IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизеловият скандал нараства

Концернът е знаел за проблема още през 2014 г., засегнати са коли и в Европа

Дизеловият скандал нараства

Още през декември миналата година американското представителство на Volkswagen е било уведомено за проблема с дизеловия двигател, чиито екологични резултати не отговарят на реалните. Тогава представители на Калифорнийската агенция за защита на околната среда (CARB), както и на тази на САЩ - EPA, са решили да предоставят шанс на производителя да изтегли от пазара автомобилите си с този агрегат, след като са получили уверение, че проблемът лесно може да бъде отстранен.
Дизеловият скандал нараства
Прессекретарят на CARB - Дейв Клегерн, потвърди пред Ройтерс, че в началото на тази година Volkswagen е изпратил писма до своите клиенти, като е поискал да закарат своите автомобили при дилърите, за да им бъде поставено ново програмно обезпечение. Благодарение на него изпускателната система на машините е щяла да работи още по-добре. В писмата клиентите са били уведомени, че в някои от щатите на САЩ техният автомобил може да не успее да премине успешно екологичния тест и затова той трябва да бъде ремонтиран.

"Факт е, че Volkswagen се опита да излезе от ситуацията и дори направи крачка в тази посока, но тя така и не сработи", коментира Клегерн. И допълни, че неговата Агенция предприема всички мерки, за да изпълни препоръките на правителството на САЩ, което на няколко пъти се занимава с разликата в екотестовете, направени в реални условия и в лабораториите.

Скандалът набира сила и в Европа, след като германският министър на транспорта Александър Добринд призна, че манипулации в резултатите от тестовете има и при автомобили, движещи се на Стария континент. Испанският El Pais съобщи, че компанията Seat, която е собственост на Volkswagen, е оборудвала 500 000 свои коли с проблемния мотор. Говорител на Seat потвърди, че има автомобили с такъв мотор, но не пожела да разкрие броя им.

Снимка: Volkswagen

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #32
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    И за какво ми е двигател на 1 милион! На кого въобще му трябва? Аз и 300к км няма да направя на моята. Ще съм я сменил много преди това...
  • #31
    3 rate up comment 4 rate down comment
    японска печка ( преди 10 години )
    Дошко май се е развихрил и тука,Доше ко става бе,как е Хондето ,останаха ли му здрави ламаринки или ръждата вече го изяде тотално.?
  • #30
    3 rate up comment 4 rate down comment
    jey leno ( преди 10 години )
    Браточки,вече всики двигатели се правят почти еднакво,това със двигатели на по 1000000 км при леките коли ,вече е рядкост.Само при камионите се правят по яки двигателите,я си задайте въпроса защо Мерцедес,Ман,Скания и Волво доминират при тировете????
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    275 000 - 145 000 = 130 000 км без проблеми. Чукча читател, чукча писател. Тук бисерите следват един след друг...
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    Аз съм с 1,9 ТДИ.Тоя умния с маслото по картинки продължава. За едно си прав. В Порше Юг не съм сменявал масло,защото такова няма!Снимката му е в потребителските тестове със знака за собственост на Порше под номера, поради взетия на лизинг, чисто нов Пасат. Ти ми кажи къде се сменяват масла при коли в гаранционен срок,ако въобще знаеш. Нещо повече?
  • #27
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до: анонимен ( преди 10 години )
    Откачалката си точно ти. Имаш уж Патас и си му сменял маслото, а не знаеш колко е то. Хората ти изкараха официалните характеристики на модела и точно колко масло събира с и без масления филтър, но ти продължи да лъжеш и почна да се обяснява, че на щеката колко щяло да покаже. Излъга, че си го поддържал в Порше Юг. Ако го беше правил, щеше да знаеш, че маслото винаги ти го наливат до чертичката МАХ. Та лъжите ти ги знаем много добре. И снимки щеше да показваш тогава, но се скри. ***!
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За кой Патас говориш и с кой двигател? С ПД ли е или от по-новите? Имал съм ги и те питам, защото и двата и доста се учидвам, че за 275 000 км. нищо не си правил. Сигурно нещо неземно си взел. За тези км. до сега много неща трябва да си сменил, но съм сигурен, че лъжеш за това кажи с кой двигател си!
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Димитрав ( преди 10 години )
    Аз също карам вече над 100к км Пасат Б6 без проблеми, като изключим падналия на някои места по дръжките на вратите лак. Тук плюят непрекъснато колко били чупливи. Ако това е чупливо...!
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    Бъчваря пише умни неща, прошляците плюват! Преди време един ми показваше колко масло събира моята кола по картинки от нета, при положение че аз го сменявам вече 8гБъчварю не си хвърляй бисерите на прасетата!Пълно е с откачалки!!!
  • #23
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Gosho Vectrata ( преди 10 години )
    Огромни мощности и въртящи моменти при супер минимален разход на гориво и супер минимални вредни емисии. Да да ама не. Това важи за всички производители.