IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen стана номер 1 в света

През първото полугодие германският концерн е продал 5,04 млн. автомобила, докато Toyota е пласирала 5,022 млн. коли

Volkswagen стана номер 1 в света

В преследването на първото място сред най-големите автомобилни производители в света поне през първите шест месеца на годината германският концерн Volkswagen успява да се наложи срещу най-близките си конкуренти. Въпреки слабите продажби базираната във Волфсбург компания се справя като цяло добре, защото всички други отчитат по-сериозни спадове, предава Bloomberg.

Снимка: Ройтерс

Въпреки някои слабости в продажбите през първите шест месеца на годината Volkswagen стана най-големият производител на автомобили в света. Европейският лидер изпревари по продажби своя японски конкурент Toyota.

Тази етапна победа обаче се дължи в голяма степен на слабости в Toyota. До края на юни тази година компанията е продала 5,022 млн. коли от марките Toyota, Daihatsu и Hino, съобщи концернът. Това е спад от 1,5 на сто на годишна база.

При Volkswagen с неговите 12 марки продажбите през първите шест месеца спадат с 0,5 на сто до 5,04 млн. автомобила, съобщи преди дни VW. При американския концерн General Motors, който е третият по продажби производител, продажбите стагнират на ниво от 4,8 млн. коли.

Volkswagen се възползва от благоприятната тенденция в Европа, където пазарът на нови автомобили се ускори с най-бързи темпове от 5 години и половина, смекчавайки удара от забавянето в Китай, най-големия пазар за компанията. За да постигне своята поставена през 2007 г. цел - да стане най-големият производител на автомобили в света, Volkswagen ще трябва да издържи на спада в търсенето, предизвикано от волатилния фондов пазар на Китай и конкуренцията от евтини модели кросовъри от китайските марки.

Икономическото развитие в Китай обаче дава все по-често повод на експертите от индустрията да се замислят за бъдещето на германския концерн. През първата половина на годината VW е продал в страната с 3,9% по-малко автомобили, отколкото година по-рано.

В сряда Volkswagen ще представи финансовите си данни за полугодието. Анализатори очакват убедителни данни.

Още икономически новини от света на автомобилите четете в Investor.bg

0 от 500
  • #42
    6 rate up comment 6 rate down comment
    rs ( преди 8 години )
    пак лъжи тия не спряха да лъжат нямат сраммогат още 12 марки да купят и не могат да минат тойота
  • #41
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Само ще кажа, че през 2005г. Фолксваген бе с двойно по-малки продажби от Тойота и изобщо го нямаше в топ 5 при най-продаваните марки. 10 години по-късно е номер 1 в света. Това изобщо не е случайно и само лунатик като Дошо може да пише глупости. Истината е че отнесоха конглокенцията като багер цинкова кофа. Не е тайна че Ауди след като изпревариха Мерцедес вече дишат и в гърба на БМВ. В това няма нищо случайно. И това умните хора го знаят. А лудите да си пият хапчетата.
  • #40
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    VW Taro е най-надеждния модел който Фолцваген някога са имали. Естествено, това е защото е произвеждан от Тойота.
  • #39
    9 rate up comment 3 rate down comment
    VW Taro ( преди 8 години )
    Наскоро бях в Гърция и видях VW Taro. Оказа се, че това е Toyota Hilux, произведена като VW Taro. Е питам, това в класацията на къде наклня везните ???????
  • #38
    5 rate up comment 7 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Toia deto luska emblemata ni 100% e Do6kyy
  • #37
    5 rate up comment 11 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Game Over kazahhhh.Za vsi4ki toyotodjii
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Така е! ( преди 8 години )
    Тук си прав!Факт!
  • #35
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Абе от Мерцедес по добро няма. Имат във всеки клас с огромен набор от двигатели."Абе ти като си купуваш кола да не би да си купуваш по една от всяка модификация? Големия брой разновидности е за сметка на качеството. Тия дни по морето колко ръждясали W203-ки видях, не е истина.. Ако това е "най-доброто", е*ем ти и най-доброто!
  • #34
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Рудолф ( преди 8 години )
    Блясъкът на германската индустрия и славата на немското име са вечни.
  • #33
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Голфаджийте изпадат в екстаз, че карат най-масовата кола на света и не осъзнават, че всъщност са ударили дъното :)