Никой не знае кога точно първият изцяло нов модел на руската Lada ще се появи в България. Седанът Vesta обаче е вече наличен в Русия, като местните специализирани медии успяха да го изпробват. Предлагаме ви кратък превод на ревюто на една от тях - AvtoMan. Впечатленията на автора варират от "ужасна" и "счупена" до "шикозна" и "отлична", като му прави чест, че представя както негативните, така и положителните страни на модела.
Започвайки с дизайна на екстериора, авторът го определя като забележителен и оригинален. Седанът Vesta е вдъхновен от концепцията XRay, като затова основните акценти в дизайна му са вдъхновени от буквата "Х" - предната част, извивките на предните и задните калници и т.н. Тестовият автомобил е от върховата версия, като предлага значително количество хромирани елементи, фарове срещу мъгла, 16-инчови джанти.
По отношение на размерите руският седан предлага едни от най-щедрите габарити, твърди AvtoMan. В Русия моделът ще се конкурира със седани като VW Polo, Kia Rio и Hyundai Solaris. При Lada Vesta дължината, просветът и междуосието превъзхождат тези при основните конкуренти, а багажникът е повече от достатъчен - 480 литра, като под кората му е поставена пълноразмерна резервна гума.
Положителен е също така коментарът по отношение на сглобката на екстериорните елементи - вратите се усещат масивни и се затварят добре, фугите са равни. Не така обаче стоят нещата в салона. Сглобката му е определена като посредствена, а материалите - като недобри и твърди на допир. Някои декоративни елементи хлопат и имат големи и нееднакви фуги. Дори подвижният преден подлакътник на чисто новия автомобил не може да бъде застопорен, което кара авторът да предполага, че е счупен. И да отсече - "Типично за ВАЗ".
Въпросният тестови автомобил, за който е важно да се отбележи, че е от първата пилотна серия, която няма да се предлага на пазара, е натъпкан с всички екстри, които ще се предлагат за Vesta - регулируем по височина и дълбочина волан, удобно разположена инфо-система с Bluetooth и USB, подгрев на седалките, климатроник, ел. пакет.
Пространството в салона на модела е повече от достатъчно за петима души, твърди авторът. И уточнява: "Аз съм висок 1,92 метра, а когато се настаня удобно зад волана, на седалката зад мен има място за човек с моя ръст".
Въпросният тестови екземпляр е оборудван с бензинов двигател с обем 1,6 литра и мощност 123 к.с. За него руският журналист споделя, че е недостатъчно мощен за това купе, че е шумен и че не звучи особено добре. Още по-критичен е обаче към трансмисията, в случая роботизирана. Той я определя като "ужасна и тъпа".
Критики има и по отношение на спирачките. Отпред те са дискови, но отзад е заложено на барабанен механизъм, което ги прави слаби и неинформативни.
Оттук нататък обаче започват големите хвалби. Те се отнасят най-вече до шасито и управлението. "Управлението е удоволствие, усеща се много шик! Едно от най-добрите в сегмента", отсича тестващият. И допълва: "Воланът е информативен и много точен, а шасито е отлично балансирано - едновременно комфортно и стабилно".
Ето и финалната му оценка на Lada Vesta, чиято цена в Русия е между 13 000 и 18 000 лева в зависимост от оборудването.
"Мога да похваля с чисто сърце настройките на волана, амортисьорите и дизайна, както и твърдостта на шасито. Проблемите са очевидни - сглобката и шумоизолацията на салона, работата на автоматика. Реално обаче това е първата Lada от много години насам, която представлява реален конкурент на чуждестранните автомобили, макар и от ниския сегмент B. Да, тя не е идеална, но с подобен модел АвтоВаз доказва, че се поел в правилната посока на развитие", казва авторът.
Снимки: AvtoMan
Още по темата:
Lada показа най-луксозната Vesta
Lada обяви цените на Vesta
Доколко новата Lada е руска
Кросовърът на Lada се качи на конвейера