IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите

Тествахме новото спортно комби на японската марка

Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите

Увеличени размери, безброй модификации, универсален дизайн и богата гама бензинови и дизелови мотори - това е тенденцията при новите модели автомобили на пазара в Европа. С тях обаче не се съобразява най-новият представител в гамата на японската марка Subaru - комбито Levorg. Проектираният специално за Япония автомобил е вече в Европа, като имахме възможната да го изпробваме.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Levorg представлява спортно комби, с което Subaru се завръща към корените си. А именно спортен дизайн и двигатели с турбо. Всъщност японците описват модела като "иновативно комби", тъй като при разработката му са следвани три основни принципа - спорт, практичност и безопасност - досущ като при кросовърите. За първият отговарят двигателя, трансмисията, управлението и окачването, практичността е подсигурена от просторните салон и багажник, а множеството системи за сигурност правят Levorg една от най-безопасните коли на японската марка.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
В основата на Subaru Levorg е платформата на суперспортиста WRX STi, известен доскоро под името Impreza WRX STi. От най-новото поколение на рали иконата са заимствани елементи от дизайна и редица технологии, като въпросното шаси е с цели 40% по-здраво от това на петото поколение Legacy.

Въпреки че има редица сходства с STi, новият Levorg представлява заместник на комбито Legacy. За това подсказва дори името му, което представлява съкращение от LEgacy reVOlution touRinG. Като цяло Levorg е създаден, за да предложи микс от качествата на STi и Legacy. А именно спортна тръпка и практичност.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
На габарити новият автомобил е малко по-компактен от петата генерация на Legacy, но реално интериорът и обемът на багажника му превъзхождат тези при най-популярната, четвърта генерация на модела.

Размерите на Levorg са дължина от 4690 мм, широчина от 1780 мм, височина от 1485 мм и междуосие от 2650 мм. Багажникът демонстрира обем от 522 литра (1446 литра при сгъването на задните седалки). За сравнение, при Legacy 5 багажникът предлага едва 4 литра повече, а този при Legacy 4 разполага със само 459 л.

Докато сме на тема Legacy, ще се спрем на двигателя на Levorg. В Европа комбито ще е налично със само един агрегат. Той е бензинов, има обем от 1,6 литра и генерира 170 к.с. и 250 Нм - показатели, които надминават тези на популярния 2,5-литров атмосферен двигател на Subaru. Освен това въртящият момент е наличен при много по-ниски обороти - в целия диапазон между 1800 и 4800 об/мин.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Двигателят с twin scroll турбо няма да ви залепи за седалката, но би трябвало да задоволи нуждите дори на любителите на високите скорости. Ускорението 0-100 км/час отнема приличните 8,9 секунди, а максималната скорост е 210 км/час. Разходът на гориво e в рамките на 7 л/100 км.

Една и трансмисията за мотора - вариаторна с електронно програмирани 6 предавки, които могат да се сменят ръчно чрез пера на волана. Тя е сходна с тази при последния Forester, като познатото от подобни кутии усещане за "буксуване" е почти напълно изчистено, а представянето й може да бъде сравнено с това конвенционален автоматик. Основните предимства на CVT кутията са малките размери и ниското тегло.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Както е добре известно, само двигател и трансмисия не са достатъчни, за да направят един автомобил динамичен. За целта са задължителни добри шаси и управление, както и добра система за задвижване.

Задвижването на Levorg е типичното за Subaru - Symmetrical AWD. При нормално каране, системата разпределя въртящия момент между двата моста в съотношение 60/40 в ползва на предния. При загуба на сцепление на един от двата моста обаче, системата може да прехвърли почти цялата тяга на другия.

Налична в стандартното оборудване е и системата Active Torque Vectoring, която ограничава недозавиването, увеличавайки въртящия момент към задното външно на завоя колело.

Интересна също така е и технологията, която предлага два режима на управление на автомобила - стандартен и спортен. Те се избират чрез бутон на волана, като влияят на работата на мотора, задвижването, трансмисията и волана с ел. усилвател. В режим I-mode двигателят работи при по-ниски обороти, трансмисията сменя предавките по-плавно, а воланът е по-лек и индиректен. В режим S-mode воланът става много по-директен, трансмисията сменя скоростите ударно и при по-високи обори, а двигателят е осезаемо по-отзивчив. В този случай потреблението на гориво е малко по-високо - около 8 л/100 км.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Салонът е изработен отлично, с качествени материали, отчетливи уреди и удобни седалки

Що се отнася до окачването, то е по-скоро твърдо. Тестът на Levorg протече на добре асфалтираните и изпълнени със завои планински шосета в околността на Милано, Италия, където представянето на колата определено ни впечатли. Стегнатата возия (джантите на тестовия автомобил са 18-инчови) вероятно няма да бъде така комфортна по българските пътища, но пък от друга страна окачването поема неравностите изключително тихо. За съжаление обаче е спестено от шумопоглъщащи материали, като при по-груб асфалт шумът от гумите е доста отчетлив в салона. Просветът е стандартен за лек автомобил - 14 см., а тегло на модела в заредено състояние е 1531 кг.

Основно предимство за динамиката на Levorg изиграва и разположението на двигателя. Агрегатът е боксер и има срещуположно разположени цилиндри, което позволява поставянето му максимално ниско в шасито - по-ниско от всеки друг тип двигател . А това се усеща особено в завои или рязка промяна на посоката на движение.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Резервна гума липсва, под кората има допълнително отделение за предмети

По отношение на оборудването, Levorg може да бъде снабден с редица технологии за комфорт и безопасност, повечето от които са включени в по-високото ниво на оборудване. Можем да изброим автоматичното превключване от дълги на къси светлини, системата за предупреждение за автомобил в сляпата зона на огледалата, системата за предупреждение за трафик при движение на заден ход и др.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Предлагат се и аксесоари STi - прагове, преден и заден спойлери

Богатото базово оборудване е подплатено и с материали от много високо качество в салона. Таблото е покрито с мек на допир материал, като освен това множество елементи са покрити с кожа с контрастиращ син шев. Като цяло обстановката в салона е спортна, но и много комфортна.

В унисон е създаден и екстериорът, който демонстрира няколко "лица". Предната част е доминирана от динамична броня и капак на двигателя с голям отвор за въздух, а отзад се виждат две масивни тръби на изпускателната система, между които има дифузьор. Погледнат отстрани обаче автомобилът представлява типично семейно комби.
Subaru Levorg не се съобразява с тенденциите
Въпреки многобройните качества на модела, Subaru не очаква Levorg да се превърне в бестселър. Това е повече от логично. Все пак колата се предлага само като комби, с един двигател и с една трансмисия. Нивата на оборудване са две. Като основен неин конкурент се посочва Volvo V60. Реално обаче Levorg няма аналог на пазара, което го превръща в изключително предложение. Той не е създаден да се хареса на всеки. Предназначен е за хората, които се нуждаят от семейна кола, но държат на тръпката при шофиране.

Продажбите на Subaru Levorg ще стартират на салона в София (17 - 25 октомври), когато ще се състои и локалната му премиера. По-достъпната версия започва от 54 888 лв с ДДС, а върховата, при която липсва единствено карта с навигация, има начална цена от 62 888 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

 

Тагове: subaru levorg
0 от 500
  • #15
    20 rate up comment 2 rate down comment
    до: Субару ( преди 8 години )
    продължениеСуби е нишов клас автомобили, а не масов. това е едно от нещата, които харесвам. Другото е, че са различни от останалите и винаги познаваш коя кола е Суби. Надеждни са, здрави, корави и най-важното им качество е, че са високо проходими. Наистина са такива и много трудно ще те оставят някъде на пътя, защото не могат да преминат. Хубавото е че ги правят в Япония, а не някъде другаде. 100% японско качество. Мога още много да ти пиша за марката, която, както виждам никак не познаваш...
  • #14
    6 rate up comment 24 rate down comment
    СКЪПО ( преди 8 години )
    ОЩЕ 7 бона и бмв 320i комби 184 коня! нема начин да предпочета това шумно комбЕ
  • #13
    4 rate up comment 12 rate down comment
    до: Субару ( преди 8 години )
    Аман от такива псевдо-фенове. Сигурне съм дори, че нямаш и никога не си имал Субару. 3 коли са минали през ръцете ми от тази марка и съм и голям фен, но няма как да съм фен тип кон с капаци, като немските фенове, които от немското друго не признават. Колкото и добра марка да е Субару си има и своите недостатъци, които няма как да знаеш, намеквайки ти по-горе защо. Обезшумяването, високата цена,разхода на гориво за някой модели,а в последно време и надеждността по отношение дизелите и 2,5 боксера
  • #12
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Егати красотата, влюбен съм в тази кола. Много ми харесва, дано да мога да си я позволя скоро. Само ниския просвет ме притеснява, затова засега XV е по добрия вариант, тъй като карам основно градско.
  • #11
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    при върховата версия липсва навигация ? е как така бре хора? и защо пак никой не е написал колко килограма тежи колата? според мен това доста хора ги интересува
  • #10
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    На 4-та снимка в статията над надписа на капак на двигателя ясни се вижда интеркулера. Само че повечето от пишещите тук не могат да си намерят зад***а дори по карта! Типичните хейтъри, които оплюват нещо преди дори да имат бегла представа за какво става въпрос реално.
  • #9
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Така е, точно под този отвор на по-старите турбо модели е разполеожен интеркулера. Тук сигурно е същото. Казано с други думи не е случайно направен като на някой други марки коли :).
  • #8
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Nev ( преди 8 години )
    Точно отвора на капака е една от отличителните черти на Субару от години! И както ви е казал колегата под мен, не е за украшение, а защото от там се охлажда въздушния охладител. Във версиите СТИ дори там има дюза за впръскване допълнително на вода.
  • #7
    33 rate up comment 5 rate down comment
    Субару ( преди 8 години )
    След няколко коментара се втрещих: 1-во колата не е евтина, защото е качествена, ако не ви харесва си купете дачия или Great wall. И 2-ро отвора на предния капак, не е гъзария а необходимост, тъй като двигателите са боксерови и отвора служи за охлаждане. Понякога имам чувството че пишете коментари колкото да не заспите...
  • #6
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    не разбирам, защо не са сложили атмосферката 2.0 с 200 к. с. !? прекрасен и икономичен двигател с отлични характеристики. няма турбота и глупости. максимално опростен и надежден, а карането му е голямо удоволствие. за тази цена, която искат и за това комби, това според мен е правилният двигател. като искат гореща версия и казват, че има гените на сти да му сложат турбина и да го направят 300+к.с. честно казано не бих дал толкова пари за кола с 1,6 турбиниран мотор,освен нисмо с 215 к. с.