IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-големите автомобилни компании в Китай

Чуждестранните концерни продължават да инвестират в нови заводи въпреки забавянето на икономическия растеж

Най-големите автомобилни компании в Китай

Чуждестранните автомобилни производители продължават да инвестират в свои заводи в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, макар че най-голямото икономическо забавяне в страната от четвърт век насам заплашва ръста на продажбите в бранша, предава Ройтерс.
Най-големите автомобилни компании в Китай
Снимка: Ройтерс

Пазарните лидери Volkswagen AG и General Motors не показват никакви признаци на отказване от планираните си инвестиции, докато Toyota Motor и Ford Motor също преследват в Китай нови планове за разширяване.

И това се случва въпреки забавянето на икономическия растеж, който допълнително натисна автомобилния пазар през януари-март, когато продажбите отчитат ръст от само 3,9%, в сравнение с 9,2% преди година и много под растежа от 7%, който китайската Асоциация на автомобилните производители (CAAM) прогнозира за тази година.

„Това е все още един от пазарите с най-голям ръст в света, така че ние не сме разочаровани от тези данни," казва Карлос Госн, главен изпълнителен директор на Nissan Motor и Renault, по време на откриването на автомобилното изложение  в Шанхай в понеделник. „Ние инвестираме в Китай и ние ще продължим да инвестираме в страната".
Най-големите автомобилни компании в Китай
Чуждестранните автомобилопроизводители, много от които ще представят нови продукти за Китай по време на изложението през тази седмица, не са притеснени от спада през първото тримесечие. Но ако проблемите в резултат на по-широкия икономически спад продължат до края на годината, то глобалните автопроизводители може да преразгледат своите планове за разширяване в Китай, казва Джеймс Чао, директор за Азия на компанията за пазарни анализи IHS Automotive.

Някои чуждестранни компании са с по-добри резултати от средните за пазара, като Ford, която отчита ръст от 9 на сто за първото тримесечие.

„Ние много добре съзнаваме, че част от това, което правим, е да покриваме търсенето с предлагането. Трябва да се срещаме с реалността, и ако реалността ни казва да забавим производството, ние ще забавим производството“, казва изпълнителният председател на Ford Бил Форд пред Ройтерс в понеделник, като отбелязва, че растежът в Китай все още е "доста стабилен".

Чао от IHS добавя, че пазарът все още е разделен на два сегмента, като местните производители запълват около 60 процента от капацитета на фабриките, а международните съвместни предприятия -  80-85 на сто.

Антъни Лау, базиран в Шанхай директор за изследванията на консултантската компания TNS Sinotrust, заяви, че дори и силния едноцифрен растеж в продажбите на автомобили в Китай е много по-добър, отколкото на пазарите на други места.

В Китай отиват повече от половината от общите разходи на индустрията за нови или разширявани производствени капацитети през миналата година, като инвестициите в заводи са на стойност 12,7 милиарда долара, показват данни от годишно канадско проучване за разходите на производителите на автомобили.

*Топ 10 на най-големите автомобилни компании в Китай според продажбите. Данните показват броя на реализациите през 2014 г. Графика: Ройтерс

Oще интересни графики вижте в Investor.bg

0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Леберкньодл и като се събуди, краката ти отвити ли бяха?
  • #4
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Китай е иделания пазар за *** на ФВ и ГМ. Повечето китайци си купуват кола за пръв път, а промитите им от комунистиески лозунги мозъчета лесна кълват на най-абсурдните пропагандни партенки. За съжаление, това няма да продължи дълго и след няколко години, когато сменят 2-3 коли, китайчетата ще се усетят кое е качествено и кое не е, и тогава японските марки ще дръпнат с продажбите, като в щатите, а ФВ и ГМ ще се има да се чудят откъде им е дошло..
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За феновете на китайката по долу:Mari Li Yingzhi
  • #2
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    3.5 млн от 10 млн фолксвагена продадени в Китай. Много са големи!!!
  • #1
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Баси яката китайка човек! :)