IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Самурай с немски акцент

Тест на новия актив компактен кросовър Infiniti Q30

Самурай с немски акцент

Infiniti не е от компаниите, които бълват новини всеки ден. Това обаче ще се промени, тъй като японският премиум бранд ще пусне на пазара най-малко 3 нови модела през следващите 12 месеца. Първият от тях се нарича Q30, като екипът на Automedia.bg бе сред първите, които успяха да го изпробват.
Ако не можеш да ги победиш, съюзи се с тях
Infiniti Q30 представлява хечбек от сегмент С, в който марката навлиза за първия път. Това е най-малкият автомобил в историята й. Той е резултат от сътрудничеството с германския концерн Daimler, както и с алианса Renault-Nissan, който е собственик на Infiniti.

"Ако не можеш да ги победиш, съюзи се с тях". Тази максима е следвана при разработката на Q30, който в Infiniti определят като "актив компактен кросовър". Моделът е създаден на същата платформа, която използва последното поколение Mercedes-Benz A-Class. От германския автомобил са заимствани и редица други компоненти и агрегати.

Вероятно някои от вас биха определили споделянето на технологии като недостатък на японския модел. Истината обаче е, че Q30 има собствен чар, уникални дизайн и настройки, различни технологии, като дори е произведен в различен завод - този в Съндърланд, Великобритания. А благодарение на сътрудничеството с Daimler, хечбекът на Infiniti може да се похвали с широка гама мотори, трансмисии, задвижващи системи и модификации, което е необичайно за луксозните автомобили от Япония.
Ако не можеш да ги победиш, съюзи се с тях
Версията Q30 Sport има различни дизайн и настройки

Що се отнася до дизайна, то Q30 трудно може да бъде сбъркан с друг автомобил. Японският модел е снабден с най-новия дизайн на марката, като демонстрира масивна предна част, широки акри на калниците, сравнително висок просвет, авангардна странична линия и разчупена задна част. Формите са едновременно динамични и луксозни, като придават на колата премиум излъчване. Затова допринасят също така големите джанти, боядисаните в контрастиращ цвят компоненти по калниците и броните, LED светлините, хромираната решетка на радиатора.

Интериорът също е типичен за марката Infiniti - луксозен, модерен и изпипан в детайли. Тук най-много обаче личат приликите с A-Class. Част от бутоните са буквално заети от германската кола, същото важи за лоста за превключване на чистачките (преместен е вляво на волана), контролера за фаровете и ръчната спирачка, която е позиционирана под таблото вляво - също като при колите на Mercedes-Benz.
Ако не можеш да ги победиш, съюзи се с тях
Интериорът предлага материали с високо качество, сред които кожа напа и алкантара

Най-малкият модел на Infiniti обаче е снабден с различен дизайн на кабината, като е оборудван с материали от най-високо качество, рядко срещани в автомобил от този ценови сегмент - повечето елементи от таблото, конзолата и корите на вратите са обшити с кожа, използвано е богато количество хром, а повечето видими елементи са изработени от мек на допир материал. Седалките също са разработка на японските инженери, като предлагат комфорт, който сме свикнали да виждаме при по-големите и скъпи автомобили.
Ако не можеш да ги победиш, съюзи се с тях
Infiniti Q30 излиза на пазара с избор от цели пет двигателя - три бензинови и два дизелови. Задвижването е 4х4 или към предните колела, а трансмисиите са ръчна или автоматична с няколко режима на управление - стандартен, спортен, икономичен и ръчен. Предлагат се две версии - спортна и луксозна.

Върховите мотори, за които се очаква, че ще бъдат най-търсени, са дизелов с обем 2,2 литра и бензинов с обем 2,0 литра. Агрегатите са с четири цилиндъра и турбо, като предлагат система 4х4 и автоматична трансмисия със 7 степени и два съединителя.

Показателите при бензиновия мотор са 211 к.с. и 350 Нм., които го превръщат в лидер в гамата. С този агрегат Infiniti Q30 развива 100 км/час за 7,2 сек. при версията с предно предаване, докато тази с 4х4 изисква 0,1 сек. повече. Средното потребление според официалните данни е в рамките на 6,4 л/100 км.
Ако не можеш да ги победиш, съюзи се с тях
Настройките на окачването, волана и другите компоненти са дело на японските инженери

Големият дизелов модел предлага 170 к.с. и 350 Нм, като е стандартно куплиран с 4х4 задвижване и автоматична кутия със 7 степени и два съединителя. Тук спринтът 0-100 км/час отнема 8,5 сек, а разходът на гориво в смесен режим е само 4,7 л/100 км.

Другите два бензинови мотора са с обем 1,6 литра. По-слабият предлага 122 к.с., а по-силният - 156 к.с. Малкият дизел е с обем 1,5 литра и мощност 109 к.с., като има изключително ниско потребление на гориво - средно под 4 л/100 км.
Ако не можеш да ги победиш, съюзи се с тях
Дизайнът е оригинален и прави препратка към кросовърите

По отношение на двете версии - Q30 и Q30 Sport, те се различават както по оборудването, така и по дизайна и механиката. Спортният модел е малко по-нисък, има по-директна кормилна система и по-твърдо със 7% окачване. Дизайнът е различен при броните, джантите и решетката на радиатора, които са подчертано спортни. А в салона са поставени спортни седалки с интегрирани подглавници.

Разлика се усеща и в пътното поведение на двете модификации. По време на официалното представяне на модела в Португалия успяхме да изпробваме за кратко три от двигателите на автомобила - 2,0 бензин, 2,2 дизел и 1,5 дизел, като бензиновият бе от версията Sport, оборудван със система 4х4.

Въпросната модификация се усеща по-твърда и директна, все пак е предназначена за любителите на по-динамично шофиране. При луксозната версия поведението е по-скоро неутрално - тя вози сравнително меко, но остава стабилна при завои. Като цяло пътното поведение на Q30 и Q30 Sport е точно такова, каквото бихте очаквали подобен автомобил - предсказуемо и комфортно, а изолацията от шумове в купето е на високо ниво.
Ако не можеш да ги победиш, съюзи се с тях
Автоматичната трансмисия има няколко режима на работа, сред които и спортен

Наш фаворит стана дизеловият модел със 170 к.с. и 4х4 (версия лукс). Впечатлиха ни динамиката, ниското потребление на гориво, всъдеходните възможности, комфортната возия. Бензиновият спортен модел също има какво да предложи, но мъгливото време в Португалия не ни позволи да го изпробваме както подобава. Най-малкият дизел със 109 к.с. шофирахме предимно в градски условия, където показа задоволителна динамика и разход в рамките на 5 л/100 км. Тази версия би била отличен вариант за онези, които търсят нисък разход и висок комфорт.
Ако не можеш да ги победиш, съюзи се с тях
Просветът превъзхожда този на повечето конкуренти

Като цяло Infiniti Q30 може да се определи като едно от най-свежите попъления в С-сегмента на хечбеците. Той е конструиран с доказани германски, японски и френски технологии, което го превръща в уникално предложение на пазара и му предвещава пазарен успех. За последното значение имат също така конкурентната цена - от 48 550 лв с ДДС, качествената изработка, наистина богатото базово оборудване и прословутото обслужване на марката.

А Q30 е само началото. Малко след него очакваме два кросовъра - QX30 и QX50, както и суперлуксозния Q60.

Снимки: Infiniti / Automedia.bg
 

Тагове: infiniti q30
0 от 500
  • #19
    32 rate up comment 1 rate down comment
    SCH12 ( преди 8 години )
    Само като чух "А - класа" и... Айде нема нужда!Нищо лично, просто карам баш японско, ама не кросоувър а офроудър. Пък, това ако ще като се движи да произвежда гориво - мерси.
  • #18
    38 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Що се отнася до дизайн, то Q30 трудно може да се сбърка с друг автомобил". Това е повече от смешно твърдение. Я погледнете Mazda CX-3 и после да видиме дали в това твърдение на автора има някаква стойност.
  • #17
    35 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Разбирачев - нищо общо няма с кашкай - това е А-класа, с попроменени ламарини и леко модифициран интериор - платформа, шаси, двг, ск.к и т.н. всичко е на А-класа.Това, че ще се СГЛОБЯВА в съседно хале на кашкай няма значение.
  • #16
    34 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    До разбирачев - и какво като завода е един и същи, когато платформа и агрегати са различни.Хората не могат ли да имат повече от една поточна линия.То само външния дизайн не е А класа а според теб е чист кашкай
  • #15
    38 rate up comment 17 rate down comment
    Едо ( преди 8 години )
    Базова цена 49000лв, за модела с 122кс бензин. Е, мерси.
  • #14
    40 rate up comment 17 rate down comment
    Разбирачев ( преди 8 години )
    Колкото и да се опитвате да го обвързвате с Мерцедес самия факт че се произвежда в Съндърланд на поточната линия на Кашкай значи че това си е чист Кашкай със сменена "фаца" и десет бона отгоре.Кашкай по принцип е 1 от доста време в тоз сигмент но трябва да си падаш малко първеню за да дадеш поне 10000лв. отгоре за Нисан Кашкай с емблема на Инфинити!
  • #13
    44 rate up comment 22 rate down comment
    Гошо ( преди 8 години )
    Прекалено много гейски извивки и извивчици, та чак дразни! Може спокойно да се нарече геймобил! Но поне абсурдно грозната решека са я оправили и вече прилича на нещо!
  • #12
    35 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    VW ot 10 godini e premium marka
  • #11
    46 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    абе смехоран, ще ти се гоуфо да е премиум кола ама ще стане някой друг път... скъпо било, то щото А-класата е много евтина..
  • #10
    40 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Мда 50 хилки за 122 бензинови кс. Нещо скъпо ми се чини.До тоя долния, едно ГТИ за 50к ще доставя в пъти по голямо удоволствие от тоя скопенякНещо кошмари ли имаш от Голфа?