IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen стана номер 1 в света

През първото полугодие германският концерн е продал 5,04 млн. автомобила, докато Toyota е пласирала 5,022 млн. коли

Volkswagen стана номер 1 в света

В преследването на първото място сред най-големите автомобилни производители в света поне през първите шест месеца на годината германският концерн Volkswagen успява да се наложи срещу най-близките си конкуренти. Въпреки слабите продажби базираната във Волфсбург компания се справя като цяло добре, защото всички други отчитат по-сериозни спадове, предава Bloomberg.

Снимка: Ройтерс

Въпреки някои слабости в продажбите през първите шест месеца на годината Volkswagen стана най-големият производител на автомобили в света. Европейският лидер изпревари по продажби своя японски конкурент Toyota.

Тази етапна победа обаче се дължи в голяма степен на слабости в Toyota. До края на юни тази година компанията е продала 5,022 млн. коли от марките Toyota, Daihatsu и Hino, съобщи концернът. Това е спад от 1,5 на сто на годишна база.

При Volkswagen с неговите 12 марки продажбите през първите шест месеца спадат с 0,5 на сто до 5,04 млн. автомобила, съобщи преди дни VW. При американския концерн General Motors, който е третият по продажби производител, продажбите стагнират на ниво от 4,8 млн. коли.

Volkswagen се възползва от благоприятната тенденция в Европа, където пазарът на нови автомобили се ускори с най-бързи темпове от 5 години и половина, смекчавайки удара от забавянето в Китай, най-големия пазар за компанията. За да постигне своята поставена през 2007 г. цел - да стане най-големият производител на автомобили в света, Volkswagen ще трябва да издържи на спада в търсенето, предизвикано от волатилния фондов пазар на Китай и конкуренцията от евтини модели кросовъри от китайските марки.

Икономическото развитие в Китай обаче дава все по-често повод на експертите от индустрията да се замислят за бъдещето на германския концерн. През първата половина на годината VW е продал в страната с 3,9% по-малко автомобили, отколкото година по-рано.

В сряда Volkswagen ще представи финансовите си данни за полугодието. Анализатори очакват убедителни данни.

Още икономически новини от света на автомобилите четете в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    14 rate up comment 1 rate down comment
    соло ( преди 8 години )
    Открай време, българите сме подвластни на германските автомобилни настроения и реклами,което се отразява на обективната преценка.Мисля, че продажби на един концерн с безброй марки не убеждава мислещите читатели, че точно марката, чието име носи концерна е символ на качество.
  • #11
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    абе тука само спамери и манипулатори, всяка нова кола е хубава, въпрос на дизайн и предпочитания
  • #10
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не е важно да си номер 1, а да правиш качествени коли.
  • #9
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз имах глупоста да купя нов Пасат.От магазина до вкъщи ми даде първия проблем.Доливането на масло ми стана основното занимание.Зададох въпрос в магазина отговора беше да не се притеснявам нормално било всички били така.Продадох го на 90000км и се родих оттогава.
  • #8
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Поредната партенка. Последните няколко год. ни заливат с подобна помия как видите ли ФВ станали този месец първи, следващото тримесечие, полугодие, че даже се опитаха за цяла година да излъжат, но независимите агенции, които отчитат продажбите ги скастриха и те си седнаха на трибуквието. Тази година пак се почна със старите лъжи и манипулации. Наглостта еим е такава, е досега отчитаха на почти всички пазари спад на продажбите, а изведнъж станали първи при условие, че при Тойота има мин. спад.
  • #7
    14 rate up comment 10 rate down comment
    До kolio ( преди 8 години )
    Брат ти да не си е купил рено случайно? Я пак погледни.
  • #6
    10 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе сандъци. Щом продаваш много си масовка, а масовките никога не са престижни и хубави. Даже лукс им поделения лексус и хауди са бараки. Ако имаш възможност си взимаш Мерцедес или БМВ, ако имаш големи възможности Мазарати, Ролс и т.н. А тия се борат кои ще произведе повече скрап, едно време всички знаеха че GM са кашони, ами честито и на ФВ и на Торошота, докараха нивото на GM.
  • #5
    13 rate up comment 20 rate down comment
    Kolio ( преди 8 години )
    Брат ми си купи чисто нов Пасат.Китайски ***.климатика не му работи,а е чисто нов.камерата за обратно виждане.Растропа се на 3 месец.Постоянно е в сервиза и немогат да го оправят!Викам му върни им го а онези викат,че нищо му няма!
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Борещият се световно лидерство германски производител Volkswagen продължава да изпитва трудности със своята основна марка. И то става дума за толкова популярни модели като Golf и Passat . Най-проблемни са автомобилните пазари в Китай, Русия, САЩ и Южна Америка.И през май концернът отчита спад на световните продажби на коли с този бранд. Спрямо май 2014 г. броят на доставените коли спада с 5,9 на сто до 499 500 броя, съобщават от компанията, пише AutoMedia,bg.Оказва се, че основната марка WV, с модели като Golf и Passat, отчита спад за осми пореден месец. След първите пет месеца от началото на годината като цяло брандът е продал с 3% по-малко коли на годишна база. През април намалението за четиримесечието бе 2,2 на сто.Марката Volkswagen се разви леко спадащо през май в една напрегната пазарна ситуация", пояснява директорът по продажбите Крисиан Клинглер. Той обръща внимание и на факта, че този май е имал два работни дни по-малко спрямо този през 2014 г. Това също е причина за това развитие и оказа влияние преди всичко в Европа", поясни той.И докато като цяло продажбите в родната Германия остават добри, бизнесът отслабва преди всичко в Русия (спад от 47,2% към май), САЩ ( - 4,2 на сто) и Южна Америка (отстъпление от 22,4 на сто). Сериозно е отстъплението и в Китай, където VW продава почти всяка втора своя кола. Там балансът за първите пет месеца отчита спад от 3,7 на сто на годишна база до 1,12 млн. продадени автомобила.
  • #3
    23 rate up comment 3 rate down comment
    old school ( преди 8 години )
    Изобщо да не ми ги хвалят тея платки на колела. Едно време, ако стане нещо удряш с големия чук, връзваш с малко тел и продължаваш, сега си в сервиз и плащаш огромни суми за същата счупена платка...Един стар голф ще върви, когато голф 10 го бракуват..