IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda от ново измерение

Изпробвахме новото поколение Superb

Skoda от ново измерение

Трудно ще намерите кусури на първите две поколения Skoda Superb. Те предлагат изненадващо просторен салон, добра возия, добри двигатели и примамлива цена. Е, недостатъкът е очевиден - Superb никога не е изглеждал достатъчно добре, нито пък е предлагал най-новите технологии на VW Group. Това обаче остава в миналото, тъй като пред нас е третата генерация на флагманския модел.
Skoda от ново измерение
Напълно новият Superb определено изглежда добре, дори много добре. Не че до сега дизайнерите на чешката марка не са искали да направят своя върхов автомобил максимално привлекателен. Просто работата им е срещала спънки от факта, че колата е базирана на платформа, създадена за вече съществуващ автомобил. Новото поколение Superb продължава тази традиция и отново използва платформа на Volkswagen - тази на най-новия Passat. Архитектурата обаче е модулна - MQBb, и позволява всевъзможни изменения в размерите, а оттам и в дизайна.

Модулното шаси е развързало ръцете на чехите, позволявайки им да създадат по-динамичен автомобил, с премерени пропорции и стремителен силует. Те са оставили почти непроменена общата дължина на модела, но в същото време са увеличили разстоянието между осите с цели 80 мм. Освен това общата маса е редуцирана със 75 кг.
Skoda от ново измерение
Салонът на колата също е облагодетелстван от новата платформа. Сега пространството отзад е дори повече, а багажникът може да побере 625 литра, или с 30 л. повече от преди.

Материалите в салона са с добро качество и меки на допир, подредени в изчистен немски стил. По-високите версии, каквито бяха подготвили от компанията за международния тест драйв на модела във Флоренция, Италия, предлагат и някои доста интересни неща, заимствани от далеч по-луксозни коли. В предните врати, например, има "скрити" чадъри, а предната пасажерска седалка може да бъде командвана и от задния ред.
Skoda от ново измерение
Всички модификации, които успяхме да изпробваме, бяха оборудвани с адаптивно шаси, предлагащо няколко режима, сред които и индивидуален. Подобна система, влияеща също така на трансмисията, двигателя, чувствителността на педалите и волана, се предлага за първи път в автомобил на Skoda.
Skoda от ново измерение
Също за първи път се предлага адаптивен автопилот, който не само следва предния автомобил, но може и да завива, следейки останалите участници в движението. Сред технологиите, с които може да бъде оборудван автомобила са още система за разпознаване на знаците, система за предупреждение за сблъсък, камера за заден ход, система за автоматично паркиране и много други.

Нова и доста богата е също така гамата от мотори. Тя включва 8 турбо-двигателя - 5 бензинови и 3 дизелови, всички покриващи Евро6. И всички оборудвани стандартно със система за електронна блокировка на диференциала XDS+.
Skoda от ново измерение
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме дизеловите модификации със 150 и 190 к.с. Особено в съчетание с трансмисия DSG, агрегатите предлагат достатъчна динамика, нисък разход и плътна тяга.

По-любопитен обаче се оказа компактният 1,4-литров бензинов двигател. Той е снабден с турбо и демонстрира изненадващо добро представяне. Мощността на мотора е 150 к.с., а въртящият момент достига 250 Нм. Двигателят въобще не се усеща муден, дори напротив. С него Superb достига 100 км/час за 8,6 сек. и развива 220 км/час. А и разходът изглежда приемлив - около 6,0 - 6,5 литра на 100 км. при нашия тест.

За тези, които не искат да правят компромис с динамиката е предвиден 2,0-литров турбо двигател, който замества предлагания V6 при старото поколение. Новият мотор развива 280 к.с. и 350 Нм, като се съчетава със система 4х4 и кутия DSG. Тук ускорението до 100 км/час става за под шест секунди - 5,8 сек, а скоростта достига 250 км/час. С този мотор автомобилът спокойно може да бъде определен като RS, въпреки че при Superb такава модификация не се предлага. Агрегатът е изключително отзивчив и буквално може да накара колата да подскочи. А в съчетание със спортния режим може да достави доста високо количество адреналин.
Skoda от ново измерение
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Той е много просторен, но при управление не се усеща тежък или голям. Возията е неутрална, а воланът достатъчно отзивчив. Приятно нововъведение са множеството модерни базови и опционални технологии, сред които адаптивното шаси, благодарение на което новият Superb може да промени характера си изцяло само с натискането на бутон.

Да, Superb е станал още по-добър. Той вече не представлява орязана и достъпна версия на Passat, а пълноценен негов конкурент. Това е най-добрата Skoda досега.
Skoda от ново измерение
Колкото до цените, към момента те не са известни. По време на представянето обаче ни разкриха, че новият модел ще бъде с около 10% по-скъп от стария. Стартът на продажбите е насрочен за по-късно тази година, когато ще бъде изнесена и ценовата листа.

Снимки: Automedia.bg, Skoda

Тагове: skoda superb
0 от 500
  • #93
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Виж, кво то затова почти никой нормален човек не пише по тези форуми.Ти го доказваш на 100%. Явно, това нещо те успокоява...
  • #92
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    2-е странци простотии от някакво хлапе. Ей младеж разбери, човек с нормален доход който си цени парите не би предпочел 5 или 10 годишна лимузина пред чисто нов автомобил ниък клас просто защото няма по-ценно нещо от времето. И да няма вариант с който да не губиш време и нерви с проблемите на 5-10 годишна кола И тук някой е хванал да ти го обясни ,а ти му правиш сметки като седмокласник. Не става вапрос за шкода ,мерцедес,бмв или пежо ,а става вапрос за безпроблемна експлоатация.
  • #91
    5 rate up comment 4 rate down comment
    патил ( преди 8 години )
    Дачия разказа играта на Шкода и се принудиха да вдигнат цените.Някоя друга лайсна и безполезна екстра,за да могат балъците да се хванат на въдицата,като маймуни на лъскава пластмаса.На СоцВАГените им слагат асфалт в купетата,но дали същото го правят и с Шкода?Дали!?Абе колкото по-далеч от този концерн,толкова по-добре.Научил съм го по трудния начин това,но човек се учи от грешките си.
  • #90
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Виж, кво то затова почти никой нормален човек не пише по тези форуми. Да дал съм 1000лв отгоре, както казах е все тая, лично за мен. Цените са за актуалния модел на Супърб, новия още го няма
  • #89
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хитра политика на ВАГ в случая. Бюджетната Шкода не можаха по никакъв начин да се преборят в Дачия и вдигнаха цените, за да се намърдат в по-горен клас уж, но те пак си остават бюджетна фирма. На същите цени са и Фолксвагените, което логично поражда въпроса:Качеството на Шкода ли се вдигна или на ФВ падна, за да се намират вече в една ценова категория? Феновете на концерна, едва ли ще заменят ФВ с Шкода, макар, че Шкода е по-качествения ФВ. И двете са много надценени, но политиката им е мъгла.
  • #88
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Поредната лъже. Първо не бил сменял гумите, а после се оказа, че ги бил сменял, но не ги бил включил в сметката. После пък дизеловите и бензиновите били на една цена, но се оказа, че всъшност имало разлика, ама тя била само 1000 лв. хахаха, бази лъжеца. Ама те нищо не били тея 1000 лв бе, нищо. Ай дай тогава 1000 лв. като за теб са нищо! Предполагам и твоята не е лесна да си ***. я изкарай още нещо от торбата с лъжите!
  • #87
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Дали имам два лева в джоба си е моя работа.А и какво мислят околните малко ме интересува. Карам колата която ми е кеф и Рапид няма да карам даже и да ми я подаряват. За висенето в сервиза ги прикавай на баба си.П.П. Тези цени, които си постнал не са ли за стария модел супърб?
  • #86
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Е ти за 1000 лв разлика на 58к лв ли направи проблем?Дребни стинки на фона на общата сума
  • #85
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Пълни глупости за застраховките, личи си че нова кола не сте карали никога.Новите се застраховат на 3-4% от стойността, над 5г колите вече се застраховат на 6%. Смятай...
  • #84
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Нищо няма да застраховаш за 25 хиляди лева, защото разсъждаваш като човек без 2 лева в джоба, а най-вероятно си и такъв! Мислиш си, че със старо БМВ си тарикат, жените ще ти се лепят, мъжете ще те уважават...е, не, не сме 1995 година! Практичните хора избират нов и надежден автомобил, автомобил на който могат да разчитат, а не с който да висят в сервиза! Шкода няма претенции да е премиум, но правят добри автомобили! Аз лично предпочитам един нов Рапид, пред 10 годишна 5-ца! Въпрос на вкус!