IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко

Тествахме една от последните модификации на бестселъра на Ford

Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко

Един от най-добре продаващите се модели на Ford – хечбекът Fiesta, продължава да се ползва с огромна популярност. Автомобилът бе обновен преди 3 години. Тогава получи 1,0-литровия бензинов двигател EcoBoost, благодарение на който бяха привлечени още клиенти. Към мотора може да добавим свежия дизайн и отличното пътно поведение, и така да разберем защо Fiesta продължава да бъде сред отличниците на пазара.
Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко
Във Ford обаче не лежат на стари лаври и продължават да развиват модела. Една от последните версии е Red Edition, която имахме възможност да изпробваме. Автомобилът е предназначен за младите хора, обичащи спортния и активен начин на живот. Затова и модификация първоначално е достъпна единствено за версията на модела с 3 врати.

Няма как да не признаем, че автомобилът изглежда впечатляващо с комбинацията от червена каросерия и допълнителни елементи, боядисани в черно. Неслучайно използваните цветове са наречени Race Red (състезателно червено) и Panther Black (черна пантера). Те стоят чудесно в комбинация със заострените брони, големия спойлер отзад и праговете, заимствани от Fiesta ST. Решетката на радиатора е черна, такива са и въздухозаборниците и 17-цоловите джанти.
Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко
Като цяло интериорът е с подчертана спортна насоченост. Воланът, седалките и дори стелките – всичко е добре комбинирано с външния вид на хечбека. Седалките са удобни, като са направени така, че позицията на тялото на шофьора и на пътника до него да не се нарушават и при по-висока скорост. Хечбекът е оборудван и с аудиосистема с гласово управление Ford SYNC.

Факт е, че мястото отзад не е достатъчно, но пък в крайна сметка това не е семеен автомобил. Същото важи и за багажника с обем 295 литра, който няма да ви свърши голяма работа, ако предприемете сериозно пътуване с повече хора. Все пак при смъкнати задни седалки неговият обем достига 979 литра.
Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко
Всичко това обаче щеше да бъде излишно, ако под капака не е поставен подходящият за подобен автомобил мотор. Във Ford очаквано продължават да залагат на 1,0-литров EcoBoost с 3 цилиндъра и турбокомпресор, който в 3 поредни години бе избран за „Световен двигател на годината”.

Агрегатът е с променливи фази на газоразпределение и директно впръскване на горивото под голямо налягане. Във версията Red Edition той вече разполага с цели 140 к.с., което е с близо 12% повече от досегашната най-мощна модификация, разчитаща на 125 к.с.
Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко
Общо взето тези 140 к.с. са напълно достатъчни, за да ви накарат да се чувствате отлично на пътя. Максималният въртящ момент е 180 Нм, като при режим Overboost за кратък период от време достига 210 Нм. Агрегатът е комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия с променени предавателни числа. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9 секунди.

Red Edition разполага със спортни настройки на електрическото сервоуправление, а окачването е снижено.
Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко
Обявеният от Ford разход на гориво е 4,5 л/100 км, но няма какво да си кривим душата – той е почти непостижим в реални условия. При по-динамично каране Red Edition харчи около 7 л/100 км в града, докато извън него всичко зависи от това колко натискате педала на газта.

В България Ford Fiesta Red Edition със 140 к.с. се предлага за 31 900 лв., което е с около 9 000 лв. по-малко от спортиста Fiesta ST.

Снимки: Automedia.bg
 

Тагове: ford fiesta red edition
0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Влезеш в тунел с осветление и отблясъците и отраженията от централната конзола с този пиано лак са изключително дразнещи. А в слънчево време е просто задължително да си със слънчеви очила. Много е гадно. За седалките споменах. Като дървена пейка са. Изобщо Фиестата е абсолютно недоразумение. Пестили са прекалено много, а е продават прекалено скъпо. Единственото което ми харесва е външния вид на колата. Нищо друго. Нито динамика, като динамика, нито е икономична, нито нищо.Пълен провал според мен
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Нали написах по-долу колко дава. Не точно този, а 100 к.с. който е, т.е. по-слабия мотор. Този 140 к.с. ще е сигурно 1-2 литра отгоре. Него специално не съм го карал и не мога точно да кажа колко е. Интериора наистина е отблъскващ. Правих тест драйв, защото търсих малка кола и се подведох по рекламите за тази. С нищо не ме спечели, а цените са просто нереално високи. Вътре е всичко твърда и евтина пластмаса. Тук гледам конзолата не е пиано лак.Повечето са с такава пластмаса и е отвратително.
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Не съм карал този модел на фиеста даже изобщо не се сещам да съм го правил с фиеста,преди 2 год. търсих някакъв компактен автомобил за приятелката ми и точно интериора ме отблъсна доста,а и високите цени на екобуста ме отвратиха дори.. сега жената си кара 1 ката (BMW) не е нова ама.. то пълно щастие няма, радход в града реално 8-9, извън града под 7 е напълно достижим без прекалено пестене. Интересно ми е тия екобуст какъв разхот дават реално,ако някой има опит да сподели?
  • #4
    7 rate up comment 15 rate down comment
    СРАМ и ПОЗОР! ( преди 8 години )
    Тази въшка е пълна пародия- 0-100 за 9 сек.....BMW 320д от 2002 го прави за 8,9 сек -справка http://***.***-data.net/bg/?f=showCar&car_id=9981...... 15 год. дизелово Бмв за 5000лв е с по-добра динамика,разход и обем от нова кола 2015год за 32 000лв....СРАМ и ПОЗОР!
  • #3
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    И пестенето не свършва до тук. Седалките са, като дървена пейка. Возията е като на каруца и могат да ви паднат пломбите или да ви се разбият камъните в бъбреците. Спестили са и от трансмисия. Сложили са 5-степенна,което е смешно за тази мощност. Като стана дума за мощността тази въшка със 140 к. с. и уж модерен двигател с директно впръскване ускорява за 9 сек. Смешно е просто. Смешен е и разхода който обявяват. Екобутс 1. 0 със 100 к. с. под 7/100 не пада. За среден разход говоря.
  • #2
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Отвън ми харесва с дизайна който откраднаха от Астън Мартин. Вътре обаче е пълна отврат. Тази централна конзола с тази форма и претрупана с копчета, които на всичкото отгоре са и много малки. Ако ти трябва нещо да натиснеш, голямо търсене ще падне. За екранчето просто нямам думи. Колегата под мен го е написал. Телефона ми е с по-голям. Изобщо е пестено, пестено, че чак са се забравили. Ако цената беше ниска, да преглътнеш недостатъците, а тя дори е доста висока.
  • #1
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    телефона ми има по-хубав и по-голям екран. Това нещо с копчетата на средната конзола е позорно.