IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хибридният RAV4 харчи под 5 л/100 км

Toyota показа европейската версия на кросовъра

Хибридният RAV4 харчи под 5 л/100 км

Toyota официално представи варианта за Европа на хибридния си кросовър RAV4, оборудван със система за рекуперация на топлинната енергия. Това стана на автосалона във Франкфурт, предаде пратеникът на Automedia.bg.

Американската версия бе показана още през април, но тогава от Toyota не съобщиха точните характеристики на всъдехода. Вече е известно, че в силовия му агрегат влизат 2,5-литров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електромотор и комплект никел-метал хидридни батерии.

Общата мощност на задвижващата система е 197 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,7 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. От Toyota официално обявиха, че средният разход на хибридния RAV4 e 4,9 л/100 км.

Моделът е оборудван със система за рекуперация на енергията при спиране. Хибридният кросовър може да рекуперира не само кинетичната, но и топлинната енергия, отделяна от агрегата. Аналогична система се използва и от болидите във Формула 1.

В зависимост от нивото на оборудване хибридният RAV4 ще се предлага както с предно предаване, така и със система 4х4. Във втория случай ще се поставя електромотор на задната ос, който ще подпомага придвижването при хлъзгава настилка и потеглянето от място. Мощността на този двигател е 68 к.с.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #32
    40 rate up comment 8 rate down comment
    Пешо-хибрида ( преди 8 години )
    "Цикъл на Аткинсон - Загуба на мощност и вътящ момент"Японеца е помислил много добре за тези неща. Там където трябват въртящ момент и мощност се намесват електродвигателите и компенсират. Уникалното на хибридити на Тойота е, че ползват два източника на здвижване, които се допълват и работят в абсолютен синхрон. Недостатъците на единия се компенсират от другия и обратното. При моно системите на задвижване недостатъците няма от какво да се компенсират. Сега някой да не каже, че има съвършен ДВГ!
  • #31
    37 rate up comment 8 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 8 години )
    "Цикъл на Аткинсон - Загуба на мощност и вътящ момент"Мда, ама постига по-висока термодинамична ефективност, заради по-високата степен на експанзия. ДВГ в нория Приус е с 40% ефективност - абсолютно без аналог за бензинов ДВГ.
  • #30
    32 rate up comment 15 rate down comment
    bmw e60 ( преди 8 години )
    Цикъл на Аткинсон - http://***/1V4Xv9hЗагуба на мощност и вътящ момент и основно използван за маркетингови цели за зелени двигатели.
  • #29
    37 rate up comment 13 rate down comment
    ммм ( преди 8 години )
    RRE S3 момче ти на какви лекарства си или присъства лично на аварията в Чернобил ?!?
  • #28
    44 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Японците имат хибриди и в компактния клас, европейците на този етап - само в луксозния клас. Резултат - една тойота държи над 80% от хибридния пазар на света.
  • #27
    47 rate up comment 11 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    skodka yeti moje da ia sravniava6 samo s dacia duster i neinoto kopie po6lia vw tigan,vsi4kite sa po6li plastmasarii kato dacia e nai-dobre sglobenata.
  • #26
    46 rate up comment 11 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    koktoreza4ka=noktoreza4ka po otno6enie na po6lata taburetka na folksvagen4e kopirana ot dacia duster.
  • #25
    46 rate up comment 12 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    elegantnost niama pri vurstadjiite s rijavi mustaci i bireni shkembeta muhahahaha elegantnostta i stilyt sa samo pri iaponskite marki. Tigan izglejda kato kvadratna taburetka s prednica koktoreza4ka tova ne moje da byde stil syjaliavam.
  • #24
    37 rate up comment 24 rate down comment
    Рудолф ( преди 8 години )
    Поставяме това жалко недоразумение до Тигуан и разбираме за пореден път че елегантност е нещо което Господ е спестил на жълтениците.
  • #23
    39 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    тойота и качество това е оксиморон. Все едно да кажеш млад старец или дървено желязо. толкова са качествени че журналистите като тестваха приус написаха че пластмасите по таблото се напуквали по-бързо от колкото можело да се напише. Организацията на потребителите в САЩ препоръчваше на американците да не си купуват приус заради евтините материали в колата и лоша возия, като добавим многомилионните сервизни акции, милионите клиенти на Тойота, които я съдиха, рекордните глоби наложени на Тойота в САЩ за укриване на дефекти и т.н. и т.н... само показват, че Тойота и качество са несъвместими неща. Относно статията за този хибрид, не виждам никакъв смисъл от него, защото поне от Тойота дават същия разход и за дизеловия си РАВ, но вероятно ще е доста по евтин. Май цялата история с хибридите на Тойота е мижай да те лъжем.