IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще прави по-модерни дизели

Съкращава значително разходите, но ще прави електрически Phaeton

Volkswagen ще прави по-модерни дизели

Германският автомобилен концерн Volkswagen (VW) продължава да чувства болезнено последиците от скандала с манипулирането на данните отработени газове и ще съкрати значително инвестициите в основната си марка и ще заложи на по-модерни дизели.

Volkswagen преосмисля дизеловите си двитагели. Снимка: Ройтерс

Заради високите разходи покрай Дизелгейт в поделението VW ще се съкратят разходи в размер на 1 млрд. евро на година. Изпълнението на програмата за икономии ще бъде ускорено, обяви компанията. Освен това в базирания във Волфсбург концерн ще преосмислят стратегията си по отношение на дизеловите коли.

Новият ръководител на марката VW Херберт Дис обяви в комюнике, че сегашната програма за икономии ще бъде приложена по-бързо от предвиденото. Още преди седмица групата посочи, че инвестициите ще бъдат подробно преразгледани и някои от тях ще бъдат замразени или отложени.

Дизеловата технология на компанията в Европа и Северна Америка ще бъде променена и ще бъде инсталирана друга - SCR (селективна каталитична редукция) и AdBlue (уреа), за да бъдат намалени вредните газове от дизеловите двигатели, уточни Херберт Дис.

Ще се заложи на електрически автомобили, като следващото поколение на луксозния Phaeton ще има напълно електрическо задвижване.

„Марката Volkswagen се преобразува наново за бъдещето“, поясни Дис. „Ние ще станем по-ефикасни, ще преобразуваме продуктовата палитра и основните технологии и с ускорената програма за икономии ще спечелим пространство за снабдяването ни с технологиите на бъдещето“, допълни той.

И по отношение на дигитализацията VW възнамерява да е пионер, обещава Дис. По отношение на свързването и системите за асистенция на шофьорите ще бъде дефиниран нов стандарт.

Преди повече от три седмици VW обяви, че е манипулирала чрез софтуер тестовете за отработените газове при дизеловите автомобили. Концернът е заплашен от глоби за милиарди и скъпи съдебни дела.

Бившият главен изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн, който подаде оставка на 23 септември, ще напусне всички останали постове в компанията.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: volkswagen group
0 от 500
  • #7
    22 rate up comment 4 rate down comment
    до бенца ( преди 8 години )
    Киро,Кирооо... Пази Боже. Света не се върти около теб и никога няма да започне. И по-важното е, че на никого в същия този свят не пука какво мислиш и колко ти е акъла...
  • #6
    37 rate up comment 12 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    СОЦваген досега без икономии вадеше пушливи и лъжливи ***!Представете си с икономии какво "чудо" ще става!
  • #5
    22 rate up comment 4 rate down comment
    razgradski pop ( преди 8 години )
    нито дума за най-важния проблем: липса на прозрачност...
  • #4
    15 rate up comment 45 rate down comment
    Киро бенца ( преди 8 години )
    Абе аре като се толкова модерни си купете "електрически автомобил" или "водород". Аз си предпочитам дизела и хич не ме интересува колко замърсява и други подобни глупости. Дизел + автоматик за мен няма по-добра комбинация!
  • #3
    37 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    почнаха партенките....
  • #2
    47 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Модерен дизел няма такова понятие.Има модерни хибриди и автомобили на водород.Да не връщаме историята назад.
  • #1
    50 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    каквото и да правят е ясно едно - технология използваща горивото дизел НЯМА как да е чиста и екологична. Нито ДПФ-а работи добре в градска среда и при високи натоварвания, нито пък останалите системи за намаляване на вредните емисии при дизелите, просто тази технология е *** и трябва да се ограничи само за използване в камионите, корабите и подобни транспортни средства, а не масовите автомобили - там трябва да има хибриди, водородни и ел. коли. Бензиновите стават за сега, но за сега...