IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко

Тествахме една от последните модификации на бестселъра на Ford

Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко

Един от най-добре продаващите се модели на Ford – хечбекът Fiesta, продължава да се ползва с огромна популярност. Автомобилът бе обновен преди 3 години. Тогава получи 1,0-литровия бензинов двигател EcoBoost, благодарение на който бяха привлечени още клиенти. Към мотора може да добавим свежия дизайн и отличното пътно поведение, и така да разберем защо Fiesta продължава да бъде сред отличниците на пазара.
Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко
Във Ford обаче не лежат на стари лаври и продължават да развиват модела. Една от последните версии е Red Edition, която имахме възможност да изпробваме. Автомобилът е предназначен за младите хора, обичащи спортния и активен начин на живот. Затова и модификация първоначално е достъпна единствено за версията на модела с 3 врати.

Няма как да не признаем, че автомобилът изглежда впечатляващо с комбинацията от червена каросерия и допълнителни елементи, боядисани в черно. Неслучайно използваните цветове са наречени Race Red (състезателно червено) и Panther Black (черна пантера). Те стоят чудесно в комбинация със заострените брони, големия спойлер отзад и праговете, заимствани от Fiesta ST. Решетката на радиатора е черна, такива са и въздухозаборниците и 17-цоловите джанти.
Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко
Като цяло интериорът е с подчертана спортна насоченост. Воланът, седалките и дори стелките – всичко е добре комбинирано с външния вид на хечбека. Седалките са удобни, като са направени така, че позицията на тялото на шофьора и на пътника до него да не се нарушават и при по-висока скорост. Хечбекът е оборудван и с аудиосистема с гласово управление Ford SYNC.

Факт е, че мястото отзад не е достатъчно, но пък в крайна сметка това не е семеен автомобил. Същото важи и за багажника с обем 295 литра, който няма да ви свърши голяма работа, ако предприемете сериозно пътуване с повече хора. Все пак при смъкнати задни седалки неговият обем достига 979 литра.
Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко
Всичко това обаче щеше да бъде излишно, ако под капака не е поставен подходящият за подобен автомобил мотор. Във Ford очаквано продължават да залагат на 1,0-литров EcoBoost с 3 цилиндъра и турбокомпресор, който в 3 поредни години бе избран за „Световен двигател на годината”.

Агрегатът е с променливи фази на газоразпределение и директно впръскване на горивото под голямо налягане. Във версията Red Edition той вече разполага с цели 140 к.с., което е с близо 12% повече от досегашната най-мощна модификация, разчитаща на 125 к.с.
Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко
Общо взето тези 140 к.с. са напълно достатъчни, за да ви накарат да се чувствате отлично на пътя. Максималният въртящ момент е 180 Нм, като при режим Overboost за кратък период от време достига 210 Нм. Агрегатът е комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия с променени предавателни числа. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9 секунди.

Red Edition разполага със спортни настройки на електрическото сервоуправление, а окачването е снижено.
Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко
Обявеният от Ford разход на гориво е 4,5 л/100 км, но няма какво да си кривим душата – той е почти непостижим в реални условия. При по-динамично каране Red Edition харчи около 7 л/100 км в града, докато извън него всичко зависи от това колко натискате педала на газта.

В България Ford Fiesta Red Edition със 140 к.с. се предлага за 31 900 лв., което е с около 9 000 лв. по-малко от спортиста Fiesta ST.

Снимки: Automedia.bg
 

Тагове: ford fiesta red edition
0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Za tretata generacia Yaris niamam zabelejki osven 4e niama TS,koeto da raznoobrazi gamata. Vkarali sa pove4e stil v poslednia Yaris,koeto e pohvalno sy6to. Luksozen hrom po re6etkata i interiora, malko upscale idva,koeto se haresva na mnogo klienti.
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Men pyk to4no tova mi haresva,4e kilometraja e po sredata to4no pod pogleda na voda4a ot pytia. I tova pravi kolata razli4na i po-interesna dori. I po-moderno mi izglejda - elektronen kilometraj po sredata kato v sovalka ili samolet bravo,haresva mi na mene mnogo!
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Govoria za pyrvia Yaris ot 1999-2006 godina TS 1.5 106 konia, perfektno tablo perfekten interior i krasiv vyn6en vid. Tova e edna ot nai-dobrite malki koli v sveta zaedno s tezi na Daihatsu. Yaris ot 2006-ta toest vtora generacia sys6to e bonbon, prekrasen vyv vsiako otno6enie, no TS e 1.8 i e prekaleno goliam motor za tazi kola. Zatova Yaris 1 generacia e perfektnia izbor za takava kola - krasiva, pyrgava, sportna, zdrava i opravia6ta nastroenieto kola.
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    IT ( преди 8 години )
    Хмм Фиестата била с гадни пластмаси...аа грозния Ярис с какво е отвътре...кожа,махагон,полиран,алуминий.... !?!?хаха Тойота феновете са смешни и жалки :) Аа точно пък Ярис 200611 е със трагичен дизайн на интериора и евтини материали и няма екземпляр от този период на вторичният пазар който да не скърца като каруца :))) Иначе подкрепям мнението че интериора на новата Фиеста не е много добър и някак си не се вързва с този наистина динамичен външен вид който има автомобила :) От този клас Новото Рено Клио ме радва най-много :) а що се отнася до качеството на материалите твърдите пластмаси са нещо нормално за класа....
  • #13
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хонда Джаз е също добра кола, но за съжаление държи доста висока цена и трудно се намира.Ярис и Айго са най-добрите и качествени в този калс, а Маздата е най-хубава. киа рио не бих взел в никакъв случай. Хваща окото, но е компромис спрямо японките. Немските предложения са много, много зле в този клас. Скъпи и са пълни ***. По-добре Корса или Фиеста вместо нещо немско! Сега, някой да не скочи, че са немски!
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не се учудвам че е едва 9 сек. до 100...с джанти 17-ки...ми да и бяха сложили 18-ки...с тази мощност трябва да е макс на 16-ки!И мойта е със 17-ки (не Фиеста) с подобна мощност, но динамиката е по-добра. Така, че оправданието за гумите е нелепо. По-скоро скоростната кутия бих казал е причината. Не знам защо са сложили 5-степенна. Освен да икономисат от крайната цена не виждам нищо друго логично.
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Защо се намесва Тойота, като за тях не става изобщо на въпрос. Явно някой стават и лягат с тази марка. Между другото този модел на Ярис за който се споменава е модел 1999 г. Значи Тойота са имали още тогава бегачка със същите показатели. Тук обаче за Форд става на въпрос и да не намесваме други. Интересно ми е изпилено 3-цил.моторче 1 л. със 140 к. с. какъв ли ресурс има? 100-150 000 км. дали ще може да изкара? Аз лично се съмнявам.
  • #10
    6 rate up comment 8 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Predpo4itam Toyota Yaris TS 1.5 106 konia, 0-100km./h. 9 sec., toest mnogo po-efektiven i dinami4en iaponski motor i e Toyota!
  • #9
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ей, пубертетчета...това е автомобил, не телевизор, таблет, или телефон за да е толкова важен екрана! И двете ми коли нямат екрани, ама поне за едната съм убеден на 100% че седи на пътя мноого по- добре от повечето нови коли в класа и...никога не бих си избирал кола по големината на дисплея, а по качествата и като кола! А Фиестата си е много готина количка! Не се учудвам че е едва 9 сек. до 100...с джанти 17-ки...ми да и бяха сложили 18-ки...с тази мощност трябва да е макс на 16-ки!
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    На теста все пак не може да си напълно обективен по-отношение на разхода,предполагам си се орентирал по борд к. Но благодаря все пак, добре е когато се споделя от личен опит, а не от тубата и разни интернет източници както повечето мушмуроци от форума!