Mazda официално представи прототипа RX-Vision. Спортното купе е оборудвано с роторен двигател, като трябва да се появи на пазара след приблизително 2 години.
Снимка: Ройтерс
Представители на японския производител нарекоха RX-Vision „бъдещото на Mazda, което някой ден ще се превърне в настояще”. Така прототипът се явява предшественик на серийна спортна кола с предно разположение на двигателя и задно предаване, която е оборудвана с роторен двигател SkyActiv-R от ново поколение.
От Mazda допълват, че никога не са спирали с изследванията и разработката на роторни двигатели, но на този етап не произвеждат подобен тип агрегати. Именно по тази причина технически детайли за RX-Vision се държат в тайна, но британското издание Autocar разкри по-голяма част от тях.
Според информацията концептуалният модел е дълъг 4389 мм, широк е 1925 мм и е висок 1160 мм. Разстоянието между двете оси достига 2800 мм. По този начин RX-Vision е с 474 мм по-дълъг, със 195 мм по-широк и със 75 мм по-нисък от последното поколение на MX-5. Дължина на междуосието при концепта е с 385 мм по-голяма.
Британското издание допълва, че серийната версия на модела може да бъде напълно готова през 2017 г., като за нея се предвиждат както механична скоростна кутия, така и автомат с два съединителя. И уточнява, че първоначално в Mazda са обмисляли оборудването на модела с хибриден агрегат, но в крайна сметка са се спрели на роторен бензинов мотор с турбо и мощност от около 300 к.с.