Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Renault избра пистата „Сарте”, на която се провежда легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”, за място на премиерата на предсерийния спортен автомобил Celebration. Той е дело на възродената от французите марка Alpine, като отбелязва нейната 60-годишнина.
За разлика от показания през 2012 концептуален модел А110-50, който приличаше на суперкола, Alpine Celebration няма подобни амбиции. Французите така и не разкриха подробности за новата машина, като обещават да го сторят по-късно, но се знае, че тя е със средно разположен двигател и задно предаване.
Що се касае до задвижващия агрегат, в Alpine и Renault са се спрели на 1,6-литров бензинов турбо-мотор, който ще развива минимум 200 к.с. Той работи в комбинация с 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. Теглото на автомобила е 1100 кг., което обещава сериозна динамика.
Първият сериен автомобил на възродения Alpine ще се появи през 2016 г., обещават от компанията. Това е точно 20 години, след като марката прекрати производството на свои модели.
Снимки: Renault