече отколкото в гоуф за 30 000, който след 10-20 000 км е в сервиза неизменно. Доказано е това нещо дори в списанията на аутобилд, които са собственост на ВАГ и са техен сателит, просто не издържаха на критиките, че ги прикриват прекалено явно и за това се принудиха да пуснат една статия по случая за 1.2,1.4 двигателите им с масовия дефект на веригите и основните ремонти.
  • #13
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Brembo и EBC са от край време номер едно, само че изобщо не са в бюджетния/масовия клас...
  • #12
    25 rate up comment 3 rate down comment
    XaXa ( преди 8 години )
    Голф 7, който е бестселър в цял свят....Xa-Xa-Xa-Xa-Xa
  • #11
    21 rate up comment 1 rate down comment
    777 ( преди 8 години )
    Колкото до спирачките на мотора съм с Брембо (спирачни апарати, накладки и дискове). Отлични! На колата съм все още с оригиналните дискове и си взех накладки Брембо. Значително се подобри спирането. Направо кове въпреки, че гумите вече не са нови и дисковете са поизносени. На другата кола предпочетох по-евтин вариант и взех АТЕ. Спират много добре и като съотношение цена/качество са най-доброто според мен. Добър още по-евтин вариант са Япанпартс. Също препоръчвам! Добри са!TRW са ***.
  • #10
    27 rate up comment 5 rate down comment
    777 ( преди 8 години )
    ***, автомобил на годината нали се сещаш как го печелят ВАГините или си толкова кух, че още не се сещаш. Същото е както печелиха тестовете на АДАК. Или и за това не си чувал? Същото е както и мамеха за вредните емисии. Мамят и подкупват за всяко нещо. Или може би ти им вярваш?! И как според теб даден модел, който не се кара в дадена държава да стане автомобил на годината? Ще ти подскажа за правилата на конКУРса. Едни журналисти от специално подбрани медии гласуват и определят. Сещаш ли се...